Last van kuit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Last van kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 15:42

Hallo people'tjes!
Woensdag ben ik gevallen met het folderlopen; een keer op mn zij en daarna vollop op mijn knieën. Aan de linkerknie heb ik al vrij vaak pijn gehad; osgoodschlatter gehad en ook een tijdje fysio gehad door een knoerharde val tijdens het schaatsen. Na mijn val van woensdag had ik gelijk een zeurende pijn in de knie en kon ik de verdere dag ook niet echt geweldig lopen; eerder scheef met steun op mijn goede been. Donderdag voelde ik echter geen pijn meer in de knie, maar net iets onder de knieholte bij mijn kuit. Vooral lopen doet pijn, als ik mijn voet beweeg is het net alsof iemand heel hard duwt op de plek van pijn. Als ik echter niet loop is m'n been vanaf voet tot knie behoorlijk stijf en kost het me ook af en toe echt moeite m'n voet en knie te bewegen. Wanneer je erop duwt doet het ook behoorlijk pijn en ook als ik niet loop blijft het dus pijn doen. Ik vroeg me dus eigenlijk af of dit iets te maken kon hebben met mijn val op mijn knie van woensdag. Het is overigens mijn linkerbeen; aan m'n andere kuit heb ik totaal niets. Misschien maak ik me te druk, maar ik word er echt knetter van :\

anyway,
Kan dit met die val te maken hebben?

Groetjes,
Limitless

pres

Re: Last van kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:48

Heeft je kuit/been een andere kleur als je andere been? En is je linker been dikker als het rechter?

Als dit allemaal niet zo is dan zou ik het even laten rusten en als de klachten er maandag nog zijn er voor de zekerheid even een huisarts naar laten kijken.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 16:10

Ik geloof van niet nee! Dan wacht ik er nog mee :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:16

Je zegt dat je niet geweldig loopt. Loop je op je tenen?
Heb je verder tijdens je val nog iets van een scheur gevoelt of een hele harde pijnscheut?

Daarnaast zou je voor de pijn/doorbloeding even kunnen koelen met een koelpack (en dit evt. afwisselen met een warm bad of iets dergelijks).

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 16:20

Ja ik loop inderdaad op mijn tenen, omdat als ik gewoon loop de pijn van mn voet tot de plaats delict loopt. Tijdens het vallen heb ik verder niets echt gevoeld, heb wel even tranen moeten verbijten; val deed echt zeer. := niet dat het trouwens niet zeer doet als ik op mn tenen loop, maar dan beperk ik het in ieder geval tot die ene plek. =\

Koelpack is idd misschien wel een idee! :) thnx!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:52

Zou het dan geen scheurtje kunnen zijn in je kuitspier?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:55

Ik vind dat het ietsheeft van een...euh....volgens mij noem je het een zweepslag :+

Had mijn moeder ook, qua omschrijving komt het helemaal overeen, alleen zij heeft het gewoon door een "domme" beweging gekregen...

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:05

Adil18 schreef:
Ik vind dat het ietsheeft van een...euh....volgens mij noem je het een zweepslag :+

Had mijn moeder ook, qua omschrijving komt het helemaal overeen, alleen zij heeft het gewoon door een "domme" beweging gekregen...

Omschrijving komt niet helemaal overeen met een zweepslag.
Bij een zweepslag 'moet' je namelijk het gevoel hebben alsof je geslagen wordt met de zweep (vandaar ook de naam zweepslag). Maar dit doet ook ontzettend veel zeer.

Nu ben ik het niet helemaal eens met het gevoel dat je moet hebben want ik heb zelf ook 2 keer een zweepslag gehad door simpelweg van een paard af te stappen en ik had helemaal geen pijn, direct. Ik kon gewoon niet meer lopen, dat was alles. ^^
Dus het zou kunnen maar de omschrijving komt niet direct overeen.

Voor een zweepslag staat overigens een paar weken rust en vaak krukken.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:10

Oh en wat ik je nog als tip mee wil geven (ben onderhand pro in het hebben van zweepslagen :P) is; ga niet als een 'idioot' op je zere been staan en eigenlijk is het heel slecht om continue op je tenen te lopen aangezien je daarmee je achillespezen en kuitspieren enorm verkort en kans hebt om een slechte afwikkeling van je voet te creëren wat weer veel meer gevolgen met zich meebrengt.
Ben helaas zelf ooit zo dom geweest..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:14

milatje schreef:
Bij een zweepslag 'moet' je namelijk het gevoel hebben alsof je geslagen wordt met de zweep (vandaar ook de naam zweepslag). Maar dit doet ook ontzettend veel zeer.

