Verliefdheid op puur innerlijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Verliefdheid op puur innerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 17:41

Bestaat het, en hoe denken bokkers er over?

Verliefdheid puur op innerlijk?

Dat men puur op innerlijk verliefd kan worden? Dat de andere persoon zo lief is, zo aardig, dat diegene bij je past qua karakter?
Maar dat het uiterlijk echt totaal niet aantrekkelijk is. Gewoon kort gezegt: lelijk.

Of heeft uiterlijk toch wel invloed op verliefdheid?
Want de eerste indruk, is veel zeggend. Zegt niet alles natuurlijk, zo kan die ene knappe gozer/meid zo afknappen als diegene zijn mond open trekt. Of het word alleen maar mooier.
Maar een "lelijk" iemand, die nog niks heeft gezegt, kan al zo afknappen op het eerste moment.
Hoe kijk jij hier tegen aan?

Hoe denk jij er over?

Kwal

Re: Verliefdheid op puur innerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:43

Ik word alleen maar verliefd op innerlijk :') Maar dan zijn het niet echt lelijke jongens :n Niet afschuwelijk lelijk :)

Ik vind innerlijk belangrijk, al moet hij er wel een beetje leuk uitzien :j Al is het wel lastig om verliefd op het eerste gezicht te worden, als je veel op innerlijk valt :)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:44

ik vind mijn aanstaande zeker aantrekkelijk om te zien, maar ik val echt op zijn innerlijk.
Wij waren al jaren vrienden voor we verkering kregen, en ik vond hem altijd al een heel bijzonder mens, maar de omstandigheden waren nooit goed.

IMO is het zeker mogelijk, vallen op iemand om zijn innerlijk..

alleen op het eerste gezicht gaat dat een beetje moeilijk..

roxiie

't oog wil ook wat. ;)
Wel ben in van mening naarmate je mensen steeds beter leert kennen eventuele lelijke mensen steeds minder lelijk worden. Als je snapt wat ik bedoel.
Uiteraard telt het innerlijk uiteindelijk het zwaarst, een mooie buitenkant alleen heb je namelijk niks aan..
Maar ik denk dat je ( en dat geldt voor mij zelf zeker) bewust of onbewust toch ook erg naar het uiterlijk van iemand kijkt :)
Laatst bijgewerkt door roxiie op 25-01-10 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje77

:j dit kan echt :))

Wij zijn het bewijs.....

Toen ik 15 jaar geleden mijn vriend leerde kennen gingen we vaak zwemmen met een hele grote groep kameraden. Op een keer zat ik bij hem achter op de brommer en hij had van die lelijke steenpuisten in zijn nek, nou ik ging bijna over mijn nek :r

Maar ben langzaamaan héél verliefd geworden op zijn innerlijk :+: Wat een schat van een vent is het toch.

Voor mij geen ander :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:46

Kijk eens naar wat jij lelijke mensen vind: zijn die allemaal alleenstaand? ;) :D

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:46

Pff ik zit nu in die crisis :P

Heb zo'n lieve jongen ontmoet.. Eerst waren we gewoon vrienden (was vriend van mijn ex) en nu weet ik het gewoon niet. Hij is totaal niet mijn type qua uiterlijk. Echt niet! Niet dat hij lelijk is, want anderen vinden hem best wel knap, maar het is gewoon totaal mijn type niet.
Toch voel ik gigantisch veel voor hem.. Hij is zoo lief! *zucht...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:49

Wanneer iemands persoonlijkheid je aanstaat en je zijn persoonlijkheid aantrekelijk vind zul je merken dat de persoon niet lelijk voor je kan zijn. Ik denk dus niet dat je verliefd wordt puur op het innerlijk, maar dat het uiterlijk anders wordt gezien...Liefde maakt dus inderdaad blind...of in ieder geval minder objectief...

Ik weet dat mijn vriend echt niet voor iedereen aantrekkelijk is, maar ik vind hem vreselijk knap en mooi.... :D

Hopelijk snap je wat ik bedoel ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 17:50

roxiie schreef:
't oog wil ook wat. ;)
Wel ben in van mening naarmate je mensen steeds beter leert kennen eventuele lelijke mensen steeds minder lelijk worden. Als je snapt wat ik bedoel.
Uiteraard telt het innerlijk uiteindelijk het zwaarst, een mooie buitenkant alleen heb je namelijk niks aan..
Maar ik denk dat je ( en dat geldt voor mij zelf zeker) bewust of onbewust toch ook erg naar het uiterlijk van iemand kijkt :)

je bedoelt de acceptatie er van? :)
want in mijn schooltijd was ik altijd verliefd op de players, en nu in het leven van een 20 jarige, kijk ik al anders naar iemand :)
ex was niet super knap, maar had wel iets van aantrekkingskracht :D

TM: nee, de meeste hebben een relatie ;) (zo moeilijk om uit te leggen ;) maar het boeid me wel :) ) maar ik denk weleens: met zo;n iemand, zou ik me zo schamen... erg he?

