Bevalling - keizersnede

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

Bevalling - keizersnede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:22

Hallo,

Ben 7 maanden geleden bevallen van een mooie jongen :D
Dit is uiteindelijk wel met een spoed keizersnede gebeurt.

Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Ben benieuwd naar jullie ervaringen etc.

Boheme

Re: Bevalling - keizersnede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:24

Gefeliciteerd,
Ik ruim 9 jaar geleden, kleine man was te groot voor mijn bekken en had in het vruchtwater gepoept.
Binnen 20 min was hij geboren.
Heb een behoorlijke tijd gedaan over het herstel, maar was goed te doen.
Volgende, als het lukt, word ook keizersnede

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:32

meld zich met twee keizersnedes; tweemaal spoed; 1e keer proberen te bevalle, na 2 dagen, volledige ontsluiting en een uur lang persen toch tot conclusie komen dat echt niet gaat :+ , deze was met ruggeprik, tweede keer na( 13 maanden na de eerste) omdat ik door zeer ernstig bloedverlies met 29 weken in shock raakte, omdat ik het ging begeven moest kind eruit. Dit werd een alghele spoedspoedoperatie. naast twee prachtige meiden (gelukkig gezond en wel) heb ik nu een kruis staan, een verticale en horizontale snee. Mijn buikspieren hebben zo een optater gehad waardoor ik twee jaar later een hernia had ontwikkeld. tjaaaa...kan er wel over mee praten :D geloof ik. Hoe heb jij ervaren? ik ben blij dat keizersnedes mogelijk zijn! anders hadden mijn meiden er echt niet geweest. okok lichamelijk heeft het me behoorlijk gesloopt en herstel duurde wel heel erg lang.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:35

Ik heb 5 jaar geleden ook een spoedkeizersnede gehad.
Mijn zoontje kreeg het moeilijk tijdens de weeen dus is hij gelijk gehaald, nog wel met een ruggenprik.
Daarna heb ik op zich niet heel veel last er van gehad wond heelde goed en geen complicaties.
Wel is het litteken nu gevoelig als je er aan zit.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:41

Ik was 'gewoon' aan het bevallen maar toen ging zijn hartslag ineens flink naar beneden.
Bleek achteraf zijn navelstreng 2x om zn nekje te zitten.. Ze zeiden ook dat het geen uur langer had moeten duren. Ben dus ook heel blij dat keizersnee's bestaan!!

Alleen heb nu echt zo blubberbuikje... ook bekend?

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:44

Ik ben bijna 5 jaar geleden bevallen van een tweeling middels een spoed keizersnede. Vruchtvliezen braken na een onwijze hoestbui op het toilet met 35 weken. Aan weeenremmers gelegd maar zat na 2 uur al op hoogste dosis. ziekenhuis zat middenin een verhuizing dus kon daar niet bevallenmet keizersnee die dag vandaar weeenremmers.

toen kwam gynaecoloog om te kijken en toen zakte door zijn schuld 1 van de navelstrengen eruit..meteen grote paniek ambulance in en naar ander ziekenhuis 15 minuten verderop. daar na een helse rit en doodsngsten in de ambulance meteen de ok ingereden en na 3 keer prikken lukte de ruggenprik en nog geen 1o minuten later waren onze jongens er al gezond en wel gelukkig!

Maar ben nog nooit zo bang geweest als toen en neem het die Gynaecoloog erg kwalijk

hahaha ja blubberbuikje ken ik..helemaal na onze tweeling. van mijn oudste zoon had ik vrij snel weer een mooie strakke buk..maar dat gata nu niet meer lukken hahah..ach het maakt ook niet uit ook

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:46

Ik heb met 32 weken een spoed keizersnede gehad. Was zwanger van een tweeling waar bij de hartslagen ookineens omlaag gaa. Ze waren echt inimini (alhoewel groter als ze verwachten bij het ziekenhuis) maar daar is helemaal niks meer van te merken.
Het 'jammere' van de keizersnede vond ik dat ik nu nog niet weet hoe het is om echt te bevallen. Kreeg er natuurlijk ook gelijk 2...
Maar verder ben ik wel blij met de keizersnede. Na 5 weken kon ik weer paardrijden!!

