duizelig enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

duizelig enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 11:53

Dit is al de 2e dag dat ik behoorlijk duizelig ben, soms duurt het heel lang en soms maar even maar heb al wel 2 dagen een heel vaag gevoel!

Ik eet gewoon normaal en drink ook normaal (geen koffie cola oid) maar veel water en ranja.

Kan duizeligheid door stress komen?

heb ook vaak hoofdpijn en laatste tijd vaak allerlei klachten (soms zomaar blauwe plekken, soms zo ineens misselijk, en vaak hoofdpijn en gewoon zwakjes) naar een dokter gaan is makkelijk gezegt maar heb de beste man al 10 jr niet gezien ofzo ik hou niet van dokters, het speelt nu heel erg in mijn hoofd over herseninfarcten enz (mijn vader/tante/opa) hebben dit ook gehad, mijn vader en opa zijn eraan overleden. misschien een stomme gedachte om gelijk aan zoiets te denken maar ja ik weet nog presies hoe het met mijn vader ging

zonnebloem18

Re: duizelig enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:58

Wanneer is je bloeddruk voor het laatst gecontroleerd?
Bij een lage bloeddruk wordt je ook snel duizelig en volgens mij krijg je dan ook last van hoofdpijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:44

Ik merk dat veel mensen last hebben van dit soort vage klachten (ikzelf ook). Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn. Lijkt mij gewoon te veel achter de computer of zoiets vaags. Bij mij kunnen ze ook niet echt wat vinden.

In de tussentijd is het wel vervelend en ook eng. Want als je allemaal van die kwaaltjes hebt, dan moet er toch wel wat mis zijn? Maar goed, schijnbaar niet dus.
Ik blijf verder aanmodderen, veel succes!

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:46

neem wat ijzerpillen en laat je bloeddruk eens meten ik denk zo maar dat die te laag is.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:53

nou, je hebt blauwe plekken zomaar ineens... dat zeg je niet zomaar!!

Ik denk dat je even naar die beste man moet gaan.. want ik denk dat ie alleen maar blij is dat je 10 jaar niet meer bent geweest...

nee, echt naar de HA. Ik wil je niet heel bang maken, maar ik geloof dat je ook blauwe plekken krijgt als er iets ernstigs aan de hand is, bij kanker ofzo bevoorbeeld...

sorry dat ik dat zo moet zeggen, maar ik vind dat je beter het zekere voor het onzekere met zulke rare dingetjes kan nemen.. en misschien loop ik nu al dingen erger te maken dat het is... sorry daarvoor...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:11

Snel blauwe plekken krijgen kan te maken hebben met je bloedstolling.
Bij duizeligheid zou ik toch denken aan je bloeddruk, zeker als je normaal eet en drinkt. Is de duizeligheid ook aanwezig als je zit of ligt?

Een herseninfarct zal het niet zijn hoor. Dat gaat gepaard met heel andere dingen (verlammingen van armen/benen/gezicht, gevoelsverlies, spraakgebrek, ed.) Dat gaat ook vrijwel altijd acuut en niet in de loop der tijd. Maak je daar maar geen zorgen om ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 15:37

Rebel_jits
Bij mijn vader ging het inderdaad ook heel snel hij had hele erge hoofdpijn en duizelig en viel opeens weg (was gelijk weg zeg, naja niet gelijk maar dat doet er even niet toe)

Ik denk ook niet meteen dat ik dat heb hoor, gelukkig niet maar ben echt al 2 dagen constant duizelig, zit niet veel achter de computer of achter de televisie.

Als ik zit of lig ben ik ook duizelig en als ik mijn ogen dichtdoe helemaal.
Laatste keer dat ik geweest ben, wou hij ook bloed afnemen ben eigenlijk nooit meer heen geweest wil me niet als een aansteller laten zien ofzo ik ga pas heen als ik de pijn of wat dan ook echt niet meer hou en die grens ligt gewoon heel hoog bij mij (net zoals die bij mijn vader lag) maar bloeddruk zou kunnen bovendien ben ik de laatste tijd heel weinig of zelfs niet ongesteld terwijl ik gewoon de pil slik en normaal (ongeveer een jaar geleden?) steeds wel op tijd en normaal ongesteld.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 15:39

Voel me gewoon een zeur, iemand die om aandacht vraagt en zo wil ik absoluut niet gezien worden ben een sterk persoon.

Dus vat mijn klachten alsjeblieft niet op als iemand die om aandacht zoekt en vraagt ook omdat ik er niet mee naar een dokter wil gaan, snap dat dat het enigste is wat uitsluitsel kan geven maar stel mijn vraag eigenlijk hier in de hoop op reacties van mensen die hetzelfde gehad hebben of die misschien verstand van dit soort dingen hebben.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:43

Ik heb dat ook tijden gehad, bij mij was het een probleem met suiker tekort.
Eet nu eens een handje snoep of groot stuk chocola, als je je dan beter voelt, dan weet je in ieder geval dat je wat meer suiker/vet moet eten.

Ik had ook last van koude voeten/handen/lippen (vaak zelfs blauw...), flauwvallen, blauwe plekken en niet tegen kou kunnen (onderkoeld raken), hoofdpijn, moe zijn etc. etc.
Ook kunnen die klachten voorkomen door tekorten bij afvallen.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 14-01-10 15:50, in het totaal 3 keer bewerkt

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:43

ik ben vorige week langs de ha gegaan omdat ik drukpijn op mijn buik heb, misselijk en ook duizelig ben gepaard met hoofdpijn. Ik moest eerst een zwangerschaps test doen en die was gelukkig negatief haha. maar ik werd wel door verwezen voor een echo. die had ik twee dagen later al omdat ze even snel wilde weten of daar alles goed was. al mijn organen zijn gecheckt en alles zag er goed uit. nu nog weten ze dus niet wat het is, ik denk zelf ook dat ik het heb door stress want exceem speelt ook ineeens weer op!?DUs het kan goed door stress zijn, ga gwoon even langs en vraag wat je wil weten!daar kijkt een ha je echt niet raar van aan hoor!

