Ervaringen geen honger hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Ervaringen geen honger hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 16:07

Ik vraag dit niet om een diagnose te krijgen, die hoop ik morgen namelijk bij mijn arts te vinden.
Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. (kan onmogelijk toch de enige zijn?).

Ik heb in mijn korte leven altijd honger gehad, ik moest altijd iets in mijn mond of hand hebben.
Hierdoor werd ik wat te dik, en door ook andere factoren heb ik toen een eetstoornis ontwikkeld.
Inmiddels ben ik door een nieuwe denkwijze (dankzij zwangerschap) z'n 2-3 maanden van mijn 'eetprobleem' af en ook vettig eten heb ik nu geen moeite meer meer.

Maar nu komt het... ik heb dus nooit honger meer... echt helemaal nooit.
Ik probeer structureel te eten, maar zonder mijn lieve vriend, ben ik in staat om gewoon te vergeten om te eten...
Ik eet verder erg gevarieerd, probeer wel zo veel mogelijk de voorgeschreven hoeveelheid te halen.
Ik had me bij een zwangerschap ook voorgesteld dat ik veel zin in chocola zou hebben, maar ook dit heeft zich nog niet voorgedaan. -O- (dan zou ik tenminste ergens trek in hebben...).

Probleem is dus ook niet dat ik niet genoeg eet, maar dat ik dus nooit trek heb?

Kent iemand dit? (niet perse als gevolg van eetprobleem), en heb je een oplossing of reden kunnen vinden?

zonnebloem18

Re: Ervaringen geen honger hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:42

Als je geen hongergevoel hebt maar je eet toch (omdat iemand anders je er op wijst) kan je dan ook gewoon wat eten of gaat dat met veel moeite?

Als je namelijk wel gewoon kan eten zou je wekkertjes kunnen zetten op vaste tijden zodat je dan er aan denkt wat te eten.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:49

Ik heb sinds een paar weken dat ik moeite heb met eten. Ik heb gewoon geen trek meer. 's Ochtends ben ik misselijk, krijg ik niks door m'n keel, kom ik zonder problemen de ochtend door, en als iedereen gaat lunchen, doe ik dat ook maar (met moeite) en dan weer zonder problemen (en ds ook zonder eten) de middag door, en dan denk ik rond 6 uur wat zal ik nou is eten, want ik heb geen trek.!.!.!
Dus in feite heb ik dan op een hele dag, alleen Goedemorgen (drinkontbijt, wat nog net naar binnen gaat), 2 boterhammen en avondeten op een dag, geen tussendoortjes. Ik hoop maar dat het een keer over zal gaan, want eten als je geen trek hebt, is niet fijn! Ik krijg het ook niet naa rbinnen dan.
Echt bizar.

Ik las wel dat je daarvoor naar de dokter gaat?

Ik zou vaste tijden aanhouden om te eten. Wat voor werk doe je? Ga je niet met anderen lunchen? Zo ja kan je met hun meegaan, dan vergeet je het iig niet!

Als je niet werkt, maar thuis bent, kun je wekkers zetten, wat hierboven al gesuggereerd wordt.

Lastige situatie!

Sterkte! En niet teveel gaan afvallen hè!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:53

sjonge ik zou dat ik dat had! :+

nee maar even serieus, moet je je er gewoon even toezetten om te eten of heb je ook tijdens het eten dat je echt niet meer wilt?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:01

Allereerst - gefeliciteerd met je zwangerschap. Besef wel dat het voor jezelf als je ongeboren kindje heel belangrijk is om gezond en regelmatig te eten. Je hoeft niet voor twee te eten, maar wel belangrijk is, dat je alle voedingssstoffen binnen krijgt om je baby een goede start mee te geven. Drie hoofdmaaltijden en drie gezonden tussendoortjes zijn dan toch wel het minste wat je kunt bieden.

De tip met de wekker vind ik een goede, en neem dan ook de tijd óm de eten. Kies voor iets wat je gemakkelijk kunt eten, lekker vind en desnoods kies je voor kleinere eetmomenten, verdeeld over de dag.

Ik snap heel goed wat je bedoelt, want ik kamp nu zo'n kleine 3 jaar met dit probleem, alleen bij mij is het door het slikken van medicijnen, dat mijn eetlust gewoonweg verdwenen is.

Ik heb geen honger, geen zin in eten en als ik het niet voorgeschoteld krijg, eet ik gewoon niks. Er zijn weleens momenten dat ik mezelf écht te buiten kan gaan aan veel en lekker eten, maar dat is eigenlijk alleen als ik mijn lievelingseten kan krijgen, en dat is sushi - berg je dan maar want dan ga ik echt vreten - tot ik uit elkaar klap. (Onbeperkt sushi eten betekent dan ook altijd verlies voor de restauranthouder :D)

Maar voor de rest - :n Als ik alleen thuis ben is het het ergste, dan vergeet ik ook nog vaak te drinken en denk ik soms - Oh ja, ik heb ook best wel hele erge dorst :+

Misschien vindt de arts iets bij jou wat jouw eet"signaal" onderdrukt. En anders zul je toch, in het belang van jou en je kindje, jezelf er toch overheen moeten zetten en gaan eten. Want het is geenzins gezond om niks tot je te nemen.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:01

*meld zich* :wave:

