Al wekenlang hoesten, tips graag....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Al wekenlang hoesten, tips graag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 21:58

Ik heb al wekenlang een vervelende hoest. Ben vrijdag naar de HA geweest, die scheepte me af met antibiotica en toen ik doorvroeg of ik het móest slikken zei hij 'nee het gaat ook wel vanzelf over'. Dat heb ik dus liever ook al zou dat wat langer duren. (Ik neem pas antibiotica als de andere keuze is doodgaan :+.)

Wie heeft er tips/oma weet het beter/huis tuin en keukenmiddeltjes om deze vervelende hoest enigzins te verlichten?

Soms hoest ik slijm op, dan weer niet, dan klinkt de hoest weer heel droog, dan weer diep. (Maar volgens HA was het niet ernstig en ook geen longontsteking.)

Liezel1

Re: Al wekenlang hoesten, tips graag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:00

Ik heb het ook, met echte hoestaanvallen. Dan blijft het zo drukken/kriebelen, dat ik niet kan ophouden.
Vorig jaar had ik dit ook en volgens mijn HA was het bronchitis.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 22:01

Liezel1 schreef:
Ik heb het ook, met echte hoestaanvallen. Dan blijft het zo drukken/kriebelen, dat ik niet kan ophouden.
Vorig jaar had ik dit ook en volgens mijn HA was het bronchitis.

Daar vroeg ik ook al naar, maar dat was het ook niet zei hij... :\ en dat hoop ik dan ook maar.

Wat heb je er toen aan gedaan? Toch maar AB genomen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:03

Nee, volgens mijn HA was het chronisch, ik heb het nl elk jaar als het koud wordt.
Jaaaaaren geleden was ik met school op uitwisseling in Duitsland en toen had ik het ook. Toevallig was ik bij een echtpaar geplaatst dat beide huisarts was, en die constateerden toen ook al bronchitis.
Mijn HA constateerde het vorig jaar dus ook... en die wist mij ook te vertellen dat het chronisch is.... en ik weet ook meteen wanneer het opspeelt. Als ik in sigarettenrook zit, krijg ik me toch een hoestaanval...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:07

hier nog eentje met een vervelend hoestje :o
ik heb hoestdrankjes en ga met ecalyptha in bad :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:07

codeine wil nog wel eens helpen

maar als je het natuurlijk op wilt lossen:

Maak zelf je hoestdrank door 1 staaf laurier, 10 blokjes anijs, 1 eetl. honing en een handvol kandij in 1L kokend water op te lossen. (minimaal 20 min. koken) Laat het afkoelen en giet het in een flesje.

of een ui naast je bed

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:08

Ui naast mn bed... ik denk dat er dan iemand écht niet blij wordt ;)
Codeine heb ik idd standaard in de huisapotheek zitten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 22:09

Ik ga gelijk even een ui naast mijn bed parkeren :D

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:12

Is een doorgesneden ui naast je bed is niet tegen een verstopte neus? Kan me niet voorstellen dat dat helpt bij hoesten, want je hoest juist omdat je luchtwegen geprikkeld worden.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:12

Ik heb het ook gehad, wekenlang hoesten, ik werd er gek van, meestal geen slijm,
ik heb een wollen hemdje en lange wollen legging gekocht. Als ik naar bed ging, borst ingesmeerd met tijgerbalsem of iets van otrivin. Laurierdropjes naast mijn bed, echinaforce met vitamine c geslikt, vroeg naar bed en veel fruit en kruidenthee..
Beterschap!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:30

DARO hoestcapsules.
Ik ben een heel hardnekkige hoester als ik verkouden geweest ben, neem deze dingen meestal alleen voor de nacht maar ik hoest gegarandeerd 8 uur niet.
Gewoon bij de drogist te koop.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:34

Wat vreemd dat je meteen AB krijgt?

Ik had het een tijdje terug ook vrij lang, heb daar toen codeïne voor gehad van de HA. Ik hoestte door keelontsteking, door het hoesten raakte m'n keel weer geïrriteerd waardoor ik juist meer ging hoesten etc. etc.
Codeïne kalmeerde de boel een beetje :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:39

Ik zweer bij Noscapect. Mild hoestonderdrukkertje. Ik geen last van het hoesten en mijn lichaam verder lekker zelf aan de slag om alles eruit te werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:46

Misschien kan je je weerstand gaan verhogen?

Ik heb een goed adres gevonden voor natuurgeneeskundige zaken.

Vitaldirect.

WWW.vitaldirect.nl

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:47

Anoniem

russel schreef:
Misschien kan je je weerstand gaan verhogen?

Ik heb een goed adres gevonden voor natuurgeneeskundige zaken.

Vitaldirect.

http://WWW.vitaldirect.nl

Ik gebruik overigens tebofit. Dit omdat ik de verschijnselen heb van Lyme en deze pillen geven mij verlichting. Na gebruik heb ik echt het gevoel dat het werkt. Propolis wat er in zit, werkt als een natuurlijk antibioticum. Wilgenbast ontstekingsremmend.

