Make up laten zitten tijdens slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Make up laten zitten tijdens slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:47

Heb nu al een paar mensen gehoord omdat het toevallig zo ter sprake kwam (Meisje: Ik had vanochtend echt geen zin om me op te maken. Ik: Je bent nu toch wel opgemaakt? Meisje: Ja klopt, is van gisteren en snel wat bijgewerkt) die gewoon hun make up laten zitten als ze gaan slapen en er de volgende dag gewoon mee naar school/stage/werk komen..

Ik weet niet beter of dit is heel slecht voor je huid, je huid moet toch kunnen ademen? Ik weet dat foundation eigenlijk helemaal niet goed is voor je huid maar ik ben van mening als je het er elke dag goed af haalt en een verzorgende creme gebruikt dat het allemaal wel meevalt.
Ik haal mijn make up er altijd af met reiningsmelk, oog makeup remover, een reiningswas gel en daarna een creme.

Wat is jullie mening hierover? :)

horse_girl

Re: Make up laten zitten tijdens slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:47

Ik haal het er ook altijd vanaf. Is volgens mij idd niet goed voor je huid om het te laten zitten en ik denk niet dat het de volgende dag nog mooi zit :P

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:48

het is beter voor je huid om het eraf te halen, al ben ik er zelf te lui voor en laat het ook altijd zitten hihi

Odysseus

Ik haal normaliter er alles. Soms draag ik foundation, maar ik gebruik sowieso het 3-stappen-system van Clinique, dus mijn huid maak ik iedere dag schoon of er nu wel of niks op zit.
Maar als ik bij m'n vriendje slaap laat ik het er vaak gewoon op zitten, dagje kan niet zo'n kwaad denk ik :=

obsession

Ik haal het er nooit af 's avonds. Te lui voor...
Douche me iedere ochtend en dan haal ik het eraf.
Maar ik werk het niet bij ofzo, dat vind ik niet fris ook.. Douche me elke ochtend.

Samiyah

Het lijkt me niet erg goed voor je huid :=

Bij je ogen sowieso niet.. dat gaat toch irriteren?

Ik haal het er iig altijd af 's avonds. Het is wel eens voorgekomen dat ik na een nachtje uitgaan het er vergat af te halen, en dat merkte ik wel aan m'n huid en ontstoken ogen...

Patty14

Mijn foundation is er aan de einde van de dag wel af :+ Anders was ik het er wel met water af onder de douche. Mascara laat ik altijd gewoon zitten.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:49

Ik laat wel eens mascara zitten , maar de make up op mijn huid haal ik er altijd af. Tevens haal ik nu dagelijks me mascara eraf veel beter voor me wimpers en die blijven veel mooier!

Qimm

mascara enzo laat ik vaak ook wel zitten, domweg omdat ik het vergeet ik gebruik niet vaak make up en dan lig ik al lang en breed in bed en dan denk ik 'ooooh ja...' nou ja dat zien wel morgen wel :P

Met foundation zou ik nooit gaan slapen. geeft vies af en dat is slecht voor je huid. sterker nog ik draag nooit foundation, bleh viend het vak vies staan (als je het duidelijk kan zien)

capopjekop

Ik laat het zitten, maar ik gebruik dan ook alleen maar mascara. Lijkt me voor de huid wel fijner als het er snachts wordt afgehaald. Ik vind het bijvoorbeeld al heerlijk als ik vakantie heb en een paar dagen geen mascara op heb.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:50

ik draag alleen mascara en oogschaduw, soms beetje oogpotlood/eyeliner. Ik haal het er 9 van de 10 keer gewoon netjes af 's avonds alleen soms lig ik heel moe net in bed en denk oohja dat moet er nog af en dan denk ik er over na of ik er nou nog weer uit ga of niet en tijdens het denken daarover val ik meestal in slaap :P Maar komt niet vaak voor (heb ook niet elke dag make-up op)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:51

ik draag ook geen foundation,maar moet er niet aan denken dat dat blijft zitten, ieuw.
Oogschaduw, of mascara wil ik, net als Qimm, nog wel eens vergeten af te doen. Volgende ochtend is het dan ook niet meer zichtbaar.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:51

Ik gebruik alleen mascara en oogpotlood.
soms ook wat oog schaduw.
als k er aan denk haal ik het er af maar meestal ben ik het vergeten en lig ik al bed als ik er 8ter kom nou dan maar volgende morge onderde douche

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:52

Ik weet niet eens hoe ik mascara moet verwijderen, dat zegt genoeg lijkt me :Y)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:52

Als ik allen mascara op heb laat ik het ook wel eens zitten.
Als ik uit geweest ben en andere troep op me gezicht heb, haal ik het er af, anders krijg ik puistjes :)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:53

Ik haal het er iedere avond vanaf. Als ik het per ongeluk een keertje vergeet ben ik de volgende ochtend net een panda!
Ook is het natuurlijk hartstikke ongezond om het te laten zitten omdat je mascara bijvoorbeeld de haarzakjes van je wimpers gaan verstoppen.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:54

Echt niet goed voor je huid hoor, en ik merk het bij mezelf echt heel erg.

Als ik m'n foundation er niet af haal heb ik de volgende dag gelijk een puist zitten. Nee ik haal het er altijd af, vind het er ook niet uit zien als meiden er mee gaan slapen en dan gewoon weer zo op school komen _O-

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:02

Het is echt slecht om het te laten zitten!
Ik haal het er altijd af en gebruik al helemaal geen foundation :o .
Eigenlijk gebruik ik vrijwel geen makeup :o Ik moet vaak vroeg op en eerst moet ik mijn lenzen nog indoen.. Dat is allemaal zo'n gedoe :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:04

Ik laat het zitten :o heb nooit zin om het er af te halen ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:05

ik kan mijn makeup er niet afhalen........... gaat erg pijnlijk worden zou ik dat wel doen :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:05

Ik haal het er eigenlijk altijd af, hele enkele uitzondering dat ik het vergeet. Het is slecht voor je huid en als ik m'n mascara laat zitten zijn er 's ochtends wel eens wimpers afgebroken wat ik toch wel een beetje zonde vind :=

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:06

Ik laat het zitten, voor ik mijn mascara eraf heb ben ik minstens 10 minuten verder, voor ik het dan weer op heb ben ik ook een kwartier verder..
Nee, daar heb ik geen tijd voor :=

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 21:06

Ik ben echt heel verbaasd!!! Had nooit verwacht dat zoveel mensen het lieten zitten! :o?

:D

Candace: Haarzakjes van je wimpers, wat houd dat precies in en hoe kunnen die verstopt raken?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:07

Ik laat vaak alles erop zitten, ben gewoonweg te lui om het eraf te halen ;) Maar het scheelt dat ik niet veel make-up gebruik. Beetje foundation, mascara, en daar houdt het al een eind op.
Maar ik snap ook echt niet dat het bij mensen de volgende dag dan nog redelijk zit, ik ben dan net een wasbeer :+

Maar mijn goede voornemen voor 2010 is om het er wel iedere dag af te halen, want ik merk meteen dat ik meer mee-eters heb als ik make-up gewoon laat zitten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:08

Ik laat het zitten als ik te lui ben.

Merk er trouwens niks van