zomaar pijnlijke blauwe plekken....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petsboem

zomaar pijnlijke blauwe plekken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 18:41

Hoi,
Een poos geleden ontdekte ik opeens dat er een stuk of 4 blauwe plekjes op mijn been zaten en 1 op mijn buik. Vanochtend, ca 2 maanden later, zag ik opeens dat heel mijn knie blauw/paarsig was. Ik kneep er even in en het deed me toch een pijn :+ En net leunde in met mijn gezicht op mijn hand en kwam ik er achter dat op mijn kaak ook een lichtrode pijnlijke plek zit.
Ik snap er niks van, hoe kan ik nou zulke plekken op rare lichaamsplekken krijgen zonder het te merken? Zeker mijn knie was echt een grote plek, dat moet je eigenlijk gewoon wel merken.

Leukemie is het niet omdat geen van de andere symptomen overeenkomen met wat ik op internet kan vinden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:44

Knap, dat jij via het internet vast kan stellen dat je geen leukemie hebt. Wist niet dat geneeskunde zo eenvoudig was :roll:
Ik zou je toch aan willen raden naar de huisarts te gaan, zulke plekken zonder dat je weet hoe ze ontstaan zijn, zijn nooit een goed teken. Of het nou wel of niet leukemie is.
Gewoon maandag even de huisarts bellen dus.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:44

Bezoekje aan de dokter lijkt mij de beste optie. Het hoeft niets engs te zijn maar zoals je zelf al gevonden hebt kan dat natuurlijk wel. Is waarschijnlijk niets maar ga volgende week even langs bij je huisarts.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:47

Slaapwandel je toevallig? Ik slaapwandel ook en zo nu en dan ga ik onderuit en dan wordt ik ook blauw wakker :') Mocht het vaker voorkomen dat je zomaar blauwe plekken heb dan kan je natuurlijk altijd langs de huisarts, die heeft er waarschijnlijk iets meer verstand van dan de gemiddelde bokker :Y) Dat laatste is trouwens niet aanvallend bedoeld voor iemand ;)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:48

Ben je niet gewoon heel gevoelig voor blauwe plekken? Als iemand mij hard knijpt heb ik morgen een blauwe plek. Heb weleens een hele blauwe enkel en hele blauwe heup gehad, zonder dat ik me iets kon herinneren. Ook zijn mijn benen nooit blauweplek-loos.

Als je toch ongerust ben zou ik inderdaad naar de huisarts gaan.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:49

Ik zit ook altijd onder de blauwe plekken, maar ik ben gewoon zo lomp dat ik doorloop als ik ergens tegenaan stoot, en dan raar sta te kijken van de plekken.
Ondertussen weet ik trouwens wel welk meubelstuk op welke hoogte voor een blauwe plek zorgt, dus tegenwoordig kan ik al wel meer blauwe plekken verklaren :+

Verder: anders even de huisarts/assistente bellen met de vraag of je langs kan komen?(mocht je het niet vertrouwen)

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 19:48

Lalidan schreef:
Knap, dat jij via het internet vast kan stellen dat je geen leukemie hebt. Wist niet dat geneeskunde zo eenvoudig was :roll:
Ik zou je toch aan willen raden naar de huisarts te gaan, zulke plekken zonder dat je weet hoe ze ontstaan zijn, zijn nooit een goed teken. Of het nou wel of niet leukemie is.
Gewoon maandag even de huisarts bellen dus.

Ja sorry, dat wilde ik nog veranderen maar dat was ik blijkbaar vergeten :P Je hebt gelijk dat kan ik niet zeker weten, maar het is niet waarschijnlijk.

Ik slaapwandel niet, althans ik hoor er nooit iemand over in huis en ik merk aan niets dat ik slaapwandel.

Over het algemeen heb ik nooit zomaar blauwe plekken laura en ben ik er ook niet extreem gevoelig voor, vandaar dat ik me dit nu afvroeg...

