Lactose Intolerantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veseosunce

Lactose Intolerantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 15:25

Hallo Bokkers!

Ik vroeg me af of hier nog meer mensen zijn die Lactose Intolerantie hebben.
Zou graag met jullie de verhalen willen delen en hoe jullie het nu allemaal doen met de voeding.

Groetjes!

Marjan1984

Re: Lactose Intolerantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:29

Ik meld me, heb het nu sinds een paar jaar.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 15:33

Hoe doe jij het precies allemaal met je voeding enz?

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:40

Ik probeer melk zoveel mogelijk te laten staan. Af en toe een beetje gaat wel redelijk, zoals in een sausje ofzo.
Bij ons bij de supermarkt hebben ze lactose vrije melk. Deze gebruiken we thuis voor de pannenkoeken bijvoorbeeld.
Ook heb ik tabletjes van de diëtiste die ik in kan nemen als ik bijvoorbeeld uit eten ga, dan heb ik nauwelijks last.
Verder gewoon roomijs, milkshakes, glazen melk, vla etc. laten staan.
Maar af en toe neem ik gewoon een kleine milkshake of een bolletje ijs, dan heb ik er zoveel zin in dat ik de klachten voor lief neem.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:34

Mijn vader is lactose intolerant. Hij eet en drink zo weinig mogelijk zuivelproducten. Ijs of een toetje kan hij op z'n tijd (eens per jaar) redelijk eten, teveel gaat op de darmen slaan.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:10

hallo

ik heb ook lactose intolerantie

wat zijn jullie symptomen? bij mij vooral boeren laten, net een koe soms :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:13

Hallo,

Ik heb geen lactose intolerantie maar wel een gluten intolerantie,

Ik heb wel een poos op lactose vrij gegeten/gedronken,, Dan pas merk je in hoeveel dingen lactose zit,
gelukkig is de techniek vrij goe dontwikkeld en ook heel veel dingen zonder lacotose of lactose vervangers

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:17

erg hé, als je er inderdaad op let!
wordt veel als bindmiddel gebruikt in gerechten helaas!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:00

Jep weet er alles van jammer genoeg, en dan de vraag doe je dan niet lang over boodschappen doen. Neuh dat valt wel mee je weet waar je op moet letten dus dat gaat heel snel haha

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:52

Ik heb het een hele tijd gehad vanwege mijn ziekte (Crohn), nam alles van soja producten. Na mijn eerste zwangerschap ging het al beter en nu na mijn tweede zwangerschap heb ik meetsal geen ast meer gelukkig!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:58

Ik heb er last van in een hele milde variant gelukkig, dus hoef niet overal op te letten, alleen melk, ijs, yogurt oid kan ik beter niet eten. Ik krijg dan buikpijn, diarree en uitslag.
Vroeger had ik er wel snel last van, maar toen ben ik naar een alternatieve geneeskundige gegaan die iets deed met magneten enzo, daarna ging het een stuk beter.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:16

Onze dochter van 2 jaar heeft lactose intolerantie. We hebben er vanaf dr geboorte al mee lopen tobben. Wij gaven haar flesvoeding, en elke avond was het weer raak huilen, krijzen het leek wel alsof ze dood ging van de krampen. Consultatie bureau bleef ons zeggen dat het door de flesvoeding kwam.

Op een gegeven moment zijn wij overgestapt op half volle melk en dat ging goed.....
een paar weken later ging het weer mis en wij weer terug naar het cb. Die bleven volhouden dat het niet door de melk kon komen. Wij hebben het opgegeven bij het cb en zijn naar het kinderziekenhuis door gestapt via een verwijsbrief van de huisarts op dringend verzoek van ons. In die tussen tijd hadden we ook al keer in de nacht met onze dochter in het zhuis gezeten omdat ze echt kapot ging van de pijn.

Eindelijk werden we serieus genomen en begonnen de onderzoeken.
En ja hoor onze dochter had lactose intolerantie. Nu konden we door naar de dieetist nou jullie snappen ons vast wel dat we al zelf waren gestopt met de melk en alle melkproducten hadden vermeden en ze idd veel rustiger was daardoor.

Voor de flesvoedingen kreeg ze soya peutermelk (al voor ze 1 jaar was maar hier zaten alle bouwstoffen in die ze nodig had en nog moest hebben)

Nu zijn we langzaam aan het opbouwen en kan ze best veel hebben althans een boterham hagelslag gaat prima, een danootje ook alleen is het niet en en dat gaat nog niet. verder vermijden we melk, slagroom, vla, yoghurt, taart, cake en roomijs daar zit het meeste lactose in. Maar af en toe krijgt ze er echt wel een hapje van maar niet zoals wij niet lactose mensen een flinke punt taart of een schaal vla.

maar goed wij geloven dus echt niet meer in het cb en ik kom er alleen nog met mijn dochter voor de prikken