Skeelers/Skates voor zwakke enkels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xkusssx

Skeelers/Skates voor zwakke enkels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:20

Ik wil ontzettend graag beginnen met skeeleren/skaten maar heb helaas vanwege
een ongeluk 1,5 geleden zwakke gevoelige enkels en voeten. Nu denk ik dat dit misschien
kan helpen om het sterker te maken. Nu zei mijn vriend dat er skeelers bestonden die
tot halverwege of helemaal over je kuit gaan en dat je daardoor geen last van je enkels
krijgt. Echter ik kan ze nergens vinden. Of bestaan er andere skeelers/skates waarin je geen
last van je enkels krijgt? En waar moet ik dan op letten en welke (merken) zijn aan te bevelen?

Alvast bedankt! Groetjes Ilona :D

Bienotje

Re: Skeelers/Skates voor zwakke enkels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:24

Eigenlijk alle skates/ skeelers zijn tegenwoordig gemaakt van harder kunststof tot ruim boven je enkels. Veel hoger heeft denk ik ook weinig zin, als de kracht er niet is om stand te houden op de dunne rij wieltjes is die er ook niet met een schoen tot onder je knie.

Evt. kun je (ik neem aan dat je er een soort van fysiotherapie voor hebt gehad) je behandelend arts even checken of het wel aan te raden is. En evt. in het begin voor de zekerheid je enkels extra tapen :)

milatje

Re: Skeelers/Skates voor zwakke enkels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:29

Als je zwakke enkels hebt zou ik sowieso het voorzichtig aan opbouwen en kijken wat wel en niet kan. Daarnaast kan je het inderdaad intapen of zo'n steungevende sok aandoen. ;)