Problemen met weerstand, enz

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cheeky

Problemen met weerstand, enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 22:09

Sinds vrogi jaar herfst kreeg ik last van me keel, en verloor ik een week mijn stem... Daar was ik eindelijk na 3 weken klaar mee, en was de verkoudheid, en keel problemen over... Nu in de kerst vakantie zijn mijn amandelen gaan ontsteken. Ik kon niet bij mijn dokter terrecht, en heb ik het uit gezongen met fruit, ijs en pijnstillers.. Na 2 weken ging het al stukke beter, maar nu... Nu heb ik dus weer last van verkoudheid, pijn in mijn keel...

Zelfs zo erg, dat ik het aan mijn tandvlees voel, mijn neus diep van binnen zeer doet, ik ENORME hoofdpijn heb s'nachts, en vanmmorgen even mijn stem weg was...

Ik eet genoeg fruit en krijg genoeg vitamintjes binnen, ik fiets elke dag een uur... Weet iemand wat het kan zijn?? Ooh ja,, zag het al in een ander topic staan, maar ik krijg idd ook vaak inneens zo'n dorst dat ik wel 1 a 1,5 liter water, sappen, drinks, melke enz enz op kan...

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:12

Ik kan met jou mee praten :( (helaas)
Ik ben ook al ruim 2 jaar moe,keelpijn,hoofdpijn ( ga maar door )
Ik kom er niet vanaf, heb verschillende onderzoeken ondergaan in het ziekenhuis.
Meer helaas geen resultaat.... baal er nog steeds van tot de dag van vandaag.
Ook vaak spierpijn.... ineens vanuit het niets.

Mijn huisarts kan helaas niks meer voor me doen, ik moet een dagboek bij houden wanneer ik welke klachten heb.
Overigens heerst het wel op dit moment.
Maar als het zo door gaat wil ik je veel sterkte wensen.

enne misschien iets van vit tabletten?

cheeky

Re: Problemen met weerstand, enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 18:15

Het word binnenkort toch de KNO arts denk ik,, heb nu enorm last van mijn linker amandel, dat is de 2e keer in een maand...

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:10

Naar de huisarts gaan, en al je klachten voorleggen. Hij kan je dan doorverwijzen ;). Misschien moet je wel bloed laten prikken.

Ben je vaak moe of slaap je slecht?

Ik heb ook een veelste lage weerstand, ben heel snel ziek. Maar ik heb een slaapstoornis. Loop nu bij de Neuroloog (de stoornis zit in mijn hersenen, en daarnaast heb ik nog wat andere klachten), verder heb ik pfeiffer gehad en dit alles bij elkaar heeft mijn weerstand verpest. Ik kan echt niets meer hebben, ben heel snel verkouden/grieperig/ziek. Op het moment slik ik medicijnen voor die slaapstoornis, en hopelijk gaat mijn weerstand nu weer ietsje omhoog :). De medicijnen zelf hebben tot nu toe mijn weerstand alleen nog maar slechter gemaakt trouwens.. :+

Als klein kind had ik al een slechte weerstand, ik was vaak ziek, en dat heb ik nu dus nog steeds. Het is geen pretje!

Hopelijk kunnen ze bij jou iets vinden om je te helpen! :)

Sterkte ermee! :(:)

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:18

Hallo allemaal,
mijn moeder heeft dit ook, heeft last van chronische bronchitis en heeft deze winter al 4 pittige antibiotica kuren gehad en hierdoor is haar weerstand ook heel slecht geworden. Ze raakte echt in zo'n negatieve spiraal.
Nu kom ik voor mijn werk al een poosje bij iemand die natuurgeneeskunde heeft gestudeerd en die heeft voor haar een mengsel gemaakt waar ze mee moet stomen en aangeraden om een aantal verse kruiden en nog wat andere pillen te nemen, waaronder echinaforte, hier is ze nu een aantal weken mee bezig en ze voelt zich met de dag fitter worden!
Natuurlijk moet je wel eerst goed weten wat er aan de hand is, maar ik vind huisartsen wel erg snel naar allerlei pillen grijpen die voor andere functies in je lichaam weer erg slecht zijn!
Misschien hebben jullie er wat aan!
Mijn moeder en ik zijn in elk geval erg enthousiast!
Mochten jullie je hier wat meer in gaan verdiepen, wees dan erg kritisch, er zit erg veel kaf tussen het koren en de titel natuurgeneeskundige is vrij. Pas dus goed op dat je wel bij iemand bent met een goede opleiding...
Heel veel beterschap allemaal, hoop dat julie snel weer opknappen...
Sterkte!!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:26

Bedankt voor de tip! ;)
Mijn moeder heeft idd ook bronchitis, dus ik weet hoe dat zit met de medicijnen.

