Gister ben ik geopereerd aan mijn amandelen en ben sinds vandaag weer thuis. Nu vroeg ik me af of jullie nog tips hadden qua eten en dingen tegen de pijn. Van het ziekenhuis heb ik alleen maar paracetemol gekregen en heb niet echt het gevoel alsof het werkt.. En heb toch behoorlijk veel pijn.
Ik heb me maandenlang druk gemaakt om dat enge infuus maar toen ik wakker werd uit de narcose piepte ik wel anders, sjesus, wat een pijn.
Ik kreeg helemaal niks in het ziekenhuis, alleen zo'n zetpil.
Wij gingen 3 dagen na mijn operatie op vakantie en ik heb toen veel vla en roomijs gegeten en héél veel water, ijskoud water. Het was natuurlijk een beste wond.
Helaas ging mijn wond open door de zon in frankrijk dus ik heb dik 2 weken last gehad.
Houd je keel koel, dat is eigenlijk de enige tip die ik je kan geven. Succes ermee!
ik kreeg in het ziekenhuis ijswater te drinken..... waar ik van moest hoesten. hierdoor kreeg ik dus nog meer keelpijn. heb helemaal niets aan pijnstilling gehad dit kwam ook omdat ik eigenlijk weinig tot geen pijn had van de operatie. was wel geirriteerd maar deed niet verschrikkelijk pijn.
ik heb me op de been weten te houden met vla, drinkbouillon en peren ijsjes. dit was het enige waterijs waar ik geen extra slijm voor aanmaakte en dus niet extra moest weg slikken....
verder vooral geen risico s nemen en echt rust pakken. ik ging vrij snel na de operatie naar een concours met als gevolg een keel ontsteking die verschrikkelijk zeer deed....
Gewoon lekker veel slapen, en ik vond persoonlijk dat een ijszak tegen mn keel houden beter werkte dan ijsjes eten/ ijswater drinken, probeer dat eens!
Verder gewoon echt pas hardere, scherpere dingen gaan eten als je goed aanvoelt dat het ook echt kan Ga de genezing iig vooral niet overhaasten, zo hou je uiteindelijk alleen maar langer last!
Bedankt voor de reacties. Ik leef nu inderdaad ook op ijsjes koud drinken en soms wat vla. Ik heb me nu ook voor 3 weken afgemeld op school, de dokter had nog nooit zulke grote amandelen gezien en hij zei dat het daarom erg veel tijd zou gaan kosten. Dus ga ook gewoon veel rusten en hoop dat de pijn minder gaat worden.
Ik heb mijn amandelen nogsteeds, en heb hier geregeld last van, en ik vind ze ook vrij groot, Ben naar de dokter geweest maar die zegt dat er nog niks mis mee is, maar ik zou echt doodbang zijn als ze eruit moeten. Maar toch ben ik ze momenteel liever kwijt dan rijk. Succes met herstellen.
Trouwens, is er wat te doen tegen die vieze smaak? Ik word er namelijk ontzettend misselijk van..
ironic__
Geplaatst: 03-02-10 21:28
mijn dochter heeft toen ze 16 was haar amandelen laten pellen das nu 2 jaar geleden ze had vreselijk pijn keel moest gehecht worden heeft 2 weken doodziek op bed gelegen en paracetamol helpt niks ik gaf haar zakjes brufen 600 en daar kon ze de dag mee doorkomen enigste dat je kan is ijswater drinken en je rustig houden t grappige is der amandelen zijn weer terug aangegroeid allemaal voor niks geweest maar goed succes ermee