MSM zwavel tabletten voor de haargroei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

MSM zwavel tabletten voor de haargroei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 17:34

Hallo,

Mijn excuses als dit onderwerp al bestaat, of als het hier niet goed staat.

Ik wil mijn haren laten groeien, en het liefst zo snel mogelijk! Ze zijn nu nog behoorlijk kort (zo'n 6 a 7 cm bovenop). Daarom heb ik opgezocht of er middeltjes zijn om je haargroei sneller te laten gaan. Zo kwam ik uit op MSM tabletten. Ik lees er erg veel positieve dingen over, waardoor ik uiteindelijk ook MSM heb gekocht (gister).
Nu is mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee en wie kan zijn of haar ervaringen vertellen?
Ik weet namelijk zelf nog niet of het werkt aangezien ik het nog maar sinds gister gebruik, en ik weet ook nog niet of ik moet geloven ofdat het je haargroei versnelt. Dat zullen we vanzelf zien.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Milou

dressagelady

Re: MSM zwavel tabletten voor de haargroei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:00

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:07

dat wil ik ook gaan gebruiken als ik het zo lees nu
idd positive verhalen

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:08

babbii_lief schreef:
dat wil ik ook gaan gebruiken als ik het zo lees nu
idd positive verhalen

Precies, bijna te mooi om waar te zijn haha.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 19:30

Sorry voor mijn late reactie, was even douchen.
Er zijn inderdaad heel veel positieve reacties over, ik vond het ook al het proberen waard! Ik zal nog wel even moeten wachten tot ik uiteindelijk resultaat zie.. maar het is het wachten wel waard.

Ik had er al heel veel informatie over opgezocht (sowieso voordat ik het kocht) maar ik was eigenlijk zeer benieuwd naar resultaten van mensen die het al een tijd gebruiken. Ik heb al een aantal ervaringen gelezen en die mensen zeiden dat ze wel merkte dat hun haren sneller groeide!

Bedankt voor jullie reacties! Ik hou jullie op de hoogte.
Voor de mensen die zich afvragen waar MSM tekoop is; ik heb het bij de HEMA gekocht! Bij de drogisterijen in het dorp waar ik woon hadden ze MSM alleen nog maar met andere dingen erbij. Bij de Hema verkopen ze het nog wel gewoon los.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:33

Ik ben eerlijk gezegd nogal huiverig over MSM, omdat het namelijk bedoelt is voor mensen met artrose/artritis en andere gewrichtsproblemen :) .

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:49

MSM hoef je helemaal niet huiverig voor te zijn hoor, de reden dat het bij gewrichtsproblemen helpt is omdat het zwavel bevat en dat zorgt voor stevigheid in allerlei weefsels (vooral bindweefsel).

Voor haargroei zou ik trouwens eerder voor Silicium kiezen (Siliciumoplossing). Maar als je gebrek aan haargroei niet ligt aan een zwavel of siliciumtekort, dan hoef je niet al teveel van die middelen te verwachten. De lengte die je haren uiteindelijk bereiken, is afhankelijk van de levensduur die je haren kunnen hebben. Als je haar "kort leeft", tsja, dan wordt het nu eenmaal nooit lang. Als je iemand bent bij wie 1 haar tientallen jaren kan leven, dan wordt het WEL lang.
.......

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:06

Ah zo HannahFrouk.

Ik weet namelijk nog wel dat mijn oma vroeger MSM slikte voor van alles (ik dacht haar reuma en gewrichtsslijtage/artrose). Vandaar dat bij mij even de alarmbellen gingen, haha je smeert immers ook geen hormonenzalf op je hoofd zodat je haar groeit :P . Maar dan begrijp ik het nu, het is meer een voedingssupplement dan een medicijn.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:19

Ja, MSM is inderdaad een supplement. Het is sowieso een supplement waar je zonder problemen hoge doseringen van kunt geven (bij ME-patienten gaan ze weleens tot ik meen 8 grammen per dag!).