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:48

Ja dat heb ik ook wel hoor, dat ik het jammer vindt hoe het er natuurlijk gaat! Ach..misschien ooit als de tweede zich aandient..haha.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:49

Barbara1975 schreef:
Ik ben bijna 5 jaar geleden bevallen van een tweeling middels een spoed keizersnede. Vruchtvliezen braken na een onwijze hoestbui op het toilet met 35 weken. Aan weeenremmers gelegd maar zat na 2 uur al op hoogste dosis. ziekenhuis zat middenin een verhuizing dus kon daar niet bevallenmet keizersnee die dag vandaar weeenremmers.

toen kwam gynaecoloog om te kijken en toen zakte door zijn schuld 1 van de navelstrengen eruit..meteen grote paniek ambulance in en naar ander ziekenhuis 15 minuten verderop. daar na een helse rit en doodsngsten in de ambulance meteen de ok ingereden en na 3 keer prikken lukte de ruggenprik en nog geen 1o minuten later waren onze jongens er al gezond en wel gelukkig!

Maar ben nog nooit zo bang geweest als toen en neem het die Gynaecoloog erg kwalijk

hahaha ja blubberbuikje ken ik..helemaal na onze tweeling. van mijn oudste zoon had ik vrij snel weer een mooie strakke buk..maar dat gata nu niet meer lukken hahah..ach het maakt ook niet uit ook

Zo dat is wel een heel bizar verhaal zeg! Gelukkig dat het allemaal nog goed is afgelopen. Heb je ooit nog aktie tegen die gynaecoloog genomen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:51

mijn eerste lag in stuit, er was nog nauwlijks vruchtwater en ik zat op 37 weken
mijn bekken bleek te smal en met 38.5 week hebben ze mijn zoon eruit gevist

daarna heb ik nog twee dochters gekregen via keizersnede, ondertussen 15, 13 en 11 jaar geleden

het was 4 dagen afzien maar daarna kon ik alles weer
ik herstelde heel snel en reed ook weer na een week of 2/3 paard
ik reed trouwens ook nog paard tot 3 weken voor de bevalling
des te langer ik bleef sporten des te beter was het voor de keizersnede en het herstel

ik ben wel heel blij dat het bij mij voor de eerste bevalling ontdekt werd
mijn man kon gelijk heel makkelijk vrij krijgen op zijn werk
we wisten precies de geboortedatum en tijd :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:55

een aantal enge bevallingen

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:58

nee we hebben geen stappen meer ondernomen. hij ws er zelf ook van geschrokken en is zelf ook meegweest met mij en mijn man in de ambu naar het andere ziekenhuis. Het was gewoon precies het verkeerde moment voor hem om te kijken maar hij kon niet anders..was gewoon pech maar ja wel zijn schuld naturlijk. maar goed verder is alles goed gegaan en hij heeft zijn uiterste bestvoor ons gedaan verder

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:17

Ik ben in 2004 bevallen van een dochtertje, ook via een ks.
Ik lag 5 dagen in het ziekenhuis met veel te hoge bloeddruk (228/148), ze hebben het 5 dagen kunnen rekken en ben uiteindelijk met 31 weken en 5 dagen bevallen van een ontzettend klein maar reuze sterk meisje (ze woog 1180 gram, in ander ziekenhuis hadden ze haar geschat op 2000gram)
In 2006 nog een keer gewoon bevallen van een zoon maar als ik het voor het kiezen had....koos ik weer een ks. Heb er helemaal geen last van gehad.
Was alleen wel balen dat ik nog een tijd na de ks op bed moest blijven omdat bloeddruk te hoog bleef.