Niet kunnen slapen het word steeds erger !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duality

Niet kunnen slapen het word steeds erger !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:51

Hallo,

Ik heb een heel groot probleem ,
Ik slaap bijna niet meer, omdat het me sávonds niet lukt slaap ik bijna de hele nacht niet , en ik word er nu een beetje gestoord van , ik ben altijd moe op school en met andere dingen ik kan me ogen niet meer open houden , niet meer concentreren, nu heb ik bloed onderzoeken gehad en ik heb geen enge ziektes ofzo ,

En als ik al slaap dan word ik echt 100 keer wakker op een nacht
Ik begin het nou eens zat te worden , en wil wel wat dingen uitproberen maar ik wil niet aan die slaappillen:S
En daarbij , als ik dan in bed lig dan is het nooit stil in me hoofd ik moet altijd weer dingen gaan bedenken wat als er dit gebeurt of wat als er dat gebeurt echt heeeeel heeeeel irritant,

Ik moest dit echt even van me af schrijven , en ik hoop dat er meer mensen zijn met dit probleem of mensen die advies kunnen geven

Slaperige groeten Justine

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:52

Ik haal wel eens bij het kruitvat / drogisterij valeriaan capsules, je slaapt ervan als een roos en word weer fit wakker als de wekker gaat
Is een natuurproduct, werkt rustgevend daardoor kun je ook beter slapen.
Laatst bijgewerkt door oOoKellyoOo op 12-01-10 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:53

Ga naar je huisarts. Die kan je hiermee helpen. Overigens ook zonder gelijk chemische rommel te geven

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:54

femke27 schreef:
Ga naar je huisarts. Die kan je hiermee helpen. Overigens ook zonder gelijk chemische rommel te geven

huisarts doet er niks aan vanwege de leeftijd, ik was 23 toen het slaapprobleem begon, ik viel onder het autorijden in slaap, toen was het genoeg ben naar de kruidvat geweest heb daar valeriaan gehaald en hoppa kelly sliep weer als een roosje

Duality

Re: Niet kunnen slapen het word steeds erger !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:58

Jah ik ben 15 , en ik ben al naar de dokter gewest , moest bloedprikken of anders maar naar een psygiater want ik zou niet goed bij me hoofd zijn om niet te kunnen slape..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:00

Ja ik was 23 dat zei die ook tegen mij, bij de drogist kun je het zo halen, kost maar een paar euro, vaak naar 1 doosje/potje ben jerweer vanaf en krijg je weer het slaapritme te pakken,

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 17:01

Okee , ik zal van de week meteen even heen gaan met mijn moeder, wat was het ook alweer?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:04

Ik heb hier ook last van..
Kom niet in slaap en als ik even slaap ben ik zo weer wakker. Ik kan zo de hele nacht wakker liggen..
Eergisteren kreeg ik de tip om mijn schouders en nek in te smeren met lavendel en een potje lavendel naast mn kussen te leggen. Dit hielp bij mij goed. Ook gebruik ik een melatonine maar daarvan heb ik niet echt het gevoel dat het werkt..
Lavendel helpt bij mij wel goed, rustgevende thee ook..
Hoop dat je hier wat aan hebt :)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:07

Melatonine wil ook wel eens helpen om weer in het ritme te komen. Is ook natuurlijk en te halen bij de drogist. Of bij de huisarts, kan je meteen ook betere doseringen krijgen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:46

Lavendel kreeg ik vreselijke hoofdpijn van.
@ts Valeriaan, je hebt cabsules die zitten in een potje en gewoon tabletjes in een doosje, tip niet aan ruiken of lang in je mond houden ze zijn echt smerig

uniek2306

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:48

misschien is het een tip als je hoofd zo vol zit om een pen en papier naast je bed te leggen en alles wat in je hoofd maalt op te schrijven,mij heeft het heel erg geholpen.en even langs de huisarts gaan,die kan je ook homeopatisch helpen,succes ermee

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 20:50

nou ik heb al schriften vol gekalkt maar daar blijf ik de hele nacht mee bezig, want dan bedenk ik steeds weer wat nieuws,

Ook bijv als ik net in me bed lig moet ik eerst 100 keer me bed uit nog wat seggen omdat ik bang ben het te vergeten of erger

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:53

Ik kan ook heel moeilijk in slaap komen en heb deze tip van iemand gekregen.
Als je ligt denk dan aan de plekken waar je lichaam de matras raakt, je word dan een met het matras en je hoofd loopt leeg.
Het is misschien een maffe tip dat dacht ik namelijk ook toen ik hem kreeg, maar hij werkt heel goed bij mij :')
Ik krijg niet eens de kans om mijn lichaam helemaal na te gaan, want dan ben ik al in rusland :Z

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:12

Laatst zag ik teleac cursus op tv hierover http://www.teleac.nl/beterslapen/ Heel vervelend als je slecht slaapt. Een psycholoog is niet voor gekke mensen... maar voor mensen die een probleem hebben die niet medisch is op te lossen. Dan ben je niet meteen gek.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:22

Een bezoekje aan een homeopaat kan ook voor opheldering zorgen, die kan je veel vertellen waar je lichaam last van heeft zonder dat het zelf door hebt :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:24

XxJustinexX schreef:
Jah ik ben 15 , en ik ben al naar de dokter gewest , moest bloedprikken of anders maar naar een psygiater want ik zou niet goed bij me hoofd zijn om niet te kunnen slape..