Ik vertrouw op het moment (ondanks de nare bijwerkingen) heel erg op de medicijnen die ik nu slik. Dit omdat ik merk dat de hoofdklachten minder worden en ik pas geleden voor het eerst in jaren compleet uitgerust wakker werd. En dat om 10 uur sochtends op een zondag! Ik had de hele dag genoeg energie om dingen te doen en heb zelfs geen een keer gegaapt. Voelde me echt super. Nu is het helaas weer minder. Maar ik heb weer hoop ;). Als het over 6 maanden alsnog niet blijkt te werken zal ik je tip onthouden! +:)+

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:27

_Desiree schreef:
Ik kan met jou mee praten :( (helaas)
Ik ben ook al ruim 2 jaar moe,keelpijn,hoofdpijn ( ga maar door )
Ik kom er niet vanaf, heb verschillende onderzoeken ondergaan in het ziekenhuis.
Meer helaas geen resultaat.... baal er nog steeds van tot de dag van vandaag.
Ook vaak spierpijn.... ineens vanuit het niets.

Mijn huisarts kan helaas niks meer voor me doen, ik moet een dagboek bij houden wanneer ik welke klachten heb.
Overigens heerst het wel op dit moment.
Maar als het zo door gaat wil ik je veel sterkte wensen.

enne misschien iets van vit tabletten?

Is jouw vit B12 ook getest? Ik heb ook zulk soort klachten en nu blijkt mijn vit B12 te laag te zijn.Ik heb het ook echt zelf tegen mijn huisarts moeten zeggen of hij hier op wilde testen. Er was ook al vanalles nagekeken en misschien geeft dit bij mij wel al die problemen.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 21:31

soms slaap ik heel slecht, maar dat komt door een psygologische oververmoeidheid door allerlei dingen die bij mij tegenwoordig af spelen...

In de herfst vakantie begon het gezeur, toen was ik me stem kwijt... In de kerst vakantie was ik zo erg verkouden, en zijn alle 2 mijn amandelen gaan onsteken.. nu dus weer al 2 weken strond verkouden, en nu sinds vanmiddag is mijn linker amandel gaan ontsteken... Een vriend van me raad me ook aan om meteen naar de dokter te gaan,, maar ik ben nogal eigenwijs, en probeer dokters bezoekjes nogal uit te stellen :P

Dus ik probeer deze week nog te gaan ;) Ps, in de kerst is het over gegaan met waterijs en parecetamol :P

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:58

Psychologische klachten kunnen je ook goed ziek maken en je weerstand behoorlijk verlagen.. Misschien kan je dit probleem melden bij je huisarts?
Als je slecht slaapt is dat hoe dan ook slopend voor je weerstand, en dan stress en psychologische vermoeidheid erbij, dat is geen goede combi.

Ik zou iig naar de dokter gaan. Die kan je verder helpen, misschien is het in het begin even doorbijten maar het is echt zoveel beter als er een oplossing gevonden kan worden! :)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 01:47

cheeky schreef:
soms slaap ik heel slecht, maar dat komt door een psygologische oververmoeidheid door allerlei dingen die bij mij tegenwoordig af spelen...

In de herfst vakantie begon het gezeur, toen was ik me stem kwijt... In de kerst vakantie was ik zo erg verkouden, en zijn alle 2 mijn amandelen gaan onsteken.. nu dus weer al 2 weken strond verkouden, en nu sinds vanmiddag is mijn linker amandel gaan ontsteken... Een vriend van me raad me ook aan om meteen naar de dokter te gaan,, maar ik ben nogal eigenwijs, en probeer dokters bezoekjes nogal uit te stellen :P

Dus ik probeer deze week nog te gaan ;) Ps, in de kerst is het over gegaan met waterijs en parecetamol :P

Wees niet eigenwijs en ga naar de dokter, dit is met je gezondheid spelen en dat is niet de bedoeling neem ik aan

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:02

Herkenbaar :\ alleen zitten hier de onstekingen door heel m'n lichaam
(toevallig net een topic geopend over weerstand opbouwen :+ )
Ik zou ook langs je huisarts gaan! Beterschap!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:50

Ze hebben bij de kruitvat ook levertraan pillen voor je weerstand, die gebruik ik zelf dus ook

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:10

Nou, ook ik heb peg. Alweer. Ben vannacht weer verkouden geworden en ben nu grieperig -O-.

