Ervaringen met Weight Watchers/Pro Points Plan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Ervaringen met Weight Watchers/Pro Points Plan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 22:50

Mijn vriend wil nu echt gaan afvallen! Hij heeft al vanalles geprobeert maar niks helpt.

Ik heb hem nu zo een boekje van Weight Watchers gehaald, gaat over Pro Points, een nieuw systeem van hun.(?)
Maar we snappen niet goed hoe dat nou werkt, want daar staan bijvoorbeeld muffins in, die hebben 2 points. En een hoofdgerecht heeft 10 Points.
En zoals wij zouden hebben uitgerekend, mag hij aan 46 