operatie carpaal tunnel syndroom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

operatie carpaal tunnel syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 19:48

pff, vanmiddag de operatie gehad voor mijn cts.
Veel mensen zeiden dat het weing voorstelde en nergens last van.
Jeetje, viel dat tegen.
De dokter verdoofde en begon te snijden en dat deed zo'n pijn.
Bleek niet goed verdooft te zijn.
Er is dus in mijn hand gesneden terwijl het niet goed verdooft is geweest.
Ik dacht dat ik niet goed werd, na verdoving bij te hebben gekregen ging het gelukkig goed.
Maar nu heb ik ook best veel pijn, zo zie je dat alles bij iedereen anders uitpakt.
Maar ik zal me niet snel nog eens laten opereren,want aan mijn andere hand heb ik ook cts.

jesito

Re: operatie carpaal tunnel syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 09:03

Niemand die het herkend.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:19

jesito schreef:
Niemand die het herkend.

ja ik,.. bn zelf aan beide handen geopereerd,.. eerste hand heb ik nergens last van gehad,.. 2e hand werkte verdoving ook niet goed,.dus daar werd ik ff lichtelijk gek :+
gelukkig duurt de operatie niet lang.

wat wel hielp is een gipsen spalk vragen,... scheelt enorm in de pijn de dagen erna en geef het de kans om goed te genezen.
was mijn eigen idee die spalk en heb dat overlegd met de arts,.... die had het nog nooit gedaan,maar vond het idee erg goed,. nu word het hier standaard in t ziekenhuis gegeven :D
handige van die spalk is ook dat je hem gewoon af kan doen zodat je kan oefenen etc met je hand.(gewoon ff om spalk vragen dus aan je arts)

is voor mij nu 2 jaar geleden of zo en heb nergens meer last van,.opertaie heeft dus goed geholpen.
enige nadeel is wel dat bij weerveranderingen mijn littekens gaan jeuken haha,.. krab me dan suf aan de binnenkant van mn hand :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 13:42

in belgie is dit ook standaard een gipsen spalk, ik heb dik verband.
wanner kan ik er weer mee autorijden?

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:31

jesito schreef:
in belgie is dit ook standaard een gipsen spalk, ik heb dik verband.
wanner kan ik er weer mee autorijden?

tja dat verschilt,.. ze zeggen dat je het een tijd rust moet geven,maar ik deed na paar dagen al van alles(tja,.. moest toch naar de winkel op mijn fiets om boodschappen te halen en zo)
maar denk dat je hand het zelf ook wel aan zal geven,want sommige dingen doen gewoon echt pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:34

Je moet echt rust houden, anders heeft de operatie niet geholpen en heb je vaak daarna meer klachten.
Ken aantal mensen die eigenlijk snel weer gingen belasten waaronder een dierenarts en die man kan nu niet meer operaties uitvoeren doordat hij alleen maar meer klachten heeft.
RUST DUS! ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 15:44

mmmmmmmm, dat is nu al frustrerend, maar ja.
Pijn doet het idd alleen al als ik mijn duim beweeg, de rest van de vingers gaat redelijk.
morgen mag het verband eraf.
maar heb zelf voor een verbandje gezorgd om de plek nog even te beschermen, dit mag ook.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:49

Ben aan beide handen geopereerd [cts],ook bij mij was er te weinig verdoving gegeven bij de ene hand.Pijnnnn en dat geluid van het snijden,dat was het aller ergste.Heb na de operatie niet echt pijn gehad en heb de hand gewoon gebruikt terwijl die ingepakt zat.Kon me vingers n.l. gewoon gebruiken,die waren niet mee ingepakt.Het heeft wel geholpen die operatie's want mijn vingers vallen niet meer in slaap.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:49

Ik ben nu alweer 15 jaar geleden geopereerd. De eerste hand door een oude rot die een speciale techniek had ontwikkeld. het was zijn laatste operatie. Dat was plaatselijke verdoving even snijden en met 15 minuten en een dik ingepakte hand alweer klaar. Na 5 weken rust heb ik er weinig last van gehad en het lidteken is ook erg netjes geworden.

De andere hand was 5 maanden later aan de beurt in een ander ziekenhuis en een andere procedure. Dat was dagopname, lokale verdoving in mijn oksel (niet fijn) en nog 2 injecties in mijn hand omdat het niet genoeg verdoofd was. 3 kwartier snijden en een arm die de hele verdere dag loodzwaar was. Ook dik ingepakt maar hier heb ik veel meer last van gehad. na 6 weken deed het nog wel zeer, dit lidteken is ook minder mooi geworden en trekt af en teo zelfs nog. Maar de slapende handen zijn wel over.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:49

3 kwartier snijden?? Was dat soms endoscopisch? Zit me nu echt af te vragen hoe ze anders aan die tijd hebben kunnen komen :?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 17:53

Heb vanmiddag het verband eraf gehaald en ook de pleister, wilde even kijken.
Ziet er goed uit.
Mijn hand is wel best dik en heb pijn in mijn pols en geen kracht, maar dat komt allemaal wel goed.
Heb het idee dat het verband iets te strak heeft gezeten.
Ik heb wel een pleister erop geplakt ivm stoten en morgen met werken een licht verbandje.

vavesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:05

ik heb ook CTS aan beiden handen, maar durf ze niet te laten helpen.
ik ben 2 jaar geleden begonnen met het dragen van een brace aan beiden polsen en daar werd het wel minder van.
wel vaak slapende handen bij het opstaan.
ik doe daar nu oefeningen voor om de doorbloeding beter te maken en dat helpt toch wel.
zolang ik het nog kan rekken doe ik dat. ik let wel op mijn werkhouding om ze zo min mogelijk te belasten.
amai ik moet er niet aan denken om niet te kunnen auto rijden, ik woon alleen in de middle of nowhere eerste winkel, 35 min fietsen.

sterkte met het herstel.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:51

Ik blij vandaag gingen de hechtingen eruit.
Maar met het eruit halen ging het mis, de hele wond sprong open.
Nou zit de boel met pleisters bij elkaar getrokken en een verband er om heen.
Ik heb het helemaal gehad. |(
Nu duurt het herstel nog langer met kans op wildvlees.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:53

Ik ben op woensdag geopereerd, en donderdagmiddag reed ik weer auto.. Merk nu (na een aantal maanden) dat de kracht echt nog niet terug is, maar het slapen waar ik vooral last van had met rijden en in bed is helemaal over! :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:56

Idd. je krijgt nu zeker wild vlees.
In mijn ene hand hadden ze enkele [stuk of 4] hechtingen laten zitten,die waren ze vergeten eruit te halen.Deze hechtingen zijn er vanzelf uit gaan zweren met als resultaat een groot litteken met wild vlees.De andere hand is heel netjes genezen,je ziet maar een heel klein littekentje op mijn pols.
Bij mij duurde de genezing van mijn ene hand ook veel langer dan de andere hand.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:49

Wat een k*tdag.
Ik baal zo erg hiervan.

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 09:55

Bij me moeder hebben ze vorig jaar der linkerhand gedaan.De artsen zeiden ook dat het weinig voor stelde ja voor hun misschien.Ze zeiden tegen me moeder ja het is goed verdooft tot dat ze begonnen voelde me moeder toch echt dat ze zaten te snijden dus hup verdoving er bij.Ze heeft er flink last vangehad daarna maar het is nog niet helemaal over de klachten.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:00

mijn man heeft het ook gehad, eerst zijn ene hand en ook die niet verdoofd.
Nu is zijn andere hand wel verbeterd dus hij laat zich niet weer operenen

Ik had laast gehoord van iemand die met homeopatisch middel in hoge potentie ook genezen was van CTS!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:33

Héél herkenbaar!!! Bij mij zijn ze trouwdens anderhalf uur bezig geweest :P (voor me gevoel uren langer....)
Jammer dat je niet in de buurt hier woont! Er is een speciale handen/polsen kliniek in Hilversum. M'n nicht is daar laatst geweest en dat was echt super daar!!!! Wanneer ik nog een keer moet, ga ik daar absoluut ook heen!!

Of je nu wel of niet auto KUNT rijden, ik zou voor de zekerheid eens informeren of je in geval van aanrijding/ongeluk wel verzekerd bent nu!?!?! (in het gips in het ieder geval niet!!)

Wat bij mij (en meerdere mensen in m'n omgeving!) goed geholpen heeft, is om het litteken 1 of 2 keer per dag licht in te smeren met calendula zalf! Het bleef zo super soepel en je ziet er echt zo goed als niets meer van!

Sterkte!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:38

Ik herken dit ook heel goed!
ik ben een aantal jaren geleden geopareerd aan CTS aan mijn rechterhand. dit is niet goed gegaan, verdoving verschrikkelijk ma na 1 dag werd het weefsel zwart rondom de wond. dus dat hebben ze ook weggesneden.
mijn linkerhand moet ook nog, heb onderzoeken laten doen, maar dat is de CTS over gegaan. dus dat kan ook!
mij adviseerde het ziekenhuis ook om de wond in te smeren met een vette zalf. en dat heeft ontzettend geholpen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:44

Het probleem is dat het geen litteken is maar een gapend gat.
Nu zit het bij elkaar met leukoplas en zo ziet het netjes eruit maar ik vertrouw het niet om het eraf te halen.
Ik wilde maandag eens kijken om het er vanaf te halen.
Ziekenhuis doet hier heel laks over en heeft me vier dagen laten wachten.
Vandaag precies twee weken na de operatie wil ik gaan proberen om auto te gaan rijden, je hand mag niet in het verband zitten.
Als de pleisters eraf kunnen blijven ga ik het idd insmeren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:26

Niet normaal!!
Je zou bij je huisarts kunnen vragen of ze er zwaluwstaartje (hechtpleisters) over willen plakken!! (hechten kan nu niet meer)
Heeft bij mij goed geholpen!
Doen ze dat niet/wil je dat niet, kun je ook zelf van gewone pleisters zwaluwstaartjes knippen, door een hoekje uit het midden van het plakgedeelte (beide zijden) te knippen en deze over je wond te plakken. Je wond kan dan veel beter genezen!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 19:42

Zwaluwstaartjes hielpen niet en dus zit er nu op de ouderwetse manier zwaluwstaartjes op van leukoplas en dat zit echt heel netjes.
Ben erg blij met een ervaren doktersassistente.