regelmatig buikkrampen en dan diarree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

regelmatig buikkrampen en dan diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 08:47

ik heb al een jaar of 2 af en toe buikkrampen en dan moet ik ook echt een wc opzoeken omdat ik dan diarree krijg. doordat het niet zo vaak was heb ik er nooit wat achter gezocht en ook geen stappen ondernomen.

de laatste tijd heb ik het echter vaker, maar er is geen pijl op te trekken. ik heb ook al geprobeerd een link te leggen tussen voeding en de krampen, maar ook daar kom ik eigenlijk niet veel verder mee. ik eet nooit pittig gekruid eten, eigenlijk nooit veel vet eten en melkproducten gebruik ik ook nauwelijks.
immodium nemen heeft niet veel zin, als ik naar de wc ben geweest is het ook over.

iemand enig idee waar ik nog meer op kan letten of moet ik toch maar eens een bezoekje aan de dokter brengen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 08:54

Is er toevallig samenhang met je menstruatie en de krampen? Bij mij werd het altijd erger richting de menstruatie, tijdens de menstruatie was het op z'n hoogtepunt, en daarna ging het wel weer. Tót ik stopte met de pil, toen werd het helemaal een ramp..... Diagnose prikkelbare darm gekregen, maar tot mijn verwondering reageerde mijn 'prikkelbare darm' op het gebruik van de pil en later de nuva ring. Daardoor werd het weer wat beter, al ging het nooit meer helemaal weg na mijn pil vrije periode.

Bij mij bleek er sprake te zijn van endometriose, en was er dus niks met mijn darmen.

Een bezoekje aan de arts is niet onverstandig, maar er zijn weinig huisartsen die bij darmklachten aan endometriose denken. Dus misschien vantevoren een dagboekje bijhouden met daarin je klachten, wat je eet en drnkt én je cyclus, kan jezelf al wat meer duidelijkheid geven.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 08:57

Ja er kán een bacterie zitten die met een kuurtje van 7 dagen weg is. Beetje zonde om dan jaren klachten te hebben!
Beterschap!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:28

Uhm...je geeft het antwoord zelf al. 2 jaar dergelijke klachten is niet normaal, dus ik zou snel eens bij de HA langs gaan. Die kan je beter vertellen wat er scheelt als wij hier met zijn allen bij elkaar.

Marjan1984

Re: regelmatig buikkrampen en dan diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:33

Ik heb er ook last van. Bij mij zijn ze er achter gekomen dat ik lactose intollerant ben. Nu let ik op mijn eten en heb tabletten voor als ik bijvoorbeeld uit eten ga, en heb nauwelijks meer last.

Zou het als ik jou was toch even laten onderzoeken.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:34

Dit komt mij heel bekend voor. Ik heb een half jaar geleden maar een onderzoek laten doen naar Spastische darm (prikkelbare darm). Dat is dus gebleken uit onderzoek. Wanneer ik veel fruit ( is vezels) eet, heb ik nergens last van, maar wanneer ik met krentenbollen of ontbijtkoek kom aanzetten, merk het direct en moet ik ook na krampen, direct naar de wc. Als het eruit is, heb ik nergens meer last van.

Ik gebruik al jaren geen pil meer, en mijn menstruatie is normaal.
Merk je ook meer aan je darmen als je wat meer stress hebt ??

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:37

Ik heb hier ook een jaar of zeven last van gehad. Zo erg dat ik soms gewoon de deur niet uit kon. Er was geen peil op te trekken.
Ik gebruikte wel altijd suiker in de thee en dronk veel thee. Toen ik ben gestopt met suiker, kreeg ik veel minder last. Nu heb ik het slechts eens in de drie maanden oid. Bij mij lag het dus aan suiker overdag.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:38

Ik heb dit ook heel lang gehad, na onderzoek bleek dat ik niet tegen gluten kan.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:42

Ik heb dit idd ook gehad en ze konden bij mij niet veel vinden, heb nu de diagnose Prikkelbaar Darm Syndroom..
Ze zeiden dat ik moest kijken waar ik wel en geen last van krijg met eten, maar bij mij kan ik geen link leggen tussen eten en wanneer ik last krijg..
Heb er tijden geen last van en dan ineens wel.. Maar ik heb dus wel dat bij mij er echt alles uit moet! Dan is het ook weer over..

Zou toch even naar de HA gaan als ik jou was :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 11:44

voor zover ik weet heb ik geen stress, ook nooit echt op gelet trouwens of dat van invloed is.

denk ook niet dat het bij mij cyclus afhankelijk is, heb het goed een jaar terug ook een aantal weken een stuk heftiger gehad en was toen gewoon aan de pil. op dit moment ben ik al een maand of 3 van de pil af.

kaatje: het probleem met de diagnose prikkelbare darm is dat je dan nog geen stap verder bent. zoals ik al zei kijk ik al naar mijn eetpatroon, maar kan niets ontdekken waardoor het erger of minder wordt.
dat van dat alles eruit moet heb ik ook inderdaad, als dat niet het geval is zit ik nog geen 10 minuten later weer op de wc

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:49

ik heb dit zelf ook voornamelijk sochtends als ik vrij ben
bij mij komt het door stress.ook al voel ik zelf dat ik geen stress heb. heb ook gekeken in combinatie met eten maar dat maakte niks uit.
ik krijg eerst buikkramp dan diaree en dan misselijkheid met buikkramp en trekt ook weer vanzelf weg

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:52

Dat snap ik, maar straks heb je maar een virus of id. wat je met een kuurtje zo op kan lossen? Dan is het banketstaaf als je daar nog een paar jaar mee verder loopt, met de kans dat je er misschien wel niet meer vanaf komt?

Ik heb wel een poosje medicijnen gehad, die helpen bij de 1 wel,bij de ander niet.. Jammer genoeg bij mij niet, maar als je dat hebt is het wel het proberen waard...

Voor het zelfde geld heb je wel een gluten allergie? Daar kun je prima rekening mee houden, het is wennen maar dan heb je iig geen last meer :)

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:33

Mijn zus had het ook, die had een salmonella bacterie.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:27

glutenintolerantie
lactoseintolerantie
het kan echt vanalles zijn