Een zeurende onderrug met zeurende benen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaretto27

Een zeurende onderrug met zeurende benen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:17

Hoi,

Al weer een tijdje heb ik last van m'n onderrug. Nu ook, het zeurt ongelofelijk en het trekt door m'n benen heen, vooral op links.
Behoorlijk vervelend, heb eigenlijk geen idee wat ik eraan moet doen. Ik heb een lichte vorm van Scoliose (hoek van 10 graden) maar ze zeiden dat ik hier geen last van kan hebben. Ook zit ik vaak vast in mijn nek en schouders/tussen schouderbladen. Ik ben al bij een chiropractor geweest en heb ook shiatsu geprobeerd, maar het komt telkens weer terug.

Iemand anders die dit ook heeft of tips heeft?

kimberley12

Re: Een zeurende onderrug met zeurende benen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:19

Heb je geen Ischias? of een Hernia?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:20

Misschien helpt het als je naar iemand gaat die acapunctuur doet..Dan komen al jouw zenuwbanen vrij...

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:20

Wat is Ischias?

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:45

Misschien een keertje en bezoek aan een (goede) fysio?

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:46

Je laten masseren op de Jack Meagher manier. Doet wel zeer, maar het werkt wel.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:34

pasdedeux schreef:
Je laten masseren op de Jack Meagher manier. Doet wel zeer, maar het werkt wel.

Waar zit die?

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:51

Zou eerst je klachten goed laten onderzoeken voordat je aan therapeuten begint die aan je rug zitten.
Bij Ischias of een hernia mogen ze niet eens aankomen.
Zou eens een doorverwijzing vragen voor een MRI-scan zodat het in ieder geval uit kunnen sluiten dat je niks aan je werfels mankeert.
Nek en schouderklachten kunnen ook uit je onderrug weg komen omdat je door klachten een andere houding gaat aannemen.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:01

serena1978 schreef:
Zou eerst je klachten goed laten onderzoeken voordat je aan therapeuten begint die aan je rug zitten.
Bij Ischias of een hernia mogen ze niet eens aankomen.
Zou eens een doorverwijzing vragen voor een MRI-scan zodat het in ieder geval uit kunnen sluiten dat je niks aan je werfels mankeert.
Nek en schouderklachten kunnen ook uit je onderrug weg komen omdat je door klachten een andere houding gaat aannemen.

Inderdaad. Eerst weten wat de klachten precies zijn en waar ze vandaan komen. MRI zal je niet zo maar krijgen denk ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:03

beknelde of ontstoken zenuw?
Heb je weleens een ontstekingsremmer geslikt?

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:07

geerke schreef:
beknelde of ontstoken zenuw?
Heb je weleens een ontstekingsremmer geslikt?

Onstekingsremmers zijn ook pijnstillers en een beknelde zenuw die heb je zeker bij een hernia. De zenuw kan zodanig in de knel raken dat je een verdoofd of verlammings verschijnselen gaat krijgen.

@Nicole10, terug kerende klachten hebben echt wel een oorzaak. Als je zelf dan ook benadrukt bij je huisarts dat je echt eens goed wil laten onderzoeken wat er nu met de rug aan de hand is, geeft die echt wel een verwijzing voor een neuroloog.
Ik weet dat er huisartsen zijn die je met een mooi verhaaltje afschepen, maar je hebt maar 1 lichaam en 1 rug die jaren mee moet. Dus moet je voor jezelf op komen.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:13

Uiteraard heeft het een oorzaak. Maar ik als fysiotherapeute zal haar eerst aanraden om een goede fysio te bezoeken ;) Veel van dit soort klachten zijn namelijk prima te behelpen! En anders kan hij/zij je goed adviseren in de volgende stappen die je zou kunnen nemen.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 08:43

Ik ben al eens bij een neuroloog geweest, die heeft mijn rug erop gezet. Kwam dus die scoliose uit. Ze zeiden dat ik daar geen last van kon hebben. Maar ik heb het al een aantal jaar dat ik last van mijn rug blijf houden. Ik ga wel naar therapeuten toe, maar het komt altijd weer terug. Dus ben op het moment wat hopeloos aan het worden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:45

Wat bedoel je met zeurende benen?
Pijn, doof gevoel, krachtsverlies, tintelingen?

De fysiotherapeut kan je hierbij wel helpen, daar kan je zo heen (vrij toegankelijk). Die doet eerst een screening om te kijken wat er aan de hand is. Als het ernstig is, stuurt hij/zij je door.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:15

Eerst even foto's en scans laten maken!!!
Ik heb zelf drie hernia's (een symptoom kan zijn een zeurende pijn die doortrekt naar je billen of benen), waarbij het heel lang heeft geduurd voor het herkend is door diverse therapeuten, en door alle oefeningen en behandelingen die totaal verkeerd waren voor hernia's is het alleen maar verergerd.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:31

Urielle schreef:
Eerst even foto's en scans laten maken!!!
Ik heb zelf drie hernia's (een symptoom kan zijn een zeurende pijn die doortrekt naar je billen of benen), waarbij het heel lang heeft geduurd voor het herkend is door diverse therapeuten, en door alle oefeningen en behandelingen die totaal verkeerd waren voor hernia's is het alleen maar verergerd.

Precies! Ik liep in de tijd voor mijn nek en schouderklachten bij de fysiotherapeut. Toen mijn rugklachten alleen maar erger werden had ik het met mijn fysiotherapeut er over. Die zei gelijk maak een afspraak bij je huisarts en laat die je doorverwijzen naar het ziekenhuis als de klachten al zo lang aan houden. Fysiotherapeuten mogen niet eens doorverwijzing geven naar het ziekenhuis dat mag alleen een huisarts doen.
Voorheen had ik altijd al last van Ischias klachten. Nu sinds 2 jaar heb ik een hernia en die kunnen gewoon in eens ontstaan of gelijdelijk klachten krijgen van je rug die dan op een hernia uiten. Een MRI-scan is ook maar een jaar geldig daarna moet je een nieuwe laten maken.

Ik begon steeds te vroeg met oefeningen waardoor klachten niet overgingen. Nu sinds een dik half jaar gaat het stukken beter. Heb ook eerst gewacht dat ik echt een herstel voelde in mijn rug.
Nu doe ik oefeningen bij de sportschool en dat gaat heel goed.

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:05

ik heb een dubbele scoliose boven en onder in me rug, en heb hier echt elke dag last van, ben ook al overal geweest in 5 verschillende ziekennhuizen maar niks hielp.
ben je wel eens bij een manueel therapeut geweest?? dat is het enige wat bij mij nog een beetje helpt