Kytha: Ontstekingen in je hele lichaam? :oo Dat lijkt me naar joh! Ik heb heel vaak oorontstekingen, keel en bijholteontstekingen, en vaak last van mijn buik. Maar moet er niet aan denken dit door mijn hele lichaam te hebben :=.. Brn je er al mee naar de huisarts geweest?..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:12

Heb je niet gewoon een voorhoofdsholte of bijholte ontsteking? Das met een ab kuurtje zo verholpen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:59

DarkDreamer schreef:
Kytha: Ontstekingen in je hele lichaam? :oo Dat lijkt me naar joh! Ik heb heel vaak oorontstekingen, keel en bijholteontstekingen, en vaak last van mijn buik. Maar moet er niet aan denken dit door mijn hele lichaam te hebben :=.. Brn je er al mee naar de huisarts geweest?..

Klinkt heel ernstig, maar door vele antibiotica kuren is mijn weerstand heel laag,
wat zich ook uit in blaasontstekingen, ontstoken amandelen, wondjes die lastig genezen, tandvleesontstekingen etc.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:07

Ik had vorig jaar maart ook last van een heze stem of helemaal geen stem. Duurde een week, toen was alles weer normaal. In april weer precies hetzelfde. Tijdens een van deze dagen moest ik naar de homeopaat waar ik loop voor mijn eczeem. Vroeg wat er met mijn stem was, vertelde dat het al de 2x in korte tijd was. Zij vond dat het met mijn weerstand te maken had en vroeg wat ik at aan vitamines. Dus ik 2 stuks fruit, verder nog groente en vit. C pillen, die lekkere met citroensmaak.

Homeopaat vond dat niet genoeg en raadde mij aan om vitamine C 1000 mg Time Released te slikken. Is gewoon te koop bij AH, Etos, Kruidvat etc. Nu bijna een jaar later geen last meer van mijn stem en mijn weerstand is ook een stuk verbeterd. Ook mijn eczeem is een stuk minder geworden. Slik in de maanden met de R (sept-april) tevens Echinaeforce van Vogel erbij.

Hoop dat je er wat aan hebt. Mocht je het kopen, let dan wel erop dat je Time Released pillen koopt, dit wordt de gehele dag door opgenomen in je lichaam. Gewone vit. C wordt direct weer uitgeplast wat het lichaam niet direct kan opnemen. Vandaar ook dat het niet echt werkt.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:12

Ik herken het, heb door mede mijn astma een ontzettend lage weerstand, heel vaak ziek en de winter loop ik eigenlijk alleen maar te kwakkelen. Nu is bij mij eindelijk besloten mijn amandelen eruit te halen, en zit daar nu mee thuis. Hoop dat het hierdoor een stuk verbeterd. En verder veel vitaminen binnen krijgen en genoeg slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:05

Ik heb ook astma, behoorlijk zelfs, maar heb nooit last van lage weerstand door astma. Mijn zus met zwaar copd ook niet. Hoe uit zich dat bij jou dan?

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 16:31

Het gaat vandaag al iets beter met me amandelen,, maar het voelt nog steeds als een hand aan je strot.. :S
Ik kijk het nog heel even aan en word het niet beter ga ik naar de dokter... De vorige keer kon ik er niet terrecht omdat mijn dokter op vakantie was, en er was wel een vervanger, maar die was er volgens die vrouw alleen voor spoed gevallen, en dit was niet ernstig genoeg...

Ik kijk het vanavond en morgen ochtend nog ff aan, en anders ga ik meteen een afspraak maken.. ;)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:41

Mindim schreef:
Ik heb ook astma, behoorlijk zelfs, maar heb nooit last van lage weerstand door astma. Mijn zus met zwaar copd ook niet. Hoe uit zich dat bij jou dan?

