lensimplantaat, wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sophie

lensimplantaat, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 18:45

Wie heeft contactlenzen laten implanteren of wil het gaan doen? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Vooral over de behandeling en het herstel. ;)
Bij mij is gebleken dat ik niet in aanmerking kom om mijn ogen te laten laseren. Het alternatief is dus implanteren.. 9 maart is het zover. Ik krijg de visian icl lens, deze zit achter de iris. Het lijkt me echt heel fijn om niet meer te hoeven rotzooien met lenzen/ bril, dus ik kijk er wel naar uit, al lijkt het me op de dag zelf behoorlijk spannend..

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:45

Ik ben een beetje laat met mijn reactie, maar misschien heb je er wat aan. Ik heb ook lenzen laten implanteren omdat ik niet gelaserd kon worden. Bij mij zitten ze alleen niet achter mijn iris (daar heb ik ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd) maar in mijn voorste oogkamer, dus zeg maar tussen mijn hoornvlies en de pupil. Toevallig ben ik vorig jaar op dezelfde dag geopereerd als jij, 2 en 9 maart, ze deden het niet op één dag. Het is me echt 100% meegevallen, zowel de operatie als het herstel. De eerste week zag ik nog slecht omdat mijn ene oog al goed was en de andere nog -7 en dat krijg je niet gecorrigeerd. Maar toen mijn tweede oog eenmaal klaar was, kon ik een paar uur later echt perfect zien. Ik ben er zo ontzettend blij mee, het is me alles meegevallen en het is zo'n zegen om elke dag scherp te zien als je wakker wordt en nooit meer te klooien met lenzen en bril. *\o/* Als je nog specifieke vragen hebt, dan moet je het maar even zeggen!