@ mloei, ja, heb ik nu dus ook :) lieve jongen, alleen ken ik hem qua innerlijk nog niet goed genoeg om te kunnen oordelen.
moeilijk moeilijk... maar wel eerlijk blijven he ;)

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:52

Uiterlijk is toch het eerste wat je ziet natuurlijk. En soms is dat al genoeg... Maar toch kun je dan nog verliefd worden op het innerlijk lijkt me zo. Als je deze 'lelijke' persoon beter leert kennen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 17:54

MarjonTampon schreef:
Uiterlijk is toch het eerste wat je ziet natuurlijk. En soms is dat al genoeg... Maar toch kun je dan nog verliefd worden op het innerlijk lijkt me zo. Als je deze 'lelijke' persoon beter leert kennen.

ja, want is het aantrekkelijk:
- versleten kleding, of vuil, of te klein, te groot
- ongeschoren baard
- vieze stinkwalm als die gene bij je in de buurt is
- etc. etc.

echt waar, uiterlijk is bepalend, maar innerlijk is inderdaad belangrijker :) maar is het mogelijk?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:54

MarjonTampon schreef:

Sterker nog: Ik durf te beweren dat wanneer je niet verliefd bent op het innerlijk, de relatie nooit voor eeuwig stand gaat houden ;)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:55

Adil18 schreef:
Wanneer iemands persoonlijkheid je aanstaat en je zijn persoonlijkheid aantrekelijk vind zul je merken dat de persoon niet lelijk voor je kan zijn. Ik denk dus niet dat je verliefd wordt puur op het innerlijk, maar dat het uiterlijk anders wordt gezien...Liefde maakt dus inderdaad blind...of in ieder geval minder objectief...

Ik weet dat mijn vriend echt niet voor iedereen aantrekkelijk is, maar ik vind hem vreselijk knap en mooi.... :D

Amen!

Dit heb ik dus ook met mijn 'scharrel'. Hij wordt in mijn ogen steeds knapper.
Het gaat er alleen om dat je je niet schaamt voor degene waar je mee loopt. Doe je dat niet dan is het ok :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:56

Natuurlijk is het mogelijk, dat concludeer je net zelf... :)

Ik vraag me meer af, waarom je dit topic gestart hebt... ;) :)

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:57

EngeltjeS schreef:
MarjonTampon schreef:

ja, want is het aantrekkelijk:
- versleten kleding, of vuil, of te klein, te groot
- ongeschoren baard
- vieze stinkwalm als die gene bij je in de buurt is
- etc. etc.

echt waar, uiterlijk is bepalend, maar innerlijk is inderdaad belangrijker :) maar is het mogelijk?

Helemaal mee eens!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:58

Mloei schreef:
Adil18 schreef:

Amen!

Dit heb ik dus ook met mijn 'scharrel'. Hij wordt in mijn ogen steeds knapper.
Het gaat er alleen om dat je je niet schaamt voor degene waar je mee loopt. Doe je dat niet dan is het ok :)

Wanneer mijn vriend zich voor mij zou schamen zou ik geen 'echte' relatie met hem willen hebben, dan zou hij me toch echt een tikkeltje te oppervlakkig zijn...

Dan laat hem een mooie auto kopen waar hij mee kan pronken. Ik ben geen verlengstuk van zijn penis/ego...

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:58

Ik leerde een paar maanden geleden een jongen kennen. Hij was echt totaal niet knap, meestal ga ik toch wel eerst op de uitstraling af. maar goed, avond liep anders dan ik verwachte. Uiteindelijk op msn, etc toegevoegd, we kennen elkaar nu echt zo goed. en moet eerlijk zeggen dat ik hem leuk begon te vinden. Maar gewoon, ik vind zijn innerlijk zo leuk! We denken over heel veel dingen hetzelfde. Hij heeft een eigen mening is eigenwijs, we passen gewoon goed bij elkaar.
Maar zijn uiterlijk... ja, ik kan nou niet zeggen: ja zo'n jongen is knap! Het gaat bij mij vooral om de uitstraling.
Ik heb nu ook mezelf aangeleerd om veeeel minder naar het uiterlijk te kijken, want dat is het minst belangrijke.
maar ik denk niet dat het iets wordt tussen ons. Maar zijn innerlijk was gewoon geweldig. Maar het plaatje moet wel kloppen...
en dat is wel een belangrijke steek bij de meeste mensen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 17:58

Adil18 schreef:
MarjonTampon schreef:

Sterker nog: Ik durf te beweren dat wanneer je niet verliefd bent op het innerlijk, de relatie nooit voor eeuwig stand gaat houden ;)

nee inderdaad :)
dat is niet vol te houden, of pure schijn...

