Onstoken amandelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Onstoken amandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 18:42

Ik heb dit nooit eerder gehad, maar man wat doet dat pijn zeg... |(
Ik heb een paar weken geleden een aantal antbioticakuren gehad voor een hardnekkige blaasontsteking, en die is uiteindelijk weggegaan.
Maar dankzij die AB kuren zijn m'n amandelen nu ontstoken.. ik kan al 2 dagen niet eten, en drinken gaat mondjesmaat..

Huiarts gaf vandaag aan dat ik het goed in de gaten moet houden, want zodra de zwelling groter wordt moet ik dit weekend meteen de HAP bellen zodat ze het kunnen insnijden en draineren :\ ook niet echt een lekker vooruitzicht.. :+

Iemand nog tips om de pijn wat te verzachten, ik probeer veel te drinken en te slikken, maar dat doet echt onwijs pijn :\

Talisa

Re: Onstoken amandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:44

Ijsjes eten! Koeling verzacht wat..
En misschien gewoon aan de ibuprofen? Beetje pijnstillend en ontstekingsremmend.
Als je die pillen door kunt slikken iig :+

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 18:41

Volgens mn ha is paracetamol beter.. en die kan ik oplossen. want ik kan echt amper slikken. bedankt voor de ijsjestip ;-) dat verzacht inderdaad wat en dan krijg ik ook nog wat binnen behalve water..

Talisa

Re: Onstoken amandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:13

Beterschap! Paracetamol is niet perser beter, het werkt gewoon iets anders dan ibuprofen. Paracetamol is enkel pijnstillend en koortsverlagend, ibuprofen is daarnaast ook nog ontstekingsremmend. :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 10:11

Ik ben gisteren weer bij de HA geweest, had nu een andere. En die heeft me wel antibiotica (doxycycline) voorgeschreven.
En idd ubiprofen 600mg. En nog neusdruppels.

Voel me gelukkig al iets beter.
Helaas is m'n werkgever echt niet leuk, belt constant wanneer ik denk te komen werken. (moest afgelopen maandag beginnen op een nieuw werkplek). Maar ik werk in de zorg, en bukken gaat echt niet, want dan val ik flauw van de (oor)pijn..
Ik vind het ook erg vervelend, maarja, kan beter goed uitzieken nu. Dit is al m'n 3e AB kuur in 6 weken tijd.. omdat ik steeds overal ontstekingen heb..
Inmiddels door niet kunnen eten ook al 5,5 kilo afgevallen :\ (is natuurlijk allemaal vocht, maar voel me er wel slapjes door)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 19:17

Nou, gaan we weer..
Heb m'n AB kuur vorige week maandag afgemaakt, en sinds afgelopen vrijdag beginnen m'n amandelen weer te ontsteken |(
Wordt er echt helemaal gek van.. dus weer richting HA :(

Herkent iemand dit??