Er zijn de laatste jaren nog al wat dingen fout gegaan mbt mijn ha. Hieronder even een aantal punten:
- Ik had last van extreme vermoeidheid, plotseling, ineens rond 2003. Ik naar de huisarts, krijg ik het volgende advies( en ik citeer): Ja, je doet ook wel erg veel he, misschien zou je het eens rustiger aan moeten doen.' Klachten nog steeds aanwezig, tot de dag van vandaag oorzaak nog niet bekend.
- Ik loop sinds mijn geboorte al bij de KNO(keel-neus-oren) arts vanwege slechte oren.
In 2007 kreeg ik weer erg last van mijn oren, ik naar de ha, bleek ik poliepen in mn neus te hebben. Kreeg ik een medicijn mee. Hielp niet, terug gegaan, weer andere medicijnen, hielp niet. Ik vragen of ik naar de KNO-arts doorverwezen mag worden ( wat ik al eerder gevraagd had), nou dat werd ik dus, 8 weken na mijn eerste bezoek aan de ha. Toen ik bij de kno arts kwam schrok hij van wat hij aantrof. Zwaar vernauwde neus, zware poliepen, voor 50% verkalkte trommelvliezen waar heel veel druk op stond. Binnen een week werd ik geopereerd...
- Ook in 2007; Ik spring van een duin(vraag me niet waarom), blesseer mijn knie. Ik naar de ha. Stuurt me door voor een rontgen. Niks op te zien. 3 weken met krukken lopen. Had er na 6 weken nog veel last van, ik terug naar ha. Kreeg ik oefeningen mee.
Klachten verminderden minimaal. Jaar later weer terug naar vervangende ha ivm vakantie. Die heeft me meteen doorgestuurd voor een MRI. Helaas niks te zien. Dus ik weer terug naar eigen ha. Zegt ze dat zo'n blessure erg lang pijnlijk kan blijven. WTF, je weet niet eens wat ik heb!! Nja. Ik nu inmiddels na 2,5 jaar fysio aangevraagd, de fysio valt met haar mond open dat ik nooit meteen ben doorgestuurd door de ha.
Verder is de stand van mijn benen erg slecht en raadde ze me een pontoloog?? aan. Ha heeft hier nog nooit wat van gezegd.
Overigens kon de fysio meteeen zien en horen(na vertellen van klachten) wat het probleem was. Nu na 3 weken fysio en 5 behandelingen en tapen is er al enige verbetering.
- 5 weken terug was ik bij de ha vanwege terugkerende last van mijn oor. De ha concludeerde wederom poliepen en gaf me een neusspray om de poliepen te verminderen. Het werkte heel even, waar na 2 weken tot heden de piep in mijn oren ernstig terug kwam. Ik dinsdag de ha gebeld, voor advies, zegt ze, ga maar door met deze medicijnen, het moet over gaan (zei ze lacherig en ze zei ook dat ik niet moest verwachten dat het zomaar over was).
Nou het werd dus alleen maar erger met de dag, dus woensdag zelf een afspraak gemaakt bij de kno voor vandaag. Kom ik bij de kno, het eerste wat hij zegt is, jeetje wat klink je vol. Nja goed, hij kijken in neus en oren. Conclusie, ontsteking in neusholte, teruggetrokken trommelvlies links en zwaar teruggetrokken en geirriteerde trommelvlies rechts met een hoop vocht eromheen, ook ontstoken.
Meteen medicijnen gegeven, daar ik volgende week op wintersport ga (met vliegtuig...), conclusie, vrijdag terugkomen, als het dan niet goed is, geen wintersport en buisjes... ( zit verdomme zelfs aan de prednison)
Vanwege deze verschillende omstandigheden wil ik per direct naar een andere huisarts(ik hoop dat jullie dat snappen...). Nu heb ik dat al eerder geprobeerd, maar het schijnt dus dat binnen Heemskerk een soort van deal is gesloten tussen huisartsen dat je niet over mag stappen. Ik heb dit al bij 2 huisartsen geprobeerd maar elke keer wordt ik afgewimpeld met het excuus dat het niet mag.
Mijn moeder heeft zojuist al een klacht neergelegd bij mij ha, maar daar is de kous nog niet mee af, ik wil gewoon bij deze 2 vrouwen weg, en nooit meer in de buurt komen...!

Maar nu zegt een vriend van mij dat dit helemaal niet mag, je moet zelf je zorg kunnen kiezen. Is er hier iemand die daar mee van af weet of hiervan op de hoogte?
Ik ben verzekerd bij ZK en wil het nu via hun gaan spelen.
Ik kan zelfs schriftelijk laten bewijzen dat mijn huisartsen nalatig zijn geweest.
Wie kan mij helpen?

Zie het al voor me, huisarts die lopend naar een spoedgeval gaat
Gaat gewoon nergens over! Ook kwam ik ooit naar hem toe met een heel simpel iets: ik wilde de nuvaring. Ging hij heel moeilijk lopen doen, wilde andere pillen voorschrijven etc. Terwijl ik daar overduidelijk met 1 doel kwam...