Maagontsteking en stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eknowledge

Maagontsteking en stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 13:23

Hoi bokkers!

Heb deze morgend het slechte nieuws gekregen dat ik een maagontsteking heb :(
Ben al aan het leren vanaf de kerstvakantie voor men examens, en had er deze week nog 2.
Weet niet dat ik ze nog ga kunnen doen, hopen van wel!
1st dachten ze een griep, maarnee een maagontsteking. Al 3 kg afgevalle wat ik normaal niet erg zou vinden :P
Maar ben nu direct draaierig enz.
Zijn er nog van jullie die door stress snel zo'n dingen krijgen? Door de examens bevoorbeeld?
Wat doen jullie tege stress? Of iemand al een ervaring met een maagontsteking?
Heb ook ongeloofelijk veel druk op men slapen en voorhoofd, maar dokter zegt dat dat allemaal van stress komt :(
Wou dat ik zo'n aan en uit knop ervoor had 8)7

Cherry

Re: Maagontsteking en stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:11

Ik heb in november ook een maagontsteking gehad (gastritis noemt zoiets ofzo..) ook van de stress... van school en zo

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:30

Heeft dat bij jou lang geduurd die pijn? & wat heb jij gedaan om terug kalm te worde?

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:02

Ik heb ook 2 maand geleden ofzo een maagontsteking gehad heb er ongeveer een halve week écht last van gehad, dat ik gewoon in bed moest liggen, voelde me ook super zwak en ja heeel veel pijn in mijn maag, ook misselijk enzovoort.
Daarna ging het beter, had nog wel 2 dagen er een beetje last van, maar kon al heel wat meer doen terug.

Ik weet niet waardoor ik het heb gekregen eigelijk, ik stond op voelde me echt super zwak, middelijk enz. Ben dan toch nog naar school gegaan, 1ste 2 uur had ik L.O op verplaatsing niet mee gedaan, was echt onmogelijk, toen we terug op school waren naar huis gegaan, ik verging van de pijn en voelde me rotslecht.
Maar jaa... :) Even doorbijten ^^

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 12:19

Ja idem. Voel me ook zwak maar eet nu weinig omdat het anders pijn doet dusja :) men paarden zien mij en denken man wat heeft die :P beweeg eens wat :P

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:24

bij mij heeft de pijn 5 dagen geduurd, het was eigenljk alleen maar ligeen en proberen de pijn niet te voelen, de pijn ging wel over als ik me afleidde...
gr
Cavalli_x3 schreef:
Heeft dat bij jou lang geduurd die pijn? & wat heb jij gedaan om terug kalm te worde?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:04

JH > MW

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:09

Hier net hetzelfde!
Maagontsteking van de stress. Ik heb pilletjes gekregen ter bestrijding van de symptomen, volgens de dokter gaat de oorzaak vanzelf wel weer weg als ik gedaan heb met de examens.
Best gek want ik heb dit nog nooit voor gehad. Stress uit zich eerder in hoofdpijn bij mij.
Maar ach, morgen het laatste en daarna ontspannen en het boeltje geneest vanzelf wel :)

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:15

plokkie schreef:
bij mij heeft de pijn 5 dagen geduurd, het was eigenljk alleen maar ligeen en proberen de pijn niet te voelen, de pijn ging wel over als ik me afleidde...
gr
Cavalli_x3 schreef:

Wat ook helpt tegen de pijn zijn Motilium pilletjes nemen, dit moest ik van de dokter, helpte best wel :D
En zoals er al gezegt werd, je proberen af te leiden en veel rusten :)

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 18:57

Ja ik voel de pijn ook niet als ik bezig ben met iets.
Motilium nam ik voor men examen en da hielp ja :P
Maar heb vooral ook hoofdpijn. Maar kmag men examens over 2 weken doen. Ale, ik hoop het want anders in 2de zit :s