duizelig...heel vervelend.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ukje112

duizelig...heel vervelend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 12:37

HoI!

Ik heb nogal een probleem waar ik helemaal zat van wordt.
I kwerk in een tandartspraktijk en is dus overal licht.
Ik merk nu gewoon dat wanneer ik ongeveer 3 uurtjes gewerkt heb dat ik enorm duizelig wordt.
Heb het ook wel na het werk als ik thuis kom.
Nu ben ik zelf een enorme paniekzaaier en zoek hier ook weer een verklaring voor om het mezelf weer lichter te maken.
Ik heb soms (zoals vannochtend) echt het gevoel dat ik dan ieder moment kan flauwvallen.
Ik raak dan in paniek en je raad het al, het wordt veel erger.
Wie herkent dit en heeft dit nog meer???

ilse86

Re: duizelig...heel vervelend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:46

Ik herken het niet, maar is het misschien een idee om eens je ijzergehalte (HB) te laten prikken bij de huisarts?

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:50

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben enorm duizelig soms zo erg dat ik overgeef. Ik heb het gevoel alsof ik ieder moment om kan vallen af en toe. Ben naar de dokter geweest en hij zei dat het een evenwichtsstoornis was, heb er nu medicijnen voor en gaat super! Dus raadpleeg de dokter anders.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:56

Ik herken je verhaal wel een beetje, heb ook vaak last van duizeligheid en snel hoofdpijn. Heb een periode heel veel last gehad van migraine en toen heeft mijn huisarts eea laten onderzoeken, daar kwam uit dat ik hoog sensitief ben wat vooral inhoud dat je wat gevoeliger bent voor bepaalde dingen en blijkbaar hebben 15 tot 20% van de mensen hier last van. Door te google kan je er makkelijk meer info over vinden, wie weet herken je jezelf erin. En je kan idd je bloedwaardes eens laten controleren, wie weet komt daar iets uit. Succes ermee!

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 12:59

nou, ben bijna een jaar geleden ook bloed wezen prikken. Ik had voldoende ijzer in mijn bloed, enz. Maar nouksjens, ik herken me hee lerg in jouw verhaal. Heb ook een periode gehad dat ik erg veel last had van migraine. Hoofdpijn heb ik ook erg veel last van moet ik trouwens zeggen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:09

Ik ben ook al maanden duizelig, ook in vlagen. Dat komt vermoedelijk door een virale binnenoor-ontsteking (labyrintitis). Aan het virus is niet veel te doen, maar mogelijk heb ik er geregeld een gewone oorontsteking bovenop (voel dat helaas nauwelijks). De dokter probeert dat nu uit te schakelen zodat het oor de kans krijgt zelf van de virale infectie te genezen.
Als dat niet lukt wordt het scanner. Er blijft een kansje dat ik een zenuw klem zet door een halswervelblessure, en dat kan dezelfde symptomen geven.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:12

Er zijn veel van die zelf-testen op internet waarmee je kan kijken hoe hoog je scoort, daar is ook heel veel info te vinden. Ik ben op aanraden van de dokter gestopt met de anticonceptiepil en toen is de migraine stukken minder geworden gelukkig. De dokter heeft ook goede medicijnen tegen migraine. Als ik jou was zou ik toch even naar de dokter gaan, die kan ook uitsluiten dat het iets anders is. Hopelijk weet je dan snel waar je last van hebt en wat je eraan kunt doen. Sterkte!