acrylnagels en werk in de zorg??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kazan

acrylnagels en werk in de zorg??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 07:47

Hoi,

Even een vraagje aan acrylnagel zetters & gebruikers.

Ik werk in de zorg en kom dus veel met water (& alles reiniger) in aanraking.
zou ik acrylnagels kunnen nemen?

Gr

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 07:49

in welke zorg werk je
mag je wel nagels hebben van je werk of niet ?
en heb je handschoenen aan of niet ?

als je werkt met de HCCP wetregel mag je geen gel of acryl nagels hebben

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 07:52

Het kan wel, maar of het hygiënisch en veilig voor de patiënten is?

kazan

Re: acrylnagels en werk in de zorg??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 08:11

ik werk in de huishoudelijke zorg.
15uur per week (zit niet elke dag in het water).

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:31

Oh dan kan het best hoor.
En anders huishoudhandschoenen aan doen als je met
chloor oid gaat schoonmaken.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:33

indd
dan kan het best hoor
als je in een ziekenhuis werkt of dergelijke en constant met eten werkt dan is het toch wel af te raden (dan mag dat zowieso niet)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:02

Ik werk ook in de huishoudelijke zorg en heb ook acrylnagels gehad. Eén keer laten zetten omdat ik het zo mooi vond. Nu ben ik niet van de handschoenen met het poetsen dus ik was ze binnen een week kwijt. Kwam water en lucht onder en het mooie was er snel af.
Nu weet ik verder niet of ze wel goed gezet waren en hoe de kwaliteit was maar ik vond het jammer van mijn geld.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:08

ach, ik zie het bij mij op het werk ook. officieel mag het niet maar sommige doen het wel.

ik heb altijd korte nagels, vind ik in de zorg namelijk iets frisser, maar dat is mijn mening ;)

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:05

In de huishoudelijke zorg is het niet echt schadelijk voor de cliënt, mits je wel goed oppast met klaarmaken van eten.

In een ziekenhuis of verzorgingshuis zou ik er niet aan moeten denken om lange nagels te moeten hebben. Al die bacteriën gaan er onder zitten.

Ik denk dat als je ze bij een nagelstyliste laat zetten deze je ook wel goed informeert.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 14:03

Bedankt,Ja ik heb altijd Gel gehad en ik ga de 17e trouwen dus mn vriendje heeft verassing geregeld maar zichzelf verl*lt dus weet nu dat ik voor het trouwen een bruidsarragement krijg..

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:02

Acryl nagels kunnen opzich wel, maar ik zou toch uitkijken met chemische middelen, daarvan kan je acryl zacht worden met resultaat ; lelijke nagels... Je kan wel dan handschoenen aandoen voor de bescherming voor je nagels.

Wel uitkijken met hygiene, als je met voedsel in de weer gaat...Onder/achter acrylnagels blijven meer bacterien plakken dan je je kunt bedenken!

@ikkuh15...beetje offtopic...maar dan zijn je nagels niet goed gezet! Er hoort geen lucht en water onder te kunnen komen!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:47

Daar was ik ook wel al een beetje bang voor. Ik heb ze toen voor mijn verjaardag laten zetten omdat ik het mooi vond. Echter moet ik wel zeggen dat dit op vakantie was en dus geen idee hoe de kwaliteit was. Ben gewoon de eerste beste kapperszaak binnen gelopen waar ze dat ook deden en mezelf getrakteerd! :D Ik heb ook wel is gehoord dat wanneer je de nagel erafstoot dit erg pijnlijk kan zijn. Ik kon ze na 2 weken gewoon één voor één eraf trekken. Viel me wel op hoe zacht mijn eigen nagel geworden was! Die heeft echt even moeten herstellen. :(:)

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 10:00

ikkuh15 schreef:
Daar was ik ook wel al een beetje bang voor. Ik heb ze toen voor mijn verjaardag laten zetten omdat ik het mooi vond. Echter moet ik wel zeggen dat dit op vakantie was en dus geen idee hoe de kwaliteit was. Ben gewoon de eerste beste kapperszaak binnen gelopen waar ze dat ook deden en mezelf getrakteerd! :D Ik heb ook wel is gehoord dat wanneer je de nagel erafstoot dit erg pijnlijk kan zijn. Ik kon ze na 2 weken gewoon één voor één eraf trekken. Viel me wel op hoe zacht mijn eigen nagel geworden was! Die heeft echt even moeten herstellen. :(:)

dan zijn ze idd niet goed gezet.
Nagels moeten ongveer min 4weken blivjen zitten en dan KAN het zijn dat ze eraf knallen maar dat doet idd erg pijn.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:07

acryl nagels mag je er niet zomaar af kunnen trekken na 2 weken.
Als er een beschadigd was bij mij en die moest er af dan was dat altijd erg afzien bij de nagelstyliste.

En ja als je zo stoot kan het ook verdomde zeer doen. Maar ik vond ze altijd wel erg mooi.

Moet wel eerlijk zijn en ik vond ze bij de paarden niet vervelend, maar nu ik ze niet meer heb vind ik het toch wel handiger :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 01:01

[LZP] > [MW]