Nu al hooikoorts??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Nu al hooikoorts??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 00:05

Mijn hele leven ben ik hooikoortsvrij geweest, tot vorig jaar. Toen was ik regelmatig niet lekker, verkouden, en op een gegeven moment ook een week 'ziek' op een vreemde manier. Toen kwam iemand op het idee dat het hooikoorts kon zijn. Ik wilde dat eerst niet geloven, maar het bleek dus wel te kloppen want hooikoortsmedicatie sloeg aan!!
Afijn, dat spul met regelmaat blijven gebruiken tot seizoen over was. En verder nog niet weer aan gedacht, tot...

Gisteren was ik niet zo lekker, moe, verkoudheidsgevoel, beetje keelpijn... gisteravond zelfs het idee dat ik ziek zou gaan worden. Omdat ze bij mijn zus thuis net allemaal van dit soort klachten hebben gehad (roodvonk, keelontsteking) vermoedde ik dat ik wel wat opgelopen zou hebben.

Vanmorgen stond ik op met veel minder keelpijn, maar suffig en héél moe. Omdat de klachten me wel van mezelf bekend voorkwamen, maar ik niet meer wist waarvan ben ik gaan zoeken op internet. Daarbij kwam ik 'hooikoorts' weer tegen. Mijn eerste reactie was JAAAAAA DAAAG in Januari zeker. Maar toen bedacht ik me dat ik dus wél dezelfde klachten kreeg van de hooikoorts! En blijkbaar zíjn er in Januari ook al boompollen ofzo.

Onder het mom, baat het niet dan schaadt het niet heb ik een antihistaminetabletje genomen, en jaa hoor, binnen redelijk korte tijd begon ik op te knappen. Ik ben nog niet 100% nu, voelt alsof de holtes enzo nog geirriteerd zijn, maar als dit gaat zoals vorige keren is dat morgen ook wel over.

Toch kan ik het bijna niet geloven, nóóit hooikoorts gehad, en nu al in Januari? Terwijl de sneeuw nog niet eens overal weg is? Of komen er juist met het smelten van de sneeuw veel dwarrelpollen vrij ofzo? :=

Zijn er meer bokkers voor wie het 'feest' nu al begonnen is??

geerke

Re: Nu al hooikoorts??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:07

volgens mij bloeit de hazelaar vrij vroeg....dus wel pollen ben ik bang.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:48

Volgensmij zijn er het hele jaar zelfs pollen ;) Alleen in de lente en zomer maanden wat meer.

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:14

het feest gaat helaas bij mij het hele jaar door...

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:17

Ja hoor, er zijn al pollen :( Loop hier ook met rode ogen en neus. Er zijn op internet handige pollenkalenders trouwens, en vanaf maart een dagelijks berichtje op je mobiel
Balen joh, sterkte!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:24

Bij mij ook gewoon het hele jaar door feest. Heb neusspray en die helpt bij mij erg goed. Ik nies niet de hele dag door, maar heb wel continu dat mijn neus jeukt, erg irritant!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:49

ik heb zelf geen hooikoorts,maar hoor al meerdere mensen in mijn omgeving over klachten.
er lopen al wat bomen uit, en een aantal bollen komen ook alweer boven de grond dus dat wil ook wel

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:56

Ja hoor, ik heb er ook last van!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:07

heb het nu nog niet erg maar af en toe moet ik wel eens niezen en voelt men keel ook wel wat raar aan..
In de zomer als ik het heel erg heb heb ik het zelfs op men luchtwegen maar hangt beetje van jaar tot jaar af natuurlijk.
pilletjes begin ik nog niet mee hahah..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 00:56

Grappig dat de reacties juist zijn gaan komen toen ik ze niet meer verwachtte :D Ik heb een aantal dagen antihistamine genomen en nu weer eraf en het LIJKT goed te gaan, met de nadruk op lijkt, want zomers redde ik het vaak ook een dag of 5 voor ik weer echt ziek werd. En nu ik er over nadenk, mijn neus gaat wel weer sneller dicht en meer hoofdpijn hmmm. Morgen eens goed opletten en anders toch maar weer aan de AH. :(