nierbekken ontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

nierbekken ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:57

Hallo allemaal,

Nou vanavond was ik bij de huisartsenpost vanwege vreselijke buik en rug klachten. Ik had al eerder deze week het idee een blaasontsteking maar met mn stomme kop er niets aan gedaan in de veronderstelling dat het wel weer over ging.
Nu kreeg ik vanavond te horen een nierbekkenontsteking te hebben en heb antibiotica gekregen.
Ze hebben me geadvisteerd een aantal dagen niet te werken en moet morgen voor extra controle naar mn eigen huisarts omdat ik wel hele erge pijn had.
Nu vroeg ik me af zijn er hier meer mensen met ervaring met nierbekkenontsteking en hoelang duurde het voor jullie weer beter waren etc? Alle info is welkom

Groetjes Cindy

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:05

Ik kan je helaas niet helpen, maar het topic staat verkeerd ;)
Tem wel even

Anoniem

Re: nierbekken ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:12

ohw oeps ik zie t ja WHAHAH dank je wel ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:27

Ik zal het topic even verplaatsen van MD naar MW, daar is het vast beter op zijn plek.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:33

Hier iemand die heel regelmatig blaas- en nierbekkenontsteking heeft. Of had hopelijk :P Ben geopereerd aan mn blaas omdat ik zoveel ontstekingen had, en als het goed is moet het nu weg blijven..
Maar nierbekkenonsteking is errug vervelend ja! Bij blaasontsteking helpt antibiotica bij mij heel snel, na 1 a 2 dagen heb ik eigenlijk geen last meer. Bij nierbekkenontsteking duurt dat wel langer ja. Maar om de een of andere reden ben ik dan ook echt ziek, koorts, overgeven, koppijn, meeeeega-erge rugpijn. Weet niet waar jij allemaal last van hebt? Maar bij mij duurde het altijd wel minimaal een week voor ik weer enigszins normaal kon functioneren.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:34

een oud-collega van mij heeft het ook gehad maar die heeft een dag of3 dacht ik aan het antibiotica infuus in het ziekenhuis gelegen. Daarna nog 14 dagen antibiotica met als gevolg dat ze als enige tijdens haar vakantie naar Turkije niet ziek is geworden

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:44

bij mij werden de klachten vrij snel minder bij de antibiotica kuur.maar let wel op,je hebt kans dat 1 kuur niet hielp.niet onnodig met klachten blijven rondlopen.want als niet de hele ontsteking weg is na de kuur,heb je het zo weer terug

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:45

Ik heb toen ik heel klein was ook een dubbele nierbekkenontsteking gehad en ik ben daar toen aan geopereerd. Ook ben ik een paar jaar aan de antibiotica geweest..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:51

In het voorjaar heb ik nierbekkenontsteking gehad. Achteraf gezien is het op donderdag begonnen, vrijdagavond ging het niet meer van de pijn en een verkeerde diagnose gekregen (HA dacht aan een verstopping). Zondag naar de HApost (maandag was een vrije dag), gelukkig daar wel de goede diagnose gekregen en vanaf zondag avond aan de AB.
Van de AB ben ik maandag, dinsdag en woensdag goed beroerd geweest met veel overgeven. Daarna ging het weer wat beter, al heb ik me nog ruim een week slap gevoeld.

Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:10

dank jullie wel.

Wat een verschillende verhalen komen eruit zeg.
Gistere ging ik ook echt kapot van de pijn en ben toen dus naar de huisartsenpost in het ziekenhuis gegaan. Ik heb dus gelijk antibiotica gehad en de pijn is nual een stuk minder. Maar ze zeiden daar ook dat de antibiotica van tegenwoordig binnen 24 uur zou moeten werken.
Verder ben ik nog wel een klein beetje beroerd maar niet zo heel erg. De pijn komt echt in vlagen nu. En dan vooral in de rug.
Ik moet over 10 mins naar de dokter ( eigen huisarts ) voor controle omdat gistere mn buik zwaar gevoelig was :(
Ben benioeuwd wat hij nog te vertellen heeft.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:22

Nierbekkenontsteking is serieus de HEL heb het twee keer gehad en het is inwijs pijnlijk vaak inderdaad met vlagen waarbij je amper nog wil en kan bewegen en koorts ook.

Sja en er zit niks anders op dan pijnstillers en antibiotica.. duurt ongeveer een week voor je echt weer pijnvrij bent.. en dan echt nog twee weken voor je weer fit bent bij mij.

Sterkte meid ik weet wat je voelt.. rust geduld goed eten veel drinken etc. Echt even goed voor je lijf zorgen nu.

JFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:24

ik heb vorige maand heel DIKK geluk gehad
bleek ook dat ik nierbkontsteking had, moest ik et spoed naar het ziekenhuis, bleek dat ik ooknog een long emboly had (bloed propje in de longen) dus als ik geen nierbekontsteking had gehad,waren we daar niet achter gekome,
geluk bij ongeluk dus

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:50

Ik heb helaas ook redelijk wat ervaring met nierbekkenontstekingen en het is idd niet fijn :n
Bij mij wordt het steeds veroorzaakt door een zeer grote niersteen en na weer 2 hele zware ontstekingen in 6 weken tijd, hebben we vandaag met de uroloog besloten om een deel van de nier en de niersteen eruit te halen.
Het onderste deel van de nier is inmiddels al zo kapot door alle ontstekingen en littekenweefsel dat het niets meer doet :=

Tussen de ontstekingen door ben ik nooit 100% fit geweest heb na een hele zware AB kuur nu nog een onderhoudsdosis tot de operatie over 2 weken, in de hoop dat het niet weer begint.

AB, pijnstillers en rust is het enige wat helpt en vooral niet te snel denken dat je weer alles kan want dat valt echt tegen...

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:54

ik heb ook 2 keer nierbekkenontsteking gehad. en dat doet echt pijn! Begint met enorm rillen koorts, overgeven en dan idd die gigantische rugpijn. Bij mij duurde het ongv anderhalve week voordat ik weer normaal kon lopen en me niet meer zo ziek voelde. Heb daarna nog wel maanden last gehouden na intensief paardrijden (die plek op de rug (nierbekken). Veel drinken is echt zo belangrijk, want als je het eenmaal gehad hebt krijg je het veel sneller zo weer terug.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:00

Ik heb 2 jaar geleden met kerst en oud en nieuw nierbekkenontsteking gehad. Ben ruim 2 weken ziek geweest met idd overgeven en al erbij. Hield niks binnen en was 7 kilo afgevallen in 2 weken. Heb er dus erge last van gehad. Sindsdien niet meer gehad gelukkig, want ik kroop werkelijk over de vloer van de pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:25

ja de pijn, dat is echt erg, ook in mijn omgeving heb ik mensen gesproken die het hebben gehad en allemaal hebben ze het over die ongelooflijke pijn die ik ook ervaar, dacht eerst dat het een mij lag. Ik neem idd ook veel rust en heb mn laptopjenaast mn bed staan zodat ik mper mn bed uit hoef, lekker warm ook.
Ook lekker vanauit bed tv kijken enzo.
Ik hoorde gistere bij de dokter ook nog eens dat ik er een buikgriep bijhad, echt alles komt tegelijk. En een mens kan dan echt verekken van de pijn Ik hoop dat het snel over gaat want verveel me dood tjhuis. Gelukkig heeft mn vriend deze week ochtend dienst en is ie lekker vroeg weer thuis en zorgt ie voor me, hij maak mn eten, pakt mn drinken enzo, en heb lekker de hondjes naast me liggen.