Pattypaard

Wat jij beschrijft heb ik ook. Komt bij mij altijd ieder jaar gegarandeert 2 x terug. (In de zomer en in de winter). Vaker met hoesten zo erg dat ik door het gehoest geen adem meer krijg. Hoest dan ook vaker slijm gevolgd door maagzuur op.
Bij mij komt dit o.a. doordat ik astmatische bronchitis heb. Hiervoor heb ik een pufding met capsules die de luchtwegen breder maken zodat ik beter kan ademhalen en capsules welke ontstekingsremmend zijn.
Verder douche/badder ik vaak met eucalyptus olie en doe dit vaker ook een een kom met warm water op mijn kamer zitten.
Verder ga ik zowiezo ook altijd een aantal x per dag de frisse lucht in. Met minstens 1 sjaal om zodat er geen echt koude lucht op mijn keel komt.
Wij hebben ook spul (Aloe heat lotion) dat warm word als je het ergens smeert waar er 'iets' is met de spieren, anders word het niet warm. Dit smeer ik ook vaker op mijn keel, vooral op de opgezette plaatsen en doe dan een sjaal om mijn keel. Dit doe ik enkele keren per dag en ik merk dat dat echt helpt.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:50

Heb het ook 2x per jaar.
Hoestdrankjes en codeine voor de nacht.
En van dat dampo spul op je borst en keel smeren geeft ook verlichting.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:47

Polly schreef:
DARO hoestcapsules.
Ik ben een heel hardnekkige hoester als ik verkouden geweest ben, neem deze dingen meestal alleen voor de nacht maar ik hoest gegarandeerd 8 uur niet.
Gewoon bij de drogist te koop.

Die werken inderdaad enorm goed. ^^
Ik neem ze altijd in combinatie met hoestdrank.

kairouan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:13

Fluimicil, kan zowel aan paarden gegeven worden als aan mensen wordt ook gebruikt voor div andere dingen zoals dystrophie

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:21

slijmoplossers nemen, acetylsysteine of broomhexine tabletten..... rook je? zo ja dat ook niet meer doen....

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:42

Hoe raar het ook klinkt, maar niet hoesten is het beste middel. Des te minder je hoest, des te minder je hoestreflex wordt opgewekt. Resulteert in minder hoesten..
De uitvoering is hiervan wat lastiger. Wat bij mij soms helpt is ipv hoesten een paar slokken water nemen. En als ik moet hoesten er proberen een kuchje van te maken ipv een diepe hoest.

Wat je kan halen bij de appotheek is Noscarpine HCL. Dat is een hoestdrank die de hoestprikkel lichtjes onderdrukt. Eventueel kan codeine een oplossing zijn, deze onderdrukt namelijk ook het hoestreflex en is pijnstillend. Met codeine moet je alleen wel wat uitkijken, het is een wat zwaarder medicijn. Officieel valt codeine onder de opiumwet aangezien het gebaseerd is op morfine. Bij de laagste dosis in tabelvorm wordt autorijden al afgeraden.

Zelf ben ik net van zo'n hoest af. Heb er een beste 2 weken mee rondgelopen.. Had spierpijn van het hoesten. Heb toen ook veel codeine geslikt en moet zeggen dat ik daar nog steeds wat loom van ben..

Beterschap met je hoest! :)

*Edit: Codeine mag je trouwens niet slikken als je veel slijm ophoest. Aangezien codeine het hoestreflex demt hoopt al het slijm zich op in de luchtwegen en longen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:56

Rare vraag misschien, maar heb je centrale verwarming in huis??
Ik heb nl heel snel last van te droge lucht. Dat merk ik altijd eigenlijk pas als ik veel binnen ben en als het zoals nu vriest. Dan begin ik ook te kriebelhoesten. En aangezien ik ook wat verkouden ben, is het hier dus ook dan wel slijm en dan alleen maar droge hoest.
Ik heb van die waterdingen aan de cv hangen, maar als die leeg zijn merk ik dat na een paar dagen doordat ik begin te hoesten :+
Mss is dat wel je probleem.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:28

Tatjanaa schreef:
*Edit: Codeine mag je trouwens niet slikken als je veel slijm ophoest. Aangezien codeine het hoestreflex demt hoopt al het slijm zich op in de luchtwegen en longen.

Heel belangrijk!!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:33

mhh.. ik heb dat sinds 2 jaar ook. Eigenlijk alleen 's winters. Dat is 's nachts wakker wordt omdat ik moet hoesten. Net alsof er een haar in me keel zit. Heel vreemd...
Drinken om de hoest te onderdrukken helpt helaas niet en hoestdrank ook niet. Het is ook geen haar, zoals het voelt. Heb zelfs al met mijn haar in een knot geslapen om dat te testen.
Maar wat het wel is???