Ik was net mijn tanden een het poetsen en het viel me heel erg op dat me tandvlees heel erg licht roze is. komt misschien door het tandenpoetsen dacht ik maar nu half uur later heeft het nog steeds dezelfde kleur, en mijn moeder is niet thuis die komt pas morgen avond thuis dus aan haar kan ik het ook niet vragen! hoort je tandvlees licht roze te zijn of wat is er anders met mijn tandvlees aan de hand?
Mijn tandvlees is bijna wit ik ben al blij als het soms een beetje roze is,ik heb geen idee wat het is heb ook nooit reacties gehad op de vraag wat het zou kunnen zijn?
Ben je vegetarisch? Daardoor kan bloedarmoede of ijzertekort optreden en kun je dus bleek tandvlees krijgen. Even naar de huisarts gaan, die kan bloedprikken en het dan onderzoeken.
mieske
Geplaatst: 09-01-10 18:39
Als je rood/donker roze tandvlees hebt, dan is het ontstoken..Dan heb je het niet goed gepoetst en moet je juist wel beter je tandvlees poetsen ookal gaat het bloeden..
Lichtroze tandvlees kan duiden op bloedarmoede
santotje
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-10 18:58
bedankt iedereen die gereageerd heeft, ik zit even te googlen op bloedarmoede maar ik heb bijna geen een kenmerk die je krijgt als je bloedarmoede hebt
marleen_usar
Geplaatst: 09-01-10 20:15
Klopt dat had ik ook hoor, maar zelfs al neem ik ijzer dan nog blijft het wit.Ik sta ook voor een raadsel?