Beetje stomme vraag mbt verdwijderen moedervlek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Beetje stomme vraag mbt verdwijderen moedervlek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 20:21

Het gaat nu dan toch eindelijk gebeuren! Mijn moedervlek in mijn gezicht gaat eindelijk weg! Woensdag heb ik een intake bij de plastisch chirurg. Maar wat ik me nou af zat te vragen, hij zit schuin boven mijn lip. Als ze hem nou wegsnijden en hechten, krijg ik dan geen scheve bovenlip? }:0 Want de huid wordt dan bij elkaar getrokken...
Begin me onderhand weer druk te maken dat hij dadelijk alsnog niet weg kan :D

_janet_

Re: Beetje stomme vraag mbt verdwijderen moedervlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:26

Dat moet je aan de plastisch cirurg vragen. Ligt er een beetje aan hoe groot hij is denk ik.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:52

ik heb er ook eentje weg laten snijden in mijn gezicht zie je niets meer van. Maar ik neem aan dat ze de huis zo bij elkaar trekken dat niet je lip wordt opgetroken.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:45

Ik heb er net eentje weg laten halen en heb nogal wat vragen gesteld ondertussen. Ze bepalen eerst hoe ze het beste kunnen snijden ivm het bewegen van je aangezichtsspieren. Door daar rekening mee te houden voorkom je al een boel " scheeftrekken'. Dan hechten ze het dubbel, d.w.z. ze hechten de huid en de onderlaag apart. Dat doen ze om te voorkomen dat het littekentje breed trekt door de spanning op de huid. Door dubbel te hechten en de onderste hechtingen iets strakker te doen dan de bovenste, komt de meeste spanning op de onderste laag te staan en zal de bovenste laag (de zichtbare huid) dus heel netjes spanningsloos helen.

Bij mij hebben ze er een aardige jaap van gemaakt, maar het heeft helemaal niet " getrokken". Ik denk echt dat het mee zal vallen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:52

Ze zouden dat toch netjes moeten kunnen..
Je gaat per slot van rekening naar de plast. chir. ;)
Uiteraard wel afh. van waar hij precies zit en hoe groot hij is.

Bij mij zijn ze tot op heden ook allemaal redelijk netjes weggehaald.
Die die in het zicht zaten netjes, de rest iets minder chique.
Ben geloof ik binnenkort ook weer eens aan de beurt.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 22:37

@HannaFrouk thanks! Daar heb ik wat aan! Stelt me weer enigzins gerust :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:38

zie je niks van hoor.. Bij alleen als je de huid heel strak trekt kun je een piepklein littekentje zie, dat je alleen ziet als je weet dat het er zit. Succes!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:55

Ik heb er totaal rond de 20 weg laten halen. (alleen de grootste)

De laatste drie waren bij de dermataloog omdat de huisarts het risico te groot vond omdat het mijn gezicht was.
Hij heeft heel netjes werk afgeleverd.

Als je vragen heb schrijf ze op en vraag het.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:14

Ik heb een moedervlek op mn wang weg laten halen, en je ziet er niets meer van! Als je erg ongerust bent, wil ik er evt wel een foto voor je van maken, dan kun je zien hoe het geworden is!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 20:14

Nou opzich maak ik me nog niet zo heel druk over het litteken dat achter blijft. Maar meer over het feit of het op die plek wel weggehaald kan worden. Omdat ik me voor kan stellen dat ze de huid bij elkaar moeten trekken waardoor mijn bovenlip dus enigzins scheef komt te staan }:0 Maar morgen zal ik het weten hoor :D

Werd het bij jullie trouwens vergoed?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:22

Ben benieuwd, veel succes! Bij mij werd het wel vergoed, maar het ligt waarschijnlijk ook aan de reden waarom dat ie weg moet, die van mij groeide namelijk...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:25

Ik moest 155 euro aan eigen risico betalen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:40

Ik heb er 2 in mijn gezicht laten weghalen, daar zie je niks meer van.
Heb er ook eentje 'op' mijn bovenlip, weet niet of ik die zou willen laten weghalen, maar ik zou twijfelen om dezelfde reden als jij.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:45

Moet je hiervoor onder algehele narcose of word het plaatselijk verdoofd??