Maar het is geen "wondersupplement" hoor, het werkt via ondersteuning van de zwavelbruggen in bindweefsel (molecuulstructuren die zwakker worden als er te weinig zwavel is). MSM voegt dit zwavel toe.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:26

Gewoon er voor zorgen dat je gezond eet evt vitamine b slikken en zorg ervoor dat je hoofdhuid goed doorbloedt word ---> Na het wassen hoofd met koud water na spoelen en af en toe een hoofdhuis massage.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:09

ik lees even mee
heb altijd bijhet wisselen van winter naar zomer en andersom dat er echt veel haar uitvalt.

Dit suplement zorgt ook voor een goede structuur van het haar enzo?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 15:10

HannahFrouk schreef:
MSM hoef je helemaal niet huiverig voor te zijn hoor, de reden dat het bij gewrichtsproblemen helpt is omdat het zwavel bevat en dat zorgt voor stevigheid in allerlei weefsels (vooral bindweefsel).

Voor haargroei zou ik trouwens eerder voor Silicium kiezen (Siliciumoplossing). Maar als je gebrek aan haargroei niet ligt aan een zwavel of siliciumtekort, dan hoef je niet al teveel van die middelen te verwachten. De lengte die je haren uiteindelijk bereiken, is afhankelijk van de levensduur die je haren kunnen hebben. Als je haar "kort leeft", tsja, dan wordt het nu eenmaal nooit lang. Als je iemand bent bij wie 1 haar tientallen jaren kan leven, dan wordt het WEL lang.
.......

Ik heb geen slechte haargroei hoor.. Ik wil het gewoon sneller laten groeien door die tabletten. Ik heb een paar jaar geleden altijd lang haar gehad dus dat zal het probleem wel niet zijn :)
Maar ze zijn nu nog zo ontzettend kort... daarom wou ik liever hebben dat ze wat sneller groeien. Ik slik de tabletten nu iets langer dan een week en ik heb nog geen resultaten gezien ofzo. Maar dat zou ook wel erg snel na een week!!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 15:12

pitbullgup schreef:
Gewoon er voor zorgen dat je gezond eet evt vitamine b slikken en zorg ervoor dat je hoofdhuid goed doorbloedt word ---> Na het wassen hoofd met koud water na spoelen en af en toe een hoofdhuis massage.

Ik heb inderdaad vaker gelezen dat je je haren met koud haar moet wassen, maar waarom is dat nou eigenlijk precies? Ik weet alleen dat warm water je haren uitdrogen maar daar heb ik eerlijk gezegt nooit last van dus daarom zou ik me haren niet gaan wassen met koud water.
Hoofdhuidmassage doe ik inderdaad ook regelmatig :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:22

Ik ben wel benieuwd of het werkt, je kan er natuurlijk maar op 1 manier bij je zelf achter komen. Ik heb zelf ook heel lang lang haar gehad en toen was ik het zat (het was redelijk zwaar) en toen heb ik het eraf gehakt. Maar het korte was hem toch ook niet helemaal, dus ik ben me haar ook aan het laten groeien.

Ik denk wel dat geduld hebben ook wel een goede manier is, maar hoe sneller hoe beter :Y)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:22

Moelie schreef:
pitbullgup schreef:

Ik heb inderdaad vaker gelezen dat je je haren met koud haar moet wassen, maar waarom is dat nou eigenlijk precies? Ik weet alleen dat warm water je haren uitdrogen maar daar heb ik eerlijk gezegt nooit last van dus daarom zou ik me haren niet gaan wassen met koud water.
Hoofdhuidmassage doe ik inderdaad ook regelmatig :)

Als het koud is dan sluiten de haarschubben zich weer, en worden de bloedvaten op je hoofdhuid weer nauwer. Vergelijk het met een ijskoud dompelbad na de sauna, is ook goed voor de doorbloeding :j