Nouja, misschien als ik het weer heb toch maar eens langs de dokter gaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:04

hoe is je gezondheid verder?
je eet goed en slaapt goed
ben je ook afgevallen?
het kan horen bij een niet goed werkende schildklier.
zou even contact opnemen met je huisarts om een en ander na te laten kijken

Ojajoh

Re: zomaar pijnlijke blauwe plekken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:06

misschien heel gek
maar mijn moeder had dit dus ook,vooral als ze bij een bepaald iemand op visite was geweest
wat bleek.....die persoon had 16 perzen (fokker) en mijn moeder is dus allergisch voor perzische katten, daar krijgt ze dus blauwe plekken van...heel apart,maar na doktersonderzoek bleek het om een allergische reactie te gaan

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:06

petsboem schreef:
Ja sorry, dat wilde ik nog veranderen maar dat was ik blijkbaar vergeten :P Je hebt gelijk dat kan ik niet zeker weten, maar het is niet waarschijnlijk.

Ik slaapwandel niet, althans ik hoor er nooit iemand over in huis en ik merk aan niets dat ik slaapwandel.

Over het algemeen heb ik nooit zomaar blauwe plekken laura en ben ik er ook niet extreem gevoelig voor, vandaar dat ik me dit nu afvroeg...

Nouja, misschien als ik het weer heb toch maar eens langs de dokter gaan.

In dat geval zou ik wel naar de huisarts gaan! Ik heb er altijd last van en weet dat het komt omdat ik er gevoelig voor ben. Als ze echt spontaan zouden komen zou ik een stuk minder gerust zijn.

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 22:43

ellepel schreef:
hoe is je gezondheid verder?
je eet goed en slaapt goed
ben je ook afgevallen?
het kan horen bij een niet goed werkende schildklier.
zou even contact opnemen met je huisarts om een en ander na te laten kijken

jawel ik voel me voorderest wel lekker! Zit redelijk goed in mijn vel ook. En nee helaas ben ik niet afgevallen :P
Ik eet gezond en goed en ik slaap ook lekker :)

Misschien toch maar eens bloed laten prikken dan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:45

ja misschien is het wel iets heel simpels hoor,ik meende dat bloedarmoede ook blauwe plekken gaf.
zou zeker even laten prikken,dan weet je waar het van komt.
en ook al eet je gezond dan kun je dat tekort wel hebben

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:47

Marijkjuh schreef:
Slaapwandel je toevallig? Ik slaapwandel ook en zo nu en dan ga ik onderuit en dan wordt ik ook blauw wakker :') Mocht het vaker voorkomen dat je zomaar blauwe plekken heb dan kan je natuurlijk altijd langs de huisarts, die heeft er waarschijnlijk iets meer verstand van dan de gemiddelde bokker :Y) Dat laatste is trouwens niet aanvallend bedoeld voor iemand ;)

Hahhaha nou je het zegt!

Ik heb ook regelmatig vreemde blauwe plekken op m'n benen. En ik weet ook dat ik slaapwandel en hele rare dingen in m'n slaap doe. Maar ik heb nooit de link gelegd tussen deze 2 dingen :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:48

Heel toevallig heeft mn moeder sarcoidose symptoom ook met blauwe plekken wat ik er nog van weet. kijk eens daaronder weet niet of dat het is natuurlijk succes. Misschien is het heel onschuldig

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:49

Ze zeggen ook dat je blauwe plekken krijgt als je winterbenen, wintervoeten,... hebt.
Ik heb wintertenen en die zijn ook blauw, en de dokter vertelde me dat het gewoon door de koude komt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:51

Zou zeker bij je huisarts informeren!!

Maar denk wel dat je je geen ernstige zorgen hoeft te maken zolang het pijnlijke blauwe plekken zijn!! (bij kanker zijn het over het algemeen juist geen pijnlijke plekken!)