Haaj, ik heb eergisteren mijn haar donkerblond geverfd, maar de kleur is echt een stuk donkerder uitgevallen dan ik verwacht had, dus weet iemand hoe je de kleur kan vervagen/ lichter maken ? ik had al op internet gelezen dat je het met zilvershampo ook wat lichter kan krijgen, iemand ervaring mee ?
heb je dan geen kans dat het juist vaag word ipv mooi lichter?
M_i_R
Geplaatst: 14-01-10 16:58
Zilvershampoo heb ik geen ervaring mee. Wat sowieso helpt is head&shoulders. Dit gebruikte ik ook om de voegen van de badkamer na het verven weer wit te krijgen dit haalt de scherpe kantjes eraf, dus het wordt overall wat afgezwakt.
Alice13
Geplaatst: 14-01-10 16:59
maskers onttrekken ook de kleur uit het haar! Meestal is het al lichter naar een aantal wassingen dus ik zou nog even afwachten. Ik ben een fanatieke haar kleurster, en moet altijd weer even wennen aan mijn nieuwe coupe.
Oppassen met zilver shampoo, mijn haar was van het zomer enkele dragen GRIJS!
Het wordt vanzelf lichter, ik zou er geen punt van maken...
Sorriso
Geplaatst: 14-01-10 17:10
Is het de eerste keer dat je je haar verft?
Bij mij was het toen bijna zwart. Wilde het gewoon donkerbruin, ongeveer zoals nu. Verf had iets te hard gepakt geloof ik. Gelukkig was het 2 dagen voor carnaval en ging ik toch als Chinees! Na een paar keer wassen was het al een stuk lichter.
johanne
Geplaatst: 14-01-10 17:13
een shampoo bijv head en shoulders op droog haar in je haar een min of 10 laten zitten en dan uitspoelen.
anders zilvershampo. dat haalt de gele gloed van je blonde haar.
LePapillon
Geplaatst: 14-01-10 18:25
Gewoon even laten zitten..
Bij mij wordt mijn haar altijd een stuk donkerder dan de kleur die erin gedaan wordt. Maar ik weet dat het na een week/twee weken een stuk lichter is.
Hoeveel lichter wil je het hebben? Als dat veel is raad ik toch de kapper aan. Ik geloof dat als je al geverft hebt, je alleen nog lichter kan door te bleken.
blondiev
Geplaatst: 14-01-10 18:53
Wat heb je precies gebruikt (merk) en was het de eerste keer of heb je het al vaker zelf geverfd? Zijn ze over het algemeen te donker of alleen de puntjes ?
De verven die je in gewoon in de winkel koopt zijn veel agressiever dan de kleuren die de kapper gebruikt. Dat komt omdat de kapper zelf mengt en bepaalt hoe de verf moet worden. De verf uit de winkel moet bij iedereen een bepaald resultaat leveren. Wat was eigenlijk de kleur die je voor het verven had ?
Ik ben zelf kapster, maar om je advies te kunnen geven heb ik toch iets meer informatie nodig. Die zilver shampoo zou ik niet doen dan is het toch nog te donker en heb je ook nog een doffe grijzige kleur naderhand. De head & shoulders zou ik ook niet doen, die is te agressief voor de hoofdhuid. Krijg je straks nog roos terwijl je het nooit had.