Sauna Noord-Holland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Sauna Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 20:22

Ik wil binnenkort graag weer eens naar de sauna, met mijn vriend (ik ben vaker geweest, hij nog nooit). Ik ben een aantal keer in Heerhugowaard bij Oase geweest, maar daar ga ik liever niet meer heen omdat mijn ex daar wel heel vaak komt :o
Wie weet er een leuke sauna in noord holland? Ik heb al gegoogled, maar ik vind het van een site en wat foto's erg moeilijk te beoordelen wat goed is en wat niet. Liefst een sauna met uitgebreide mogelijkheden...

Anoniem

Re: Sauna Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:46

Sauna van Egmond in Haarlem en Suomi in Hoorn zijn aanraders.
Die in Heiloo zou ik niet doen (weet de naam ff niet meer) geen fijne sfeer, rare mensen en gewoon niet prettig.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:55

Suomi in Hoorn is mijn vaste stek. Vind het daar heerlijk!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 07:58

Heiloo wil ik inderdaad niet heen, schijnt niets te zijn. Daarnaast wil mn vriend liever íets verder weg, om geen bekenden tegen te komen ;) :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 08:48

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:29

Sauna van Egmond in Haarlem is absoluut aan te raden!! Niet al te groot, maar wel met genoeg sauna's e.d. Wel een heerlijk huiselijk en ontspannen sfeer. Kom er ontzettend graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:39

Ik zou ridderrode niet aanraden, erg klein en heel erg duur! Alleen de entree was al 28,50 en dat is misschien zelfs duurder nu? Op de foto's ziet het er schitterend uit maar valt toch tegen in het echt.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:43

Suomi in Hoorn schijnt heel goed te zijn, wil ik ook altijd nog een keer heen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:46

Ik ben net bij de sauna geweest in oud karspel!!
Die is heerlijk en helemaal niet duur.

http://www.saunacantarel.nl/

Je kan er ook heerlijk lunchen, en aardig personeel!!
Was er nog nooit geweest, maar ik ga er vaker heen heb ik besloten.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:47

De zwaluwhoeve weet niet meer waar die zit maar dacht wel in N-H of utrecht moet je anders even op de site kijken!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 18:49

We gaan een dagje naar de zwaluwhoeve! Ik weet het, het is er groot en massaal, maar het gaat er voor ons even om dat we even kijken wat we prettig vinden qua sauna's en andere faciliteiten. Daarnaast was het een mooie aanbieding :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:51

jammer van je keuze want de zwaluwhoeve is alles behalve een aanrader.
Personeel is onvriendelijk en er komen veel dagjes mensen die een behandelingen heben geboekt en naar de sauna gaan omdat dat bij de prijs inzat en het anders zonde vinden en dus je naa lopen staren en zelf de heele tijd met hun handoekje lopen te klooien, luidruchtig zijn in de sauna, bometje doen in het zwembad en dat soort dingen.
ALs je alle faceliteiten wil proberen kun je beter naar houten gaan want daar heben ze alles behalve een kapsalon

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 19:22

Hmmm heb van erg veel mensen ook positieve verhalen gehoord, ook een paar negatieve hoor, maar de grote moot toch positief...

edit: wilde hier sowieso al een keer heen, ook omdat ik dr fish graag eens wil uitproberen. Gaan sowieso ook nog eens naar een andere sauna, maar eerst deze...
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 10-01-10 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:25

vlakbij het amsterdamse bos schijnt ook een hele goede te zitten.. daar gaat mijn vriendin altijd heen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:26

Ik heb eerlijk gezegd ook weinig positieve verhalen gehoord.
Ja, wel van mensen voor wie het het eerste sauna bezoek was, maar degenen die vaker naar de sauna gaan (en dan dus de kleinere niet zo massale sauna's) zijn vaak niet te spreken over de zwaluwhoeve. Om de redenen die Moontje al aangeeft...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 19:58

Tsja, voor mn vriend is het een eerste bezoek, en voor mij is het alweer jaren geleden, dus wat dat betreft...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:00

In Oostwoud zit ook een sauna. Ik kan alleen niets zeggen over hoe het daar is, want ik ben er nog nooit binnen geweest. Maar die is volgens mij niet zo groot?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:58

Ik weet dat het topic al wat ouder is, maar ik wil toch onze ervaring nog even vertellen :)

We zijn gisteren dus een dagje naar de zwaluwhoeve geweest, en ik kan alleen maar zeggen: heerlijk! Ja, het is wat groot en massaal, maar er was altijd wel ruimte in de sauna, relaxruimte of waar je ook wilde zijn. Onvriendelijk personeel kan ik me echt niets bij voorstellen, waren allemaal even aardig en behulpzaam! Ook geen mensen gespot die zich vreemd gedroegen, gewone saunagasten. De sauna's waren redelijk stil, helemaal niet rumoerig. Het kruidenbad wel, maarja, daar weergalmt alles. Echt, niets van de negatieve reacties hier en op zoover herken ik. Het enige wat ik iets minder vond is de rij voor het in- en uitchecken, maar die ken ik ook van andere sauna's, en ik ga mn dagje uit daar echt niet door laten verpesten.

Volgende keer weer een andere sauna, want de zwaluwhoeve is wel wat ver weg :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:02

Esperanza schreef:
In Oostwoud zit ook een sauna. Ik kan alleen niets zeggen over hoe het daar is, want ik ben er nog nooit binnen geweest. Maar die is volgens mij niet zo groot?

Ik ging daar vroeger wel vaak heen. Die is heerlijk :j. Niet zo groot maar erg leuk. :-)

Twee gewone sauna's en een turks stoombad, buiten een zwembad en binnen een klein badje met warm water.

http://www.saunadebongerd.nl/