Te vaak overgeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Krieltje

Te vaak overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 18:19

Sinds ik in oktober een nierontsteking heb gehad, moet ik heel snel overgeven. Als ik mij heel erg druk maak omdat ik bijvoorbeeld ruzie met mijn vriend heb moet ik soms overgeven, als ik opsta en direct ga douchen moet ik soms overgeven, sowieso als ik opsta ben ik heel vaak misselijk en is het wachten tot ik het niet meer tegen kan houden. Ik drink melk als ik opsta, meestal soja melk. Ik dacht dat melk de maag zou stabiliseren maar echt helpen doet het niet. Omdat ik ook vaak last had van mijn buik ben ik naar de dokter gegaan, en die heeft een spastische darm geconstateerd. Dat wist ik eigenlijk al omdat mijn zusje dat ook heeft. Ik heb daar homeopatische medicijnen voor gekregen, magnesium en nog iets. (ik heb een antroposofische huisarts sinds kort)
Het is niet echt brandend maagzuur wat ik heb, het is gewoon echt puur misselijkheid.
Ik heb wel een verdraaid dag- en nacht ritme. Weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben?
Is er iemand die misschien weet wat ik kan doen om dit op te lossen? Ik heb al niks te doen de hele dag en ik heb ook moeite om mijn bed uit te komen (ik slik wel melatonine)
En als ik dan ook nog eens bijna elke dag zó misselijk ben, wil ik bijna helemaal niet meer mijn bed uitkomen of wakker worden omdat het gewoon echt geen fijn begin van de dag is zo.
Iemand misschien tips of ideeen? Alvast HEEL erg bedankt

Alexx

Re: Te vaak overgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:06

heb je geen stress? Ik heb een tijd lang (toen ik op een antroposofische school zat (heeft er niks mee te maken maar wel toevallig :') )) ontzettend stress gehad en dan moest ik ook ontzettend braken. Dat gebeurde dan midden in de nacht. Mijn darmen zijn ook ontzettend messed up, en daarmee moet je gewoon leren omgaan, ik weet nu wat ik beter niet kan eten en wat wel, dat moet je gewoon zelf uitproberen. Je moet dus gewoon gaan testen om bijvoorbeeld een week iets niet te eten wat je nu iedere dag eet. (brood uit supermarkten bevatten bijvoorbeeld vaak allerlei conserveringsmiddelen die erg oliebol zijn voor je darmen, dus dan kun je bij bakkers brood halen. Dat gaat dan wel korter mee maar is wel weer beter voor je)
Ik kan bijvoorbeeld totaal niet tegen mozzarella, erg jammer, maar daar moet ik gigantisch van braken.

succes ermee (anders kun je nog even in het spastische darm topic kijken (klinkt heel leuk zo eigenlijk :') )

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 00:15

Stress heb ik zeker, heel veel zelfs maar dat heb ik ook altijd gehad. Maar ik kan ook overgeven (nouja..dan komt er vrijwel niks uit :D ) terwijl ik de dag ervoor bijna niks heb gegeten. Ik heb geprobeerd veel te drinken voor het slapen, weinig drinken voor het slapen, veel eten, weinig eten, en nu is mijn eetlust ook nog eens verminderd vanwege implanon. Ik eet genoeg fruit (ik maak fruitsapjes in de blender) ik eet niet teveel vette dingen.. Ook vanwege mijn spastische darm dus *D
Het vreemdste is echt nog steeds dat ik soms moet overgeven als ik erge ruzie met mijn vriend heb. Maakt niet uit of ik bij hem ben of alleen.. Maar het maakt me gewoon echt ZO misselijk
Heeft niemand dat ooit gehad?

Sabriinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:28

ik tegenwoordig heeeeeel vaak in de ochtend als ik wakker word het zelfde, ik word wakker, buk om wat te pakken en ik moet overgeven, of ik ben te snel te actief in de ochtend moet ik ook overgeven, Maar bij mij zijn ze er achter gekomen dat ik bloedarmoede en Pfyfer heb. weet niet als het daar door komt?

Maar ik weet wat je bedoeld en niks helpt, wel drinken, niet drinken enz.
En geloof me, Melk drinken en die uitkotsen word je echt echt echt niet vrolijk van, dan ga je gelijk nog een keer over je nek!

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 00:42

Nee, vooral die sojamelk met bananensmaak is vervelend om uit te kotsen. Het komt eruit als een milkshake!!! :')
Ik ben wel vaak moe en lusteloos, ik ben getest op een aantal dingen. Net genoeg ijzer, net genoeg vitamine B12, alles echt net aan. Terwijl ik toch veel fruit eet.
Pfeiffer zou ik echt niet weten, de dokter zei dat hij in mijn bloed zag dat ik het heb gehad, maar of dat 10 jaar of 1 jaar geleden is kon hij niet zien. Nu weet ik er niks van dat ik het heb gehad, en mijn vader ook niet, maar bij kinderen kan dat ook ongemerkt. Hier kan ik dus ook geen zekerheid over krijgen.
Ik heb ook als ik te snel actief als ik net wakker ben dat ik misselijk word. En als ik misselijk word moet ik alles in slow-motion doen om het tegen te houden.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:53