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:44

BPPD of onbewuste hyperventilaties?

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:47

heb het ook ik heb thalessemie

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 00:46

mezelf vanmorgen weer eens gewogen (laatste keer was in september ergens) laatste keer woog ik rond de 68 en nu rond de 60

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 02:08

Ik zou toch echt naar de HA gaan! Vooral bij het snel zomaar krijgen van blauwe plekken gaan bij mij ook alle alarmbellen rinkelen. :oo
Zelf ga ik ook nooit, echt nooit. Maar áls ik er heen moet, weet de HA gelijk dat het 'menens' is. Echt, gaan!

http://www.medischforum.nl/onderwerp/16826

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 06:15

ik ben ook zomaar blauw hoor, dat is niet zo'n ramp dacht ik :D

als ik het zo hoor denk ik dat je niet goed eet.
zou dus toch even naar de huisarts gaan en je laten nakijken op bloedarmoede.
misschien werken je darmen niet helemaal goed en heb je daardor deze klachten.

wij kunnen je wel van alles vertellen,maar je hebt die huisarts toch nodig voor de medicijnen.
dus ga nou maar heen,daar zijn ze voor :(:)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 11:01

Ellepel dat scheelt dan alweer, vond het een beetje vaag die blauwe plekken.

Ik eet opzich goed denk ik zelf
S'morgens eet ik Brinta tussen de middag 1 broodje met thee (zonder suiker) en s avonds eet ik warm (maar daar eet ik laatste maanden weinig van vind het gewoon niet lekker meer) s avonds snoep ik verder niet en drink ik ook gewoon thee

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:10

Dat is verre van goed hoor echt veeeeeeeeel te weinig.
Begin op zijn minst is met 3 maaltijden (thee is geen maaltijd) en 2 tussendoortjes.
Zeker iets tussen de middag, zeker 3 a 4 plakken brood en probeer met het avondeten toch ook beter te eten maak dan dingen die je wel lekker vind.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:29

smorgens groot bord vol Brinta kan je zeggen dat ik er soms beroerd van wordt zoveel (en dat onze honden dan geluk hebben) en smiddags ben ik allang blij dat ik wat kan eten, voor mijn gevoel eet ik wel genoeg heb overdag geen honger ofzo.

Laatste tijd vind ik maar weinig dingen echt lekker om te eten, geen idee hoe het komt maar het smaakt me gewoon allemaal niet meer zo

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:59

en toch komt me dit wel bekend voor hoor. :j
je moet echt naar die huisarts toe om te laten bloedprikken.
de symptomen die jij beschrijft horen namelijk ook bij een schildklier die niet helemaal goed werkt.
die blauwe plekken horen daar ook bij,dat smaakverlies van eten ook.moe zijn..

klinkt erger dan het is hoor,mijn schildklier heeft wat te snel gewerkt en heb daar medicijnen voor gehad en toen voelde ik me meteen stukken beter.
je hoeft daarvoor geen hele enge onderzoeken ofzo,alleen bloedprikken en daar kunnen ze het aan zien.

ik vind wel dat je een beetje eenzijdig eet.
dat jij brinta lust zeg haha,vind ik wel stoer,want ik vind het helemaal naar niks smaken. :+

ga in elk geval tussendoor wat fruit eten, maak van je middagbroodje twee.
neem eventueel een multivitamine erbij,zodat je wel genoeg binnenkrijgt.
een groot ontbijt zorgt er wel voor dat je overdag minder trek hebt dat klopt,maar brinta bevat niet alles wat je nodig hebt he?

dus:
GA naar de dokter! ~~}> ~~}>

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 17:38

tis dat ik brinta eet smorgens naja rond half 12 ofzo... dan krijg ik wat door me keel.
schildklier zou kunnen ook vanwege het ongesteld enz.

Misschien moet ik toch maar heen om eens bloed te prikken maardat doen ze niet meer zelf he

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:41

nee dan krijg je zo'n formuliertje mee en moet je naar het ziekenhuis toe.
maar dat is wel te doen toch?

gewoon gaan joh,anders blijf je kwakkelen en zo en misschien is het wel iets heel simpels wat zo verholpen is.
ik zeg altijd dat je beter op tijd naar de dokter kunt gaan dan te laat ;)

drinkontbijt dan?
is heel gezond hoor,kun je dat wel binnen krijgen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:53

Het kan van alles zijn.

- Te weinig slaap
- Lage bloedsuiker spiegel
- Of juist veel te veel suiker in je lijf
- Lage bloeddruk
- Stress
- Een virusje
- Voedsel allergie (bijv. lactose of tarwe intolerantie)
- en zo kun je nog een gigantisch lange lijst maken.

Er is maar 1 oplossing: naar de Huis arts gaan.
Het maakt toch niet uit dat je 'm al lang niet meer hebt gezien?
Hij bijt niet hoor... ;)
En dan weet je tenminste wat het is, en heb je geen stress over wat het KAN zijn. :)
Angst voor de dokter en voor ziektes veroorzaakt vaak meer problemen, dan een kort bezoekje aan de dokter.