Nekpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

Nekpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 22:32

Hallo :)

Ik loop al bijna een week rond met nekpijn, aan de linkerkant van mijn nek. Als ik links achterom kijk doet het echt heel erg zeer en schiet het ook door daar mijn hoofd. Het lijkt eigenlijk alleen maar erger te worden en krijg ook steeds meer hoofdpijn?! Ik weet eigenlijk ook niet hoe het gekomen is.. Volgens mij heb ik niks raars gedaan :Y)
Is dit gewoon een stijve nek of kan er iets anders zijn?

Groetjes Rozemarijn

ps, als het over drie dagen nog niet over is ga ik naar de ha.

bellizdej

Re: Nekpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:24

Ik heb daar ook last van alleen dan in een best wel erge vorm, ik kon er eerst niet van naar school of maar 3uurtjes en dan weer naar huis. Ik hoop dat je daar geen last van krijgt, maar bij mij ligt het aan stress/ en dat ik me te snel druk maak en daarom gaat heel mijn nek vast zitten en krijg ik last van hoofdpijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:25

hmm geen idee wat het is, maar misschien helpt 't al als je er tijgerbalsem op smeert? of een zo'n warme rode lamp? sowieso warm houden?

tijgerbalsem.. werkt supergoed, maar brand onwijs :=

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 21:41

Bedankt voor de tips.
Warm houden werkt denk ik wel, want was vandaag heel de middag buiten op stal en nu is het echt drie keer zo erg geworden :(

Kelly; hoop indd dat het niet zo erg wordt als bij jou.. Sterkte!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:44

sorry trouwens dat ik je eigenlijke vraag niet beantwoorde :Y) ik heb namelijk geen flauw idee wat het is, maar warm houden werkt bij 'zo'n' dingen/klachten wel vaak :j en weert 't niet dan deert 't niet

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:47

Ik heb dit zelf ook bepaalde periodes. Maar ik heb een whiplash opgelopen tijdens een zwaar auto ongeluk....Kon ook mijn nek niet meer draaien, en alles ging vastzitten.

Maar je kan misschien wel het beste naar een fysiotherapeut gaan of een acapuncturist om je zenuwbanen te verwijden

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:58

Vervelende kwaal, maar wat de oorzaak bij jou is kan ik niet zeggen daarvoor kun je misschien beter effe langs de HA gaan mocht je er last van blijven houden.

Mijn nek zit regelmatig vast met van die knopen in mn spieren....dat trekt ook naar mn hoofd.
Wat dan wel wil helpen is los masseren en een kersenpitten kussen in mn nek.
Maar bij mij ligt de oorzaak in de chronische hoek door reuma, ik kan het alleen verzachten... over gaat het niet meer.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 22:00

Ja het punt is dat ik al zo lang naar fysio's ga. Eerst voor mijn enkels, toen voor mijn knieën, toen aantal keer naar sportfysio en ik ben net klaar bij de rugfysio waar ik sinds de zomervakantie bij zat. (heb een scoliose) Nu zijn er natuurlijk mensen die heel hun leven naar de fysio moeten dus moet ik eigenlijk niet zeuren haha :p en als het helpt is het alleen maar mooi natuurlijk. Ik denk dat ik eerst maar gewoon naar de HA ga. Kijken wat die ervan zegt..
Het vervelende is ook dat ik midden in mijn proefwerk week zit en het leren niet echt lekker gaat op deze manier.. :(

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:04

Loop met hetzelfde probleem. Door fysio gestuurd naar het ziekenhuis voor foto's, omdat hij dacht dat ik nekhernia had. Op foto's niets gezien.
Nu loop ik 2x per week bij een kraker en het gaat steeds beter. Bleek dat het bij mij vanuit mijn rug kwam.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 22:14

Ja het zou heel goed kunnen dat het bij mij ook uit mijn rug komt omdat ik dus al problemen met mijn rug heb.
Maar hoelang had jij al last van je nek??

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:19

Misschien een domme vraag....Maar draag je wel goede schoenen? Want als dat niet zo is kan het via je rug naar je nek tot problemen leiden...Heel veel mensen zouden hier niet aan denken...

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 22:23

Ehm nou ik wissel eigenlijk heel veel af qua schoen. De ene dag platte, dan laarzen met hak en dan weer sneakers en nu in mijn proefwerkweek vooral pantoffels :P

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:27

reflex spray of perkinsol

ik heb dit ook met enige regelmaat alleen heb ik het dn helemaal door lopen tot in mijn schouders
even dik en ruim in sprayen neus dicht (het meurt namelijk als een grote) en ik ben er gegarandeerd maximaal met een dag vanaf ;)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:14

Roziee schreef:
Ja het zou heel goed kunnen dat het bij mij ook uit mijn rug komt omdat ik dus al problemen met mijn rug heb.
Maar hoelang had jij al last van je nek??

Het begon de 3 week van december, waarop ik datzelfde weekend 2 tintelende vingers kreeg. Vanaf dan loop ik eigenlijk bij fysio/krager. Vrijdag mag ik weer. Het wordt al wel stukken beter

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:17

ik weet niet hoevaal en hoelang jij achter de pc zit maar bij mij begint het altijd als ik een tijdje wat langer achter de pc zit , je zit toch in een geforceerde houding waardoor je spieren kunnen blokkeren

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 22:03

Dankjewel voor de reacties ;)

Nee ik denk niet dat het aan het computern ligt, al maakt het er denk ik niet beter op indd. Zoals nu zat ik ook met opgetrokken schouders. Maar zo veel heb ik de afgelopen tijd niet op de pc gezeten ivm proefwerkweek ;)

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:09

Heb je veel last van stress door je proefwerkweek? Let ook goed op je houding als je zit te leren, hierdoor kan het ook erger worden. :j
Verder heb ik geen idee wat het kan zijn.. Misschien kun je naar de HA/fysiotherapeut zodat het weer losser wordt gemaakt. :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 20:15

Vanochtend leek het opeens helemaal weg te zijn maar in de loop van de dag kwam het weer terug helaas. Mijn proefwerkweek is nu wel voorbij dus miss scheelt dat ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:25

hey rozemarijn,

misschien eens een keer afspraak maken bij de chiropractor? kan erg veel helpen, ga er nu ook al een tijdje naar toe en merk dat het veel helpt.

(ben er zelf heen gegaan na gemene val van intrigant :P )

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 11:40

He Emma,

Oke bedankt voor de tip!
Offtopic; ojaa jíj was het die altijd op Intrigant reed!! :oo

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:44

Heey,

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus als dit al gezegd is...sorry

Maar mijn nek zit nu ook helemaal vast omdat ik verkouden ben, bij de drogist heb ik toco tholin gekocht. Dat is een soort olie waarvan je een paar druppeltjes van in je nek smeert en met een paar minuten in de pijn echt weg!
Dat spul is echt geweldig, werkt bijna overal bij... :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:46

Het kan ook komen door stress/piekeren naar aanleiding van je proefwerkweek...dus ik zou het even aanzien en anders naar de HA .