Flegmone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Flegmone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:08

"Flegmone

Als een ontsteking zich via weefsel spleten onder de huid verspreidt, noemt men dit een flegmone. Het is daarbij mogelijk dat een groot oppervlak onder de huid ontstekingskenmerken vertoont. Er kan zich pus ontwikkelen, hetgeen van buitenaf niet te zien is, maar door palpatie kan worden gevoeld (fluctuatie). Verschillende bacteriën kunnen tot een flegmone aanleiding geven. Ook hier geldt dat antibiotica noodzakelijk zijn ter behandeling."

[bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... -huid.html]

Nou mijn verhaal.

Ik was afgelopen dinsdag gaan paardrijden met mijn haflinger. De volgende dag had ik behoorlijke last van spierpijn, wat bij mij na een aantal maanden niet gereden te hebben, altijd zo is. Dit was dus woensdag dat ik spierpijn had. Donderdag werd ik wakker met pijn (ik dacht) op mijn stuitje. Was een soort zeurende pijn, maar ik dacht acht gaat wel weer over zal wel van de spier pijn zijn. Maar ipv dat het vrijdag beter weer zou gaan, begon het alleen maar pijnlijker te worden. Al een aantal keren gevraagd of mijn vriend niks kon zien, maar buiten dat het wat roder was zag hij niks. Nou ja het begon echt steeds zeerder te doen. Toch ben ik zaterdag gaan rijden, ik dacht kan ik gelijk zien of ik daadwerkelijk tegen de lepel zit. Want als dat zou zijn, zou ik niet kunnen rijden van de pijn. Gelukkig kon ik dat wel hebben en ben dus gaan rijden.

Gisteren is mijn moeder hier geweest, en daar had ik al een aantal keren via te telefoon gezegd dat het zo'n pijn doet, en dat ik dacht dat het toch iets anders was als dat het van mijn stuitje af zou komen. Zij heeft gekeken en zij vond het echt behoorlijk rood kijken. En begon erover dat mijn vader vroeger een negenoog had, dat moest 9 keer ontsteken en dan was je er van af had de vader van mijn vader gezegd. Maar uit eindelijk bleek dat niet zo te kloppen en bleek het een haar vat te zijn wat ontstoken was en zo erg te zijn dat hij geopereerd moest worden.

Vandaag moesten ik en mijn ouders wat doen, en onderweg hebben ze me steeds banger gemaakt. Het doet momenteel nog steeds erg zeer, zo erg dat ik er in de nacht wakker van word van de pijn. Ik slaap op mijn buik, en kan nog op mijn zei liggen. En nu zei mijn moeder steeds ja dat moet geopereerd worden dat is een negen oog.

Ik heb gegoogled en ik kwam eigenlijk op een flegmone. Omdat het alleen ontstoken is, het zit overigens net iets hoger als waar mijn bil spleet :o uitkomt. En als ik hoog zit voel ik het bijna niet, maar als er een achter zitten is ga ik echt door de grond van de pijn.

Wat denken jullie wat het kan zijn? En wat kan ik er nu het beste aan doen, behalve ibuprofen te pakken. (800 gram per keer) Misschien nog huis tuin of keuken middeltjes?

[edit: heb al een afspraak voor aankomende donderdag met de HA hiervoor]

pubelia

Re: Flegmone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 17:28

Ben vandaag al naar de HA geweest, en het blijkt een ontsteking te zijn. Krijg nu antibiotica voor geschreven.

Kan dus een slotje op

Mars

Re: Flegmone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:11

TS is naar de HA geweest,
hier een slotje :)