Vraag een verwijzing naar de slaapkliniek in je regio. Daar kunnen ze kijken of er een lichamelijke oorzaak is, zoals dat je bijvoorbeeld geen of onvoldoende melatomine aanmaakt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:29

XxJustinexX schreef:
nou ik heb al schriften vol gekalkt maar daar blijf ik de hele nacht mee bezig, want dan bedenk ik steeds weer wat nieuws,

Ook bijv als ik net in me bed lig moet ik eerst 100 keer me bed uit nog wat seggen omdat ik bang ben het te vergeten of erger

Je blijft dus als je in bed ligt over heel erg veel dingen nadenken? Hoezo of erger?
Is het misschien een idee om voor het slapen gaan ontspanningsoefeningen te doen, zodat je hoofd leeg is voordat je in bed gaat liggen?

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:31

Klinkt misschien heel raar, maar hoe staat je bed?
Ze zeggen dat mensen beter slapen als ze met hun hoofd naar het noorden liggen. Ik lig al jaren zo en heb afgelopen weekend mijn bed een kwartslag gedraaid, meteen slaap ik een stuk slechter :=

Misschien is het iets om uit te proberen.Baat het niet, dan schaadt het niet ;)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:34

Valeriaan helpt hier ook goed.. bij de kruidvat de druppeltjes/pilletjes. Kunnen geen kwaad (mits je niet de hele pot weg snoept:P en je braaf aan de dosering houdt).

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:35

Al jaaaaaaren last van.Heel irritant en frustrerend.
Ik heb tegenwoordig thee van de betere AH,sleeptime...met een schattig beerdje erop.Soms helpt het,niet altijd.Als het heel druk is in mijn hoofd pik ik wel eens een melatonine pilletje van m`n dochter.Wil je dat vergelijken met de drogist dosering dan moet je bijna 30 van die pilletjes slikken......
Succes,ik weet dat het niet meevalt!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:53

XxJustinexX schreef:

Ook bijv als ik net in me bed lig moet ik eerst 100 keer me bed uit nog wat zeggen omdat ik bang ben het te vergeten of erger

Komt me heel bekend voor. :)
Ik ga het topic in de gaten houden. Hier heb je meerdere topics over lopen, maar een echte oplossing is er bijna niet.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:02

zorg ook voor een goede slaaphygiene, dat houd in dat je bed alleen is om te slapen, niet lezen, spelletje doen etc etc

-hou een zelfde ritueel voor je gaat slapen. (b.v. stukje lezen, tanden poetsen, wc, slapen)
-drink geen drinken met caffeine zoals cola, of energiedranken vanaf een uurtje of 8
-Ga elke avond om dezelfde tijd naar bed en sta op dezelfde tijd op ongeacht of je moe ben en ongeacht of je goed geslapen hebt dit zorgt voor een ritme
-Draai evt een onspannend muziekje op een zacht geluidsniveau op je slaapkamer
-Probeer je te concentreren op je lichaam door het totaal te onstpannen, ik deed het volgende:
je gaat op je rug liggen met je benen gestrekt en je handen langs je lijf, je concentreert je eerst op je ene grote teen spant die even en dan ontspannen, dan je volgende teen etc, dan je voet, je onderbeen, knie, bovenbeen en het zelfde met je andere been. dan je buik, borst, vingers, handen etc. Concentreer je alleen op waar je mee bezig bent en laat geen andere gedachten toe

valeriaan en valdispert helpen ook erg goed om je gedachten rustig te krijgen

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 16:22

melanie_h

haha ik had het geprobeerd en ik was best wel snel weg , maar dan ben ik helemaal daar op geconcentreerd , en dan hoor ik weer wat en ben ik dat helemaal weer kwijt, ik moet het egt 10 minuten doen maarja het help idd beetje heel maf maar okee

Me bed staat naar het oosten dus op een rotkant

Maar ik had laatst een droom , en daarna durfde ik niet meer te slapen , omdat ik bang was het nog een keer te dromen , omdat ik er helemaaal van geschokt was, en nu ben ik bang omdat ik deze droom al een paar keer gehad heb , dat het echt gaat gebeuren..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:25

Het enige wat bij mij soms helpt is lezen in bed... alleen als ik lees dan hou ik mijn hoofd rustig en ik leg het boek pas weg als mijn ogen wegdraaien.

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:31

Als je huisarts je naar een psychiater wil sturen wil dat niet meteen zeggen dat je neit goed bij je hoofd bent; je geeft zelf aan dat het 's avonds h eel druk is in je hoofd. Een psychiater kan je daar misschien wel mee helpen, ook hier geldt weer: baat het niet dan schaadt het niet!! Veeg het niet meteen van tafel....en je hoeft bv niet in je eigen dorp of stad te gaan, je kunt voor de anonimiteit ook ergnes anders naar de psych gaan.