Ik had vroeger letterlijk nooit behoefte om te eten. Ik vond veel dingen niet lekker, maar ik had ook gewoon geen honger. Voor zo ver ik weet heb ik tot 10e jaar of zelfs langer (misschien afgezien van mijn baby-jaren), gewoon nooit honger gehad. Nooit. Deels natuurlijk omdat mijn ouders me regelmatig iets lieten eten (meestal met veel gezeur van mijn kant :+). Maar ik kan me herinneren dat ik op de een of andere manier wel wist dat dat nou 'honger' was, toen ik het op een keer ook kreeg, dat zit blijkbaar toch ingebouwd.
Van mijn 7e tot mijn 8e heb ik ook nog een jaar rondgelopen met ontstoken amandelen, waardoor ik toen zelfs nog veel minder at (ik kreeg vrijwel niets door mijn keel) en dat hielp natuurlijk niet, maar ik denk niet dat dat heel veel uitgemaakt heeft, want ik kan me niet herinneren dat ik daardoor nou wel honger kreeg. Ik herinner me zelfs dat ik het wel een goede smoes vond om niet alles op te hoeven eten.. :P

Nog steeds hoef ik nauwelijks te eten, ik kan uren achter elkaar door gaan zonder wat te voelen, al doe ik dat meestal niet...
Enige tip die ik kan geven is te zorgen dat je dingen vind die je lekker vind. Zo te horen heb je net als ik niet de 'normale' reden om regelmatig te eten, dus moet je een andere reden zoeken :)

Edit;
Trouwens nog een tip: mijn ervaring is dat het fijner is vaak iets kleins te eten dan een paar keer iets groots. De meeste mensen kunnen het goed hebben om 3x per dag een grote maaltijd te eten en dan af en toe misschien wat tussendoor, ikzelf krijg een kwart binnen tijdens die maaltijden van wat een normaal mens eet, en dan zit ik zo vol dat ik plof :+

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 18:13

De tip van de wekker is inderdaad een goede, kan ik mooi met mijn mobieltje doen. Bedankt daarvoor!
Mijn vriend is hardstikke lief en herinnert me graag, maargoed het is wel mijn eigen verantwoording.

Ik eet verders wel wat ik nodig heb op een dag, ook eet ik gevarieerd. Vind dat erg belangrijk, helemaal nu ik niet meer alleen ben (zwanger).
Alleen is de schuldige partij waardoor je normaal gaat eten (hongerrrr) bij mij niet aanwezig meer?

Ben benieuwd wat er precies achter schuilt. Vroeger was ik namelijk precies het tegenovergestelde. Dan had ik de wekker moeten zetten, om te weten wanneer ik weer toestemming had om iets in mijn mond te stoppen :+

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:31

Een kennis van me heeft ook een eetstoornis gehad. Dat is niet niks, zeg. :(:) Zij is er ook vanaf, maar door de stoornis heeft ze een luie maag gekregen. Hierdoor blijft eten erg lang in je maag, waardoor je nooit honger hebt. Zij heeft ook nooit honger.

Ik zeg niet dat jij dat hebt, maar misschien kun je je vinden in de symptomen en kun je dit morgen aankaarten bij de dokter.

Proficiat met je zwangerschap. :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:50

Mijn dochter had ook nooit honger, dat kwam bleek later door een koemelk eiwit allergie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:49

Ik had juist altijd honger en als ik geen honger had, had ik wel trek.

Ik heb dan ook zwaar overgewicht.

Twee weken geleden heb ik besloten dat ik daar klaar mee ben en ben ik op zeer gezette tijdstippen kleine hoeveelheden gaan eten. De eerste dagen gilde m'n maag het uit omdat hij niet meer constant vol zat.

Nu? Heb ik nauwelijks honger meer, alleen op de tijdstippen dat ik aan tussendoortjes toe ben.

Ik denk zelf dat het komt doordat mijn maag gewend is aan dit eetpatroon.

Ik kan me voorstellen dat als je zoals jij stelselmatig te weinig hebt gegeten, je lichaam vergeet om je het 'honger' signaal te geven, omdat er niet op werd gereageerd (snap je wat ik bedoel?).

Als jij regelmatig blijft eten nu, dan denk ik dat je lichaam vanzelf seintjes gaat geven als je het wel eens vergeet omdat je niet meer voldoet aan het 'verwachtingspatroon' van je maag.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:40

Honger word veroorzaakt door een hormoon. (Vandaag tentamen gehad over stofwisseling :') ). Zelf heb ik ook wel 's last van geen honger hebben. Maar dat gaat dan vaak samen met misselijkheid of stress.
Ik hoop dat de dokter je er morgen mee kan helpen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 06:20

hoe lang ben je zwanger dan?
is het ook toen pas begonnen?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 06:43

gefeliciteerd met je zwangerschap :D
ik denk dat het komt door de hormonen,nu je zwanger bent gieren die door je lijf.met een beetje pech houd je daar de rest van je zwangerschap last van. de een is misselijk,de ander moe,jij hebt geen eet lust.
waarschijnlijk zal het pas over gaan na je bevalling.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 07:58

Ik heb een B12 tekort en daardoor ook geen/weinig honger :j
Veel mensen die een B12 tekort hebben houden er daardoor ook een eetstoornis aan over, omdat te voorkomen is het voor mij inderdaad ook: op gezette tijden eten :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:22

Idd komt het niet door je zwangerschap?
Ik ken wel meer mensen die geen honger hebben tijdens de zwangerschap. ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 14:11

Nou haha, uitslag bloedtest was bijna perfect zei ze, prachtige waardes. (had vorige maand bloed laten afnemen).
Ze zei ook dat het gewoon bij de zwangerschap hoort.

Nou dat is dan opgelost :+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:16

Hoe ga je het nu oplossen dan? Ben ik wel benieuwd naar ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 17:32

Ik ben de wekkertip aan het uitproberen :).
Tot nu werkt het, 6 keer per dag gaat dat ding af.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:09

gelukkig niks ''ergs'' aan de hand,hoop dat het gaat lukken met je wekkertje,denk maar zo die kleine van je heeft wel honger. :+
succes met je zwangerschap,en geniet er van.