Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Talisa schreef:Maar je snapt toch wel, dat uiteindelijk de ENIGSTE die hier iets aan KAN doen jij bent? Dus hoeveel adviezen mensen je ook geven, hoeveel medelijden je krijgt, jij hebt er altijd een weerwoord op. Jij zult bij tips/adviezen altijd gaan zeggen dat je het al geprobeerd hebt en dat niet bij jou werkt, je zult altijd zeggen dat je dat niet kunt of wilt vanwege je Borderline.
Denk daar maar eens goed over na, en zie in dat er niks gaat veranderen zolang jij er niet 100% achter staat..
Ik hoop dat je uiteindelijk in gaat zien dat je je denkbeelden moet veranderen, je gehele kijk op het leven. Daarmee kan therapie wel degelijk helpen, bijv cognitieve gedragstherapie. Zodra jij in ziet dat je dit moet veranderen, dan pas kun je er wat aan gaan doen..
Bermudaa schreef:Talisa schreef:Maar je snapt toch wel, dat uiteindelijk de ENIGSTE die hier iets aan KAN doen jij bent? Dus hoeveel adviezen mensen je ook geven, hoeveel medelijden je krijgt, jij hebt er altijd een weerwoord op. Jij zult bij tips/adviezen altijd gaan zeggen dat je het al geprobeerd hebt en dat niet bij jou werkt, je zult altijd zeggen dat je dat niet kunt of wilt vanwege je Borderline.
Denk daar maar eens goed over na, en zie in dat er niks gaat veranderen zolang jij er niet 100% achter staat..
Ik hoop dat je uiteindelijk in gaat zien dat je je denkbeelden moet veranderen, je gehele kijk op het leven. Daarmee kan therapie wel degelijk helpen, bijv cognitieve gedragstherapie. Zodra jij in ziet dat je dit moet veranderen, dan pas kun je er wat aan gaan doen..
Ik wil ook graag geholpen worden.. ik kan gewoon mijn stemmingen niet beinvloeden. Ik wou dat ik iedere dag even gemotiveerd was om echt iets te veranderen.
In therapie word ik geholpen door mensen die een opleiding hebben gevolgd, ze proberen mensen in te schatten en te begrijpen.. maar mij echt kunnen begrijpen doen ze niet. Het is voor hun ook moeilijk, het is een strijd die je aangaat.
Ik kan op de een na de andere dag omslaan, dat het allemaal geen nut heeft en dat het niet opschiet. Het heeft al zovaak gebleken dat borderline niét voorkomen kan worden dermate van therapie. Ik kan die stemmingen niet bedwingen, ik kán er dus niet psychisch altijd 100% achter staan als ik opeens ga geloven dat het niét helpt.. Ik ben in zo'n vreselijk gevecht met mijzelf.
Ik vind het ook erg moeilijk om mij zelf open te stellen, ik spoor gewoon écht niet in mijn hoofd. Ik wil niet gezien worden als studieobject.
Heel veel sterkte 
Ik hoop dat het bij mij gaat werken en hoop dat het ook voor jou, of misschien voor anderen hier kan werken.
Wil je PB erover?