Nu ben ik het niet helemaal eens met het gevoel dat je moet hebben want ik heb zelf ook 2 keer een zweepslag gehad door simpelweg van een paard af te stappen en ik had helemaal geen pijn, direct. Ik kon gewoon niet meer lopen, dat was alles. ^^

Ik denk dat dit van persoon tot persoon verschilt. Want mijn moeder had veel pijn, kon niet goed lopen en haar kuit was erg dik (zelf rondom de enkels zat veel vocht) en het voelde zich erg warm aan. Mijn moeder voelde de pijn ook bij de knieholte (volgens mij had dat iets met de aanhechtingsplek van de pees te doen...) en de derde dag na het "ongelukje" voelde haar been zich extreem stijf aan zegt ze net tegen me...

Edit: Zie dat dit ook nog eens overeenkomt met de klacht van de TS: stijfheid...!

TS: Volgens de arts van mijn moeder kwam de stijfheid door een andere manier van lopen i.v.m. het pijn.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:25

Adil18 schreef:
milatje schreef:

Ik denk dat dit van persoon tot persoon verschilt. Want mijn moeder had veel pijn, kon niet goed lopen en haar kuit was erg dik (zelf rondom de enkels zat veel vocht) en het voelde zich erg warm aan. Mijn moeder voelde de pijn ook bij de knieholte (volgens mij had dat iets met de aanhechtingsplek van de pees te doen...) en de derde dag na het "ongelukje" voelde haar been zich extreem stijf aan zegt ze net tegen me...

Edit: Zie dat dit ook nog eens overeenkomt met de klacht van de TS: stijfheid...!

TS: Volgens de arts van mijn moeder kwam de stijfheid door een andere manier van lopen i.v.m. het pijn.

Ja goed, maar heb het hier ook over 'standaard' problemen bij een zweepslag.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:30

milatje schreef:
[

Wat is standaard? De arts van mijn moeder wist vrijwel meteen dat het een zweepslag was wat mijn moeder had, dus zo ongewoon zullen de verschijnselen die bij mijn moeder naar voren gekomen zijn wel niet zijn....

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:35

Adil18 schreef:
milatje schreef:
[

Wat is standaard? De arts van mijn moeder wist vrijwel meteen dat het een zweepslag was wat mijn moeder had, dus zo ongewoon zullen de verschijnselen die bij mijn moeder naar voren gekomen zijn wel niet zijn....

Dat je niet meer kan lopen, een enorme pijnscheut hebt als het gebeurd en daarna ook veel pijn.
Tenminste, zo is het mij altijd mede gedeeld want ik heb zelf een keer een week moeten wachten en zeuren voordat ik krukken kreeg omdat ik niet die pijnscheut had gehad (mocht zelfs niet langs komen van mn oh zo lieve doktertje).
Kijk als je direct langs mag komen bij een arts zal hij het zo zien/voelen..

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 17:36

Zal maar niet hopen dat het een zweepslag is dan! Maar het is niet dik of iets, het doet alleen pijn, dus ik weet niet of het er dan wel op kan duiden?
Ik kijk het nog maar even aan; zelfde geldt is het niks en maak ik een afspraak bij de HA en is het de dag erna over. :\

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:43

Limitless schreef:
Zal maar niet hopen dat het een zweepslag is dan! Maar het is niet dik of iets, het doet alleen pijn, dus ik weet niet of het er dan wel op kan duiden?
Ik kijk het nog maar even aan; zelfde geldt is het niks en maak ik een afspraak bij de HA en is het de dag erna over. :\

Bij mij was het nooit dik.
Ik denk dat je maar beter 10 keer voor niets naar de HA kan gaan dan 1 keer te weinig. :P

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:52

Ben je nog langs de HA geweest?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:21

Nope! := Wel nog steeds last ervan, maar in iets mindere mate. Nu vooral ook pijn in de knieholte bij lang strekken van been. :\ Als 't morgen niet beter is toch maar even bellen denk ik ;)