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:00

ik vind lelijk een raar woord,
wanneer is iemand lelijk?
ieder persoon heeft iets moois, en dat kan die persoon heel erg mooi maken ook al is hij niet perfect....

tuurlijk heb je als je een jongen niet naar je smaak op je afloopt in de kroeg dat je ff niet weet wat je ermee aan moet... maar als hij heel goed voor je is, en je nog nooit zo goed behandeld ben kan je heus wel verliefd worden....

alleen ik soms best wel onzeker wat andere van me scharrel denken waardoor ik zelfs die geweldige persoon wel eens laat schieten, onwijs jammer... maar ik kan er voor me gevoel weinig aan doen :=

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:00

TurdusMerula schreef:

Nou ja, als ik van die te blonde trienen met te grote borsten zie die toch echt te jong zijn voor de opa waar ze naast lopen denk ik toch echt: Jij doet het toch ook alleen voor het geld...Toch beweren die mensen verliefd te zijn....Waarop ik me dan ech afvraag: Waarop dan?

Ik denk dat er ook wel mensen zijn die iemand als partner hebben omdat ze zich daarmee kunnen laten zien. Dan stel je imo uiterlijk voor innerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:01

En laten we niet vergeten dat niet alleen uiterlijk en karakter een rol spelen, maar geur ook!
Het blijkt dat mensen onbewust heel sterk kiezen voor iemand die op een bepaalde manier ruikt. Dan heb ik niet niet perse over "eau de toilette", maar lichaams geur.

Smaken verschillen natuurlijk ook, wat uiterlijk betreft.
Wat de één knap vindt, kan de ander lelijk vinden, en da's maar goed ook.

Ik zelf?
Ik val héél sterk op innerlijk.
Uiterlijk boeit me niet zo.
Tja, natuurlijk moet iemand er niet zo uit zien, dat je er misselijk van wordt. Maar ook een minder knap iemand kan er ineens heel mooi uit gaan zien als zijn innerlijk geweldig is.
Dan ga je onbewust met een soort "bril" kijken. :)

Ik heb 3 serieuze partners gehad.
1 daarvan had ik op uitelijk gekozen. Was 'n knappe kerel, smooth talk, etc. Die heeft me behoorlijk bedrogen (financieel én emotioneel).
2 heb ik via internet ontmoet, en van hen had ik géén foto in eerste instantie. Ben dus echt 'verliefd' geworden op hun houding en karakter, en heb ze daarna pas in het echt ontmoet.

Met 1 van hen ben ik al 2,5 jaar samen, en we wonen ook samen :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:02

Ik ben verliefd op een jongen puur voor zijn karakter. Hij is nou niet bepaald aantrekkelijk, maar hij is vriendelijk, rustig en geduldig, met een fijne dosis gevoel voor humor.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 18:03

TurdusMerula schreef:

omdat ik benieuwd ben hoe bokt er tegen aan kijkt ;)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:04

iloonaa__ schreef:
ik vind lelijk een raar woord,
wanneer is iemand lelijk?
ieder persoon heeft iets moois, en dat kan die persoon heel erg mooi maken ook al is hij niet perfect....

tuurlijk heb je als je een jongen niet naar je smaak op je afloopt in de kroeg dat je ff niet weet wat je ermee aan moet... maar als hij heel goed voor je is, en je nog nooit zo goed behandeld ben kan je heus wel verliefd worden....

alleen ik soms best wel onzeker wat andere van me scharrel denken waardoor ik zelfs die geweldige persoon wel eens laat schieten, onwijs jammer... maar ik kan er voor me gevoel weinig aan doen :=

Dat laatste komt mij dus ook bekend voor. Maar waarom zou ik hemelsnaam een lieve jongen (die nog nooit zo goed voor mij is geweest) laten schieten door wat anderen erover denken? Toch ben ik ook iemand die dat nog wel eens zou kunnen doen.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:05

Wat ik me dan tevens afvraag. Als iemand nou tegen jou zegt: Je bent zo mooi,, de mooiste die er is (iets in die trant) en jij valt op het innerlijk.. zeg je dat dan ook terug tegen diegene?