Afijn, dat spul met regelmaat blijven gebruiken tot seizoen over was. En verder nog niet weer aan gedacht, tot...
Gisteren was ik niet zo lekker, moe, verkoudheidsgevoel, beetje keelpijn... gisteravond zelfs het idee dat ik ziek zou gaan worden. Omdat ze bij mijn zus thuis net allemaal van dit soort klachten hebben gehad (roodvonk, keelontsteking) vermoedde ik dat ik wel wat opgelopen zou hebben.
Vanmorgen stond ik op met veel minder keelpijn, maar suffig en héél moe. Omdat de klachten me wel van mezelf bekend voorkwamen, maar ik niet meer wist waarvan ben ik gaan zoeken op internet. Daarbij kwam ik 'hooikoorts' weer tegen. Mijn eerste reactie was JAAAAAA DAAAG in Januari zeker. Maar toen bedacht ik me dat ik dus wél dezelfde klachten kreeg van de hooikoorts! En blijkbaar zíjn er in Januari ook al boompollen ofzo.
Onder het mom, baat het niet dan schaadt het niet heb ik een antihistaminetabletje genomen, en jaa hoor, binnen redelijk korte tijd begon ik op te knappen. Ik ben nog niet 100% nu, voelt alsof de holtes enzo nog geirriteerd zijn, maar als dit gaat zoals vorige keren is dat morgen ook wel over.
Toch kan ik het bijna niet geloven, nóóit hooikoorts gehad, en nu al in Januari? Terwijl de sneeuw nog niet eens overal weg is? Of komen er juist met het smelten van de sneeuw veel dwarrelpollen vrij ofzo?

Zijn er meer bokkers voor wie het 'feest' nu al begonnen is??
Alleen in de lente en zomer maanden wat meer.
Loop hier ook met rode ogen en neus. Er zijn op internet handige pollenkalenders trouwens, en vanaf maart een dagelijks berichtje op je mobiel
Ik heb een aantal dagen antihistamine genomen en nu weer eraf en het LIJKT goed te gaan, met de nadruk op lijkt, want zomers redde ik het vaak ook een dag of 5 voor ik weer echt ziek werd. En nu ik er over nadenk, mijn neus gaat wel weer sneller dicht en meer hoofdpijn hmmm. Morgen eens goed opletten en anders toch maar weer aan de AH.