Vanaf mijn twaalfde begonnen mijn tenen met hun vergroeiing, hamertenen zijn het niet,
er is een ander heel moeilijk medisch woord voor wat ik even zo niet kan herrineren

Ik ben inmiddels 20, heb al 1 operatie aan mijn rechterteen gehad (deze was het ernstigst)
en heb tot mijn 19de met steunzolen gelopen. Ook heb ik 1 jaar lang iedere nacht met soort
spalken geslapen wat ook niet werkte. Ik kan nog geen 5 min. aan een stuk door lopen of ik
verga al van de pijn. Het is een soort botpijn, net of je iets zwaar hebt gekneusd, of zoiets alsof
je bot heel erg koud word ofzo, moeilijk te beschrijven. Ik heb er vaak last van, vooral na veel inspanning
of werk, na het werk, als ik terug rijd in mijn auto, of als het heel koud is, dan doet hij nog wat extra
pijn. De pijn is zo erg dat ik er misselijk van wordt, en geloof me ik heb een aardig hoge pijngrens

Kortom, ik ben dus nu, sinds een jaar na de operatie terug na het ziekenhuis gegaan. Conclusie van dr. nr. 1, operatie had geen resultaat of oplossing. Mislukt dus. Het werkte niet bij mij. Second opinion bij dr. nr. 2. Deze dokter heeft me een half uur binnen gehad, heeft mijn tenen in allerlei standen bekeken en wilde een foto in een hele aparte positie
op de radiologie werkte een vrouw die al 30 jaar op die afdeling werkte en nog nooit deze foto had gemaakt: ''Je bent een bijzonder geval''. Wel heel leuk, die vrouw had een nieuwe ervaring en ik heb wel gelachen daar
. Dus volgende week mag ik mijn 3de afspraak in 1,5 week bij het ziekenhuis. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen, het wordt al definitief opereren, daar zal ook wel metaal bij komen kijken. Zucht. Ik heb er zo geen zin in. Zijn er mensen met een soort gelijke aandoening? Die dit ook hebben mee gemaakt? Of ben ik inderdaad een ''bijzonder geval''
! 
) Wat ze nu gaan doen hoor ik dus Woensdag om half 4. Ze hebben een foto gemaakt dat mijn teen zeg maar helemaal buigt, zodat ik op mijn teen sta eigelijk, en dan mijn voet doorgebogen. en dan van de achterkant van mijn voet een foto gemaakt, lekker vaag weer allemaal