Dit weekend had ik een discussie met iemand op de sportschool. Dat paardrijden geen sport was. Ik weet wel dat ik spierpijn krijg (in mijn kont ) als ik na een tijdje weer paardrijd.
Maar train je er zelf nou spieren mee? Telt het als sport voor jezelf?
Hangt er vanaf hoe intensief je paardrijdt vind ik. In mijn geval (recreatief) noem ik het geen sport maar een gezonde bezigheid.
Oliebollie
Geplaatst: 18-01-10 17:19
Ik heb werkelijk geen idee.. Maar zelf heb ik een scheurtje in m'n quadriceps ( bovenveen spier ) en dat deed vaak nog wel veel zeer. Zeker tijdens rijden. Ik zelf denk dat je je bovenbeen spieren zeker wel traint. Verder met doorzitten je buikspieren
Ik denk vooral je beenspieren. Ik merk wel dat ik gespierde kuiten heb gekregen door het paardrijden.
Britt
Geplaatst: 18-01-10 17:21
Phoe let maar eens op je rugspieren als je een tijdje niet hebt gereden, die zijn niks meer waard als je vergelijkt met wanneer je regelmatig op het paard zit hoor! Buikspieren zelfde verhaal. Bovenbenen (met name aan de binnenkant, spierpijn! )
Emori
Geplaatst: 18-01-10 17:21
buikspieren ook.. vooral als ik op onze merrie rijd, dan voel ik de dag er na mijn buikspieren
Alice13
Geplaatst: 18-01-10 17:24
Je gebruikt sowieso de grootste spier van je lichaam! de Muscules Gluteus Maximus, dat is je dikke bil spier! Je quadriceps is eigenlijk je hele boven been (aan de bovenkant) bestaat uit 4 spieren. maar ik zal je niet vervelen met de namen.
Ik denk dat je zeker je zelf mee traind. alleen wordt bv. bij gewicht heffen het steeds een beetje zwaarder. Dat wordt het natuurlijk bij paardrijden niet. Als je aan endurance doet train je het uithoudingsvermogen van je paard. En dat van jezelf! Paardrijden is denk meer onderhoudend voor je lichaam en conditie/cardio training dan bv. spier/kracht training.
Als je meer wil weten hoor ik het wel!
Anoniem
Geplaatst: 18-01-10 17:24
Rug,buik,been.... En natuurlijk je ruiterspier
dirtchick
Geplaatst: 18-01-10 17:26
buik billen en benen
Bloodymary
Geplaatst: 18-01-10 17:27
Toen ik een tijdje geen eigen paard had en maar een keer een de week reed, had ik elke week flinke spierpijn in mijn kuiten, buik, rug en de binnenkant van mijn bovenbenen. Nu ik bijna elke dag rijd heb ik dat niet meer, maar dan weet je dat je die spieren dus gebruikt. De buik vooral na lang doorzitten.