Nouja dit is wat mijn dokter me vertelde. Dat ik doordat ik astma had en dus weinig kan sporten zeer vatbaar ben voor alle griepjes enz die in de lucht hangen.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:43

Kytha schreef:
DarkDreamer schreef:

Klinkt heel ernstig, maar door vele antibiotica kuren is mijn weerstand heel laag,
wat zich ook uit in blaasontstekingen, ontstoken amandelen, wondjes die lastig genezen, tandvleesontstekingen etc.

Dat ken ik. Door de medicijnen die ik nu slik krijg ik onder andere steeds aften (ontstekingen in je mond, bij mij zitten die aan de binnenkant van mijn lip), loop ik met gemak een virus op wat weer koorts als gevolg heeft en verder kan ik heel ziek worden door de bijwerkingen zelf. (Daarnaast heb ik ook uitslag gehad wat nu weer bijna weg is dankzij de medicijnen die ik daar weer voor heb gekregen :+.. En verder zijn de ovirge bijwerkingen ook erg vervelend).
Maar goed, als die dingen eenmaal goed werken. Zou alles alleen nog maar goed moeten gaan en zou mijn weerstand weer een stuk beter moeten worden! :)

Het is trouwens wel naar joh, voor jou ook! Bedoel, probeer je ergens van af te komen, krijg je er weer van alles bij/naast door de medicijnen.. :\

Cheeky: Wat maf joh! Dat had ik trouwens ook een keer, maar na veel zeuren mochten we toch komen. Mijn eigen dokter was toen weg dus moest ik naar een andere huisarts in een ander gebouw. En nouja, die heeft me toen samen met mijn moeder in een opberghokje gegooit met 35 graden.. Omdat we niet in de wachtruimte mochten wachten. :\

Is er op zo'n moment geen andere huisartsenpraktijk bij jou in de buurt?..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:15

Kyrseltje schreef:
Mindim schreef:

Nouja dit is wat mijn dokter me vertelde. Dat ik doordat ik astma had en dus weinig kan sporten zeer vatbaar ben voor alle griepjes enz die in de lucht hangen.

Sporten is juist goed, dat vergroot je longinhoud. Ik heb geen allergische astma, ik krijg aanvallen met de weersveranderingen, hevige aanvallen, maar ben verder nooit ziek. Mijn zus is zwaar longpatient en wordt zelfs aangeraden te gaan fietsen, wandelen en noem het maar.
Heb je wel de juiste medicijnen? Welke gebruik je precies?

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:25

Mindim schreef:
Kyrseltje schreef:

Sporten is juist goed, dat vergroot je longinhoud. Ik heb geen allergische astma, ik krijg aanvallen met de weersveranderingen, hevige aanvallen, maar ben verder nooit ziek. Mijn zus is zwaar longpatient en wordt zelfs aangeraden te gaan fietsen, wandelen en noem het maar.
Heb je wel de juiste medicijnen? Welke gebruik je precies?

Ja dat is ook zo maar ik heb inspaningsastma dus ik word juist erg benauwd met sporten, moet daarom onder begleiding iets doen. Ik loop nu ook bij een ademhalingstherapeut en via daar ga ik ook onder begleiding fitnissen. Ik gebruik seretide en ventolin voor als ik ga sporten of een aanval krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:48

Ok dan snap ik het sportgedeelte, maar de verminderde weerstand vanwege astma, komt me niet bekend voor.
Ik gebruik ook seretide met voorzetkamer en salbutamol in de novolizer.
Mijn zus gebruikt iets van 8 verschillende soorten medicijnen en astronautenvoeding, maar die is nooit ziek of verkouden.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:52

Mindim schreef:
Ok dan snap ik het sportgedeelte, maar de verminderde weerstand vanwege astma, komt me niet bekend voor.
Ik gebruik ook seretide met voorzetkamer en salbutamol in de novolizer.
Mijn zus gebruikt iets van 8 verschillende soorten medicijnen en astronautenvoeding, maar die is nooit ziek of verkouden.

Nja weet het allemaal ook niet precies, de dokter vertelde iig dat ik door mijn astma en het weinige sporten een slechte weerstand had..