Ik weet dat er meerdere topics zijn waar dit in voorkomt, maar anders moet ik het tussen de discussies uit gaan zitten halen. Ik wil hier gewoon duidelijke meningen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Er is (volgens mij) door onderzoek aangetoond dat er dan veel meer donoren bij zouden komen. Ik denk ook dat veel mensen te lui zijn of überhaupt vergeten om zich te registreren en mensen die het echt niet willen kunnen zich afmelden.
.
. 

daniella74 schreef:Absoluut voor, als je tegen bent moet je het wel aan kunnen geven. Nabestaanden moeten hier geen zeggenschap in krijgen.
liedje89 schreef:daniella74 schreef:Absoluut voor, als je tegen bent moet je het wel aan kunnen geven. Nabestaanden moeten hier geen zeggenschap in krijgen.
Ik vind eigenlijk wel dat de nabestaande hier zeggenschap in moeten houden. Ik vind het eigenlijk belangrijker dat mijn nabestaanden het niet erg zouden vinden dan ik. Ik bedoel ik merk er niks van zij moeten nog met die beslissing leven.
phormicola schreef:Ik ben tegen. Ik vind dat je zoiezo niet automatisch donor OF niet-donor moet zijn. Als er niets wordt besloten door een persoon, dan hebben de nabestaanden het voor het zeggen. En anders moet je gewoon ja of nee invullen. Lijkt mij veel eerlijker..
TE5 schreef:Ik denk dat het een goed idee is
Ik zelf ben niet ingeschreven, omdat ik het idee.. Tja, ik weet niet..
Ik weet wel dat je toch al dood bent en dat het eigenlijk alleen maar mooi is dat je dan toch nog iets kan doen, maar toch..
Als iedereen standaard al donor was dan zou het idee denk ik al snel veel meer geaccepteerd worden..
Zeker door mij
Al zit ik er nog steeds over te denken om het gewoon te doen hoor,
maar ik vind het idee.. Tja, ik heb niet echt duidelijk in beeld wat ik er nou tegen heb,
maar ik vind het niet direct een prettig idee..
Dat kun je ook gewoon registreren en je kunt het ook altijd veranderen.