Altijd maar die buikklachten,,,nu angsten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Altijd maar die buikklachten,,,nu angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 13:10

Hallo bokkers!

Ik wil het toch even allemaal van me afschrijven, om even alles kwijt te kunnen.
Ik loop eigelijk al zo lang als ik weet met buikklachten, steeds maar weer werd er gezegt het is een spastische darm.
Maar het word van kwaad tot erger.

Afgelopen oud & nieuw thuis kunnen vieren huilend van de pijn, niet meer op mijn benen kunnen staan van de pijn.
En ga zo naar door, 2 jan op de 1ste hulp beland in het ziekenhuis.
Konden zo niets vinden dus op maandag 4 jan kon ik terug naar de chirurg. Die kon zo ook niets vinden.
En zo kon ik vandaag naar de maag/lever/darm arts. Hier weer onderzocht, er is zeker wel meer aan de hand dat zeggen alle arsten op dit moment.
Maar wat kennen ze nog niet vaststellen....

Nu ben ik een soort van spoedpatient geworden, volgende week vrijdag 22 jan dagopname en een darmscopie...
Week erna 29 jan een echo...en dan 1 feb mogen we terug voor alle uitslagen..

Ben nu best bang, angstig wat het kan zijn. Er zit vrij veel in de fam variant van ziekte van crohn.
Me moeder die een darmpoliep heeft gehad die kwaadaardig was.

Dus ben wel heel erg blij dat er nu eindelijk verdere onderzoeken worden gedaan..maar o wat vind ik het eng!!

Maikee

Re: Altijd maar die buikklachten,,,nu angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:12

Meid heel veel sterkte volgende weken :(:)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:13

Kan het me goed voorstellen dat je het eng vind :)) Maar dit is ook niets :n Als ze nou weten wat het is dan kunnen ze ook gericht behandelen! En dan heb je grote kans dat je er veel minder last van hebt!

Heel veel sterkte!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:14

Heel veel sterkte de komende weken! :(:)

Ik snap heel goed dat je bang bent, het is ook niet niks ...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:22

Als er Chrohn gerelateerde ziekten in je familie zitten, zou het best eens kunnen zijn dat die nu boven water komen drijven.
Hoe is je ontlasting overigens (smerig praatje maar als voormalig Colitis Ulcerosa patient ben ik wel wat gewend) is er slijm bij, of bloed, of beiden? Is het vooral na tijdens of voor het eten? Zijn het krampen tijdens het ontlasten of is het een constante zeurende pijn?

Dat zijn allemaal dingen die ze gaan onderzoeken. Een endo is niet prettig, vraag een roesje zodat je lekker ontspannen bent. Echo doet an sich geen pijn, kan je lekker mee kijken. Een maag/darm onderzoek met een scoop via je neus is ook goed te doen, de zooi die je eerst moet drinken is smerig, maar daarna ook lekker meekijken, dat leidt af.

Ik had CU, dat zijn ontstekingen die alleen in je dikke darm voorkomen en omdat sinds een aantal jaren die gehele dikke darm eruit is gehaald ben ik genezen, ik heb een inwendig stoma.

Er zijn heel goede medicijnen voor, kan me heeeel goed voorstellen dat je het nu niet zit zitten en dat je heel erg bang bent, maar houd vol he! Straks hoor je wat je mankeerd, hoe te handelen en hoe ermee om te gaan :(:) .

Mocht je eens lekker willen zeuren tegen een andere darmpatient dan weet je de pb knop te zitten ;) .

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:25

Heel veel sterkte :(:)
Ik heb precies hetzelfde, en ik krijg vanmiddag de uitslag.. Snap je angsten helemaal, heb ze namelijk zelf ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:27

Ik heb ook al jaren buikklachten bij mij ook gezegd dat ik een spastische darm had nadat ze met een endo(wil je niet bang maken maar zelfs met een roesje heb ik t ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd :o ) niks konden vinden. slijm en bloed had ik ook.
Heb ook echt periodes dat ik niet kan lopen van de pijn. maar de laatste tijd gaat het beter.

Ik hoop voor je dat er niks ernstigs uitkomt maar ook niet dat er niets uitkomt want dan blijf je er nog meelopen. laten we maar gewoon hopen dat er iets uitkomt wat niet zo erg is en wat ze goed kunnen behandelen. heel veel sterkte :(:)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:34

Share schreef:
Ik heb ook al jaren buikklachten bij mij ook gezegd dat ik een spastische darm had nadat ze met een endo(wil je niet bang maken maar zelfs met een roesje heb ik t ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd :o ) niks konden vinden. slijm en bloed had ik ook.
Heb ook echt periodes dat ik niet kan lopen van de pijn. maar de laatste tijd gaat het beter.

