Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Splash_ schreef:Ik zou ook denken dat blinden die nooit iets gezien hebben niet kunnen dromen zoals wij dat doen............... Interessant.
) Bonjoy schreef:Leinearthur schreef:haha, ik denk w dat ze gewoon kunnen dromen net als ieder ander mens,
ze kunnen toch ook beelden voor zich halen als ze ergens aan denken. (denkikdan)
Als je niet weet wat voor beeld je voor je moet halen als je nog nooit een beeld hebt gezien, hoe moet je dat dan bedenken?

Citaat:Maar als je iets beschrijft is het voor een 'blind geboren' persoon kan die het alsnog niet bedenken toch? Als je zegt dat het blauw, 1 meter hoog en wollig is, dan kan die zich toch niet visualiseren hoe dat voorwerp er uit ziet?
Cinnepin schreef:Blinden die ooit gezien hebben zullen vast kunnen dromen. Iemand die levenlang blind is ook vast wel. Aangezien dromen een hersenactiviteit is en niet van de ogen.
Alleen ze zullen waarschijnlijk andere beelden zien in hun dromen dan wij, deze mensen weten immers niet hoe de wereld eruit ziet. Dit is wat ik zelf denk, maar wel erg interessant idd
TE5 schreef:Cinnepin schreef:Blinden die ooit gezien hebben zullen vast kunnen dromen. Iemand die levenlang blind is ook vast wel. Aangezien dromen een hersenactiviteit is en niet van de ogen.
Alleen ze zullen waarschijnlijk andere beelden zien in hun dromen dan wij, deze mensen weten immers niet hoe de wereld eruit ziet. Dit is wat ik zelf denk, maar wel erg interessant idd
Dat klopt idd
xXEviIXx schreef:TE5 schreef:Dat klopt idd
mijn oom heeft gezien, hij ziet nu niet meer, al vanaf dat hij kind was, hij heeft ook geen beeld in zijn dromen hoor