Tip: als je misselijk wordt door ruzie met je vriend, zoek afleiding. Niet op lange maar juist op korte termein dat je herstnen even ergens anders mee bezig zijn. Ga bijvoorbeeld even foto's kijken van iets leuks, of ga iets natekenen. Doe dit met je volle concentratie. Vaak wordt de misselijkheid dan al minder. Ik ken het overgeven na stress (ruzie dus bij jou) heel goed. Ik heb mijn vriend een keer in een niet zo leuke pose zien zitten met een meisje in de kroeg. Maag draaide om en moest meteen braken en zweten.
Verder moet je inderdaad 's ochtends rustig aan wakker worden. Als je nou misselijk bent probeer dan op je buik te gaan liggen en weer aan iets anders te denken. Overgeven is namelijk echt ongezond en je moet er zo snel mogelijk van af.
Nog een kleine practische tip: als je nou wel hebt gebraakt, moet je zo'n 40min wachten met je tanden te poetsen, anders poets je het zuur in je glazuur en het schuurt bovendien. Dat is niet goed ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:16

Sylke schreef:
Stress heb ik zeker, heel veel zelfs maar dat heb ik ook altijd gehad. Maar ik kan ook overgeven (nouja..dan komt er vrijwel niks uit :D ) terwijl ik de dag ervoor bijna niks heb gegeten. Ik heb geprobeerd veel te drinken voor het slapen, weinig drinken voor het slapen, veel eten, weinig eten, en nu is mijn eetlust ook nog eens verminderd vanwege implanon. Ik eet genoeg fruit (ik maak fruitsapjes in de blender) ik eet niet teveel vette dingen.. Ook vanwege mijn spastische darm dus *D
Het vreemdste is echt nog steeds dat ik soms moet overgeven als ik erge ruzie met mijn vriend heb. Maakt niet uit of ik bij hem ben of alleen.. Maar het maakt me gewoon echt ZO misselijk
Heeft niemand dat ooit gehad?

Ik herken wel misselijkheid door spanning, was ooit zo zenuwachtig dat mn toenmalige vriend kwam,
uit de andere kant van het land en had net gegeten, toen heb ik het er op de hoek van de straat uitgegooid.
Later kwam ik erachter dat deze spanning bij mij veroorzaakt word door adhd en pdd nos. een site daarover is hersenstorm.nl.
nog iets als je misselijk bent neem dan geen melkproducten, een slokje water of ff niets. sterkte

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 01:35

Ik heb wel borderline, op meer dingen ben ik nog niet getest. Maar ik ben nu bijna 22 en dit overgeven heb ik pas sinds die nierontsteking
Afleiding zoeken is wel een goed idee, alleen dat is echt heel moeilijk voor mij als ik ergens mee zit. Vroeger blowde ik veel, om rustig te worden. Maar dat is ook geen oplossing.
Sinds toen is dat ik over moet geven als ik me dus te druk maak, maar ook in de ochtend is pas sinds toen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:46

Zwanger.....?

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 01:54

Werkt implanon met antibiotica? Tegen mij werd gezegd dat het niet uit zou maken. Ik ben wel al 2x met buikpijn naar de dokter gegaan, 1x bij mijn oude dokter en 1x bij mijn nieuwe antroposofische dokter. Mijn oude dokter had het over een soa-test, toen ik aangaf dat ik bang was dat ik zwanger was. Ze heeft mijn buik gevoeld, en een soa-test is voor mij overbodig omdat ik weet dat ik en mijn vriend clean zijn. Mijn nieuwe dokter heeft de buikpijn dus de spastische darm als oorzaak gegeven. Ik heb ook een test gedaan, en die uitslag was niet zwanger. Als ik zwanger ben heb ik een heel heel groot probleem... Al zou het wel veel verklaren. Zoals waarom ik zo vaak ruzie heb met mijn vriend :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:01

Ik hoef niet over te geven van stress, maar ben een echte stresskip en ben bijna de hele dag gestressed en dus bijna de hele dag misselijk. Maar ik heb er een fobie voor dus bij mij komt het er met geen mogelijkheid uit ;)

Ik word ook kotsmisselijk van ruzie met m'n man. Ik heb kalmeringspillen voor dit soort extreme momenten. Tot voor kort had ik altijd cyclizine of domperidon op zak, maar dat verkopen ze niet meer.

Wat bij mij helpt is veel water drinken (ik drink echt sloten water), dan blijft de misselijkheid onder controle. Of ga op je linkerzij liggen en als je maag wat is gekalmeerd dan op je rechterzij liggen. Dat werkt bij mij wel goed.

Weleens van cyclisch overgeef syndroom gehoord? Google maar even, misschien heb je dat wel.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:11

Adil18 schreef:
Zwanger.....?

:D :D :D

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 22:24

@ phormicola, domperidon is toch een zetpil? Die heb ik ook 2x gekregen tijdens nierontstekingen tegen misselijkheid, maar bij mij hielp het niet zo. Ze verkopen die nog wel geloof ik, want ik heb hem dus een paar maanden geleden nog gehad. Kalmeringspilletjes zouden wel een optie zijn voor de spanningsmisselijkheid, dat ga ik even overleggen met mijn dokter.
In de ochtend op mijn zijkant liggen helpt niet, en omdraaien ook niet.
Cyclisch overgeef syndroom ga ik even opzoeken, bedankt!
Edit; heb op Google gekeken maar kan er niks over vinden, geen cyclisch overgeef syndroom en ook niks als ik zoek op overgeef syndroom.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:19

slokkie schreef:
Adil18 schreef:
Zwanger.....?

:D :D :D

Ja zou wel goed in het tijdschema passen, na oktober zei ze toch?

Ik eet trouwens crackers als ik z'n bui voel aankomen, werkt 4 van de 5 keer erg goed.
Ook gember schijnt goed te helpen, maar zeker weten doe ik niet gezien ik het afschuwelijk vies vind :o .

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 23:50

Gember vind ik ook vreselijk, ik denk niet dat dat helpt bij mij haha!
Ik eet altijd Craqottes (of hoe je dat dan ook schrijft) van Lu omdat ik brood moeilijk weg krijg.