Ik hoop voor je dat er niks ernstigs uitkomt maar ook niet dat er niets uitkomt want dan blijf je er nog meelopen. laten we maar gewoon hopen dat er iets uitkomt wat niet zo erg is en wat ze goed kunnen behandelen. heel veel sterkte :(:)

Bij mij is er ingegrepen toen er slijm en bloed meekwam, bloed komt vaak mee als er een ontsteking zit, en het slijm is overmatige productie van darmslijmvlies wegens irritatie. Vreemd dat ze niks kunnen vinden dan bij jou, ben je al eens voor een SO weggeweest? Mij hebben een paar huisartsen ook van het kastje naar de muur gestuurd tot ik er eentje vond die me meteen doorverwees naar Breda, en toen is het balletje gaan rollen.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:36

hier nog een buik patientje

altijd wel iets en nooit iets te vinden.
heb de hoop ondertussen opgegeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:56

Breghje, ik heb je een pb gestuurd.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:02

Ik heb de uitslag binnen! Ben helemaal gezond.. Heb helemaal niks.. Ik voel me natuurlijk voor niks zo, bloed en slijm bij mijn ontlasting. Nou, dan weet ik het ook niet meer.

Hoe is het met jou :(:)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 18:27

@ Breghje Nee SO nooit gweestt?
Ontlasting is gewoon helemaal goed gelukkig iig merk er zelfs niets van!!
Ik krijg idd een roesje anders durfde ik helemaaaal niet!!!

@ Pradaatje ene kant gleukkig dat je helemaal gezond bent natuurlijk!!! EN wat nu..is er iets wat je ertegen kunt krijgen voor de pijn etc etc??

Hier gaat het op het moment goed, ik werk eigelijk gewoon en doe ook paardryden.
Pas als het echt niet gaat kan ik het niet. Maar als ik me goed voel doe ik gewoon alles natuurlijk....
Ben wel echt beetje leeg min of meer om alles wat ze gaan doen. Vooral echt bang nog nooit iets gehad nog nooit een onderzoek gehad of iets dergelijks.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:30

:(:) Dan is het altijd een beetje eng, als het de 1e keer is!

Nee krijg helemaal niks :n

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:24

Pradaatje schreef:
Ik heb de uitslag binnen! Ben helemaal gezond.. Heb helemaal niks.. Ik voel me natuurlijk voor niks zo, bloed en slijm bij mijn ontlasting. Nou, dan weet ik het ook niet meer.

Hoe is het met jou :(:)

Djies.... En jij hebt bloed én slijm en ze vinden niks? Hebben ze die onderzoeken dubbelblind uitgevoerd ofzo??? Zit je toch wel bij een goed ziekenhuis, wij hebben hier in de buurt ook een paar ziekenhuizen waar ik nog niet dood gevonden wil worden.....Die kunnen ook niks met mijn aandoening...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:25

HouVanUtopia schreef:
@ Breghje Nee SO nooit gweestt?
Ontlasting is gewoon helemaal goed gelukkig iig merk er zelfs niets van!!
Ik krijg idd een roesje anders durfde ik helemaaaal niet!!! .

Mag ik vragen naar welk Zh je gaat? Mag evt ook via pb als je het hier niet neer wil zetten.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 21:31

Ik ga naar het Bernhoven in Oss

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:33

kan ik me voorstellen dat het door je hoofd heen maald maar het is wel beetr dat het nagekeken word.
sterkte alvast.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:34

Ziekenhuis staat goed bekend :j Ik weet het nu ook niet meer hoor..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:47

Ik voelde ook iets in mn buik wat ook pijnlijk is, niet zo hevig als bij jou, nu blijkt dat de aorta erg ver vooraan lit dus tegen de buikwand en door het pompen word het omliggend weefsel erg gevoelig, de pijn en bobbel zitten net onder de maag

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:03

Ik zat eerst in Roosendaal, maar gelukkig ben ik doorgestuurd naar het AMphia in Breda, en anders ga ik naar Antwerpen. Geen enkel streekziekenhuisje komt nog aan mijn buik, daar ben ik er echt klaar mee.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 08:37

Pff volgende week ben ik nu druk bezig met alle voorbereidingen voor het onderzoek..

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:01

Ohh :(:) Dat is wel even spannend zon onderzoek..
Bij mij zit het er ook aan te komen.
Ik heb vaak het tegenovergestelde van wat ik lees...Ik zit verstopt.
Binnen nu en 4 weken krijg een brief van het ziekenhuis en dan gaat het balletje rollen. Zit er als een berg tegenop dus ik begrijp je heel goed!
Succes!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 07:02

Vandaag is het zover...
dag van het onderzoek ben al vanaf 0600 vanmorgen weer bezig met het geweldige middel...
Kots waarom maken ze dat spul niet gewoon lekker?
Gisteravond om 1700 voor het laatst gegeten en wat heb ik een honger! Gister ook al 1 liter van dat spul weggewerkt, nou heb heerlijk geslapen vanacht! Me buik rommelt wel veel maar ben maar 3x naar de wc gweest...en laatste keer kwam er al vrij weinig nog uit!

Dus ben benieuwd wat het vandaag brengt, moet me om 1000 melden in het ziekenhuis.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 07:11

heel veel sterkte en succes!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:28

Sterkte!! Zal hier aan je denken .Ja dat ze dat spul eens maken dat je het niet meteen wil uitkotsen snap ik ook niet. Het moet naar binnen, zorg dan dat het te doen is toch?