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 20:58

Het wordt plaatselijk verdoofd :)

@Gimli_ ik zal wel even laten weten wat de plas.chir. zei morgen :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:08

Ik heb er nu 5 (dacht ik) weg laten halen.
Eerst naar de HA, die stuurde me door naar het moedervlekken spreekuur in het ziekenhuis. Daar schoot ik niks op, ging toen om 4 lelijke grote dikke moedervlekken, 2 in mn hals en 2 bij mn slapen (beide kanten, was nog net niet symetrisch ;) ).
Omdat dat gewoon telkens niet opschoot (ja, controle, kijken hoe hard het groeide, meten of het dikker werd, kijken hoeveel haren eruit kwamen en bijhouden hoe erg ze donkerder werden ed) Heb ik mijn oom gevraagd, Hij is huisarts en durfde het wel aan.
Niks geen controle voor een half jaar, paar prikken eromheen (en ik kanje zeggen, in je hals en je slapen is het niet echt prettig :n ) en weggesneden. Bij mij is het meer "weg geschraapt" en hoefde dus niet gehecht te worden. Aan de ene kant is het helemaal weg bij mn slaap, aan de andere kant is een heel klein randje teruggekomen, maar niet meer zo donker als ht was.
In mn hals is er volgens mij aan beide kanten een klein randje te zien (als je het weet)

Ik weet nog wel dat het net gedaan was (waren toen 2 rode vlekken/bloeduitstorting achtige dingen) en ik op sollicitatie gesprek kwam bij eenbedrijf. Daar dachten ze dat ik zuigzoenen in mn nek had :=

Rechts onder mn oksel had ik ook een rare, die werd nogwelis perongeluk onthoofd met scheren :o
Oom heeft die ook weggesneden, liever in 1 keer goed dan maandelijks onthoofden :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:10

Ik heb een grote op mn schouder die weg moet (onregelmatig en dik) me moeder roept al zo'n 5 jaar dat ik naar de dokter moet dat ding wel laten halen maar ik durf niet :Y)
Ik heb 2 tattoo's paar piercings gehad, maar dat durf ik niet :z

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:11

Die van mij is trouwens weggehaald bij de dermatoloog niet bij de plastisch chirurg. Ik heb er ook ooit eentje bij de HA laten weghalen maar dat zou ik dus niet weer doen, omdat je duidelijk kon merken dat hij het niet vaak deed ... en hij hechtte het bv maar 1x , dat is toen ook behoorlijk gaan trekken (nou was dat op m'n been maar toch ...).

Ik zou dus wel naar de dermatoloog gaan en het niet bij de HA laten doen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:13

auk schreef:
Omdat ik me voor kan stellen dat ze de huid bij elkaar moeten trekken waardoor mijn bovenlip dus enigzins scheef komt te staan }:0

De vorm van je lip wordt bepaald door de spieren, niet door de huid. Aangezien alleen de huid wordt 'beschadigd' door het wegnemen van de moedervlek gaat er aan je lip niets veranderen. Huid is bovendien elastisch (anders zou je niet zwanger kunnen worden, of niet dikker of dunner) dus het tekort aan huid verdwijnt na de operatie vanzelf weer als de huid oprekt.

Voor huidtransplantatie met eigen huid wordt bv wel eens eerst een ballon onder de huid gebracht om de te transplanteren huid alvast op te rekken, zodat er zowel voor het transplantaat als voor de plek waar het vandaan komt voldoen huid over is om alles mooi dicht te maken.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:23

@Ibbel, dat is precies hetgeen dat de plas. chir. ook zei :) Ik hoef me daar in ieder geval geen zorgen over te maken :) over 2 weken gaat het gebeuren! Ik kan niet wachten!