Hersenschudding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CeesRinko

Hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 14:11

Ik heb vorige week een trap van m'n paard gehad, maar kan me er niets meer van herinneren.
Moest een nachtje in het ziekenhuis doorbrengen, en zit nu dus al bijna een week thuis. Ik heb alleen nergens last van, af en toe een zwaar en moe gevoel .. Maar geen extreme hoofdpijn!

De dokter zei dat als ik niet rustig aan ging doen, ik er m'n hele leven last van kan houden ...

Zijn er hier nog meer mensen die er ervaring mee hebben? En hebben jullie er nog last van?

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:14

Ik heb ook een val met een paard gehad en zware hersenschudding gehad.
Ik kon niet lezen en schrijven de eerste dagen.

Moest een week rusten en vervolgens weer langzaam dingen gaan oppakken,
Niet tillen bukken enz! dat moet je echt 2 weken vermijden verder doen waar je je goe bij voelt.

Ik ging na 2 weken alweer 110 cm parcour springen maar mocht niet rijden :o

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:03

Het ook een zware hersenschudding gehad vroeger, ook
van paard gevallen. Zo'n kwartier ofzo daarna toen we in het
bos gingen uitstappen heb ik een paar min. zwart voor me ogen
gehad, heel raar.. Ik puzzel de stukjes wel in elkaar, maar weet
niet hoe het echt daarna gelopen is, weet dat ik bij de eerste hulp ofzo ben geweest, en in bed heb gelegen. donkere kamer .

Paar jaar geleden ofzo nog een keer hetzelfde gehad op vakantie, zelfde duikval gemaakt (maar dan van een banaan),
weer een grote klap op me nek. Zware kneusingen enzo,
volgens mij niet zoveel gerust als de eerste keer (was op vakantie natuurlijk) , onder de parasol een paar dagen enzo..
Me nek heel lang onderbehandeling geweest, maar stijfheid en pijn keert vaak terug, en straalt dan door naar me hoofd, wat
uit in hoofdpijn. Nu met die kou en drukte door de afgelopen dagen (ook leren enzo, omdat je steeds in dezelfde positie zit) heb ik al zo'n 2 weken hoofdpijn, zo'n zwaar gevoel. Vooral als je effe gaat zitten en rusten enzo, of aan het einde van de dag...

Je kan beter te lang rusten dan te kort.. Vooral met die kou,
goed alles warm houden en soepel houden. (heb het dan over je nek haha :P ) . Maar rust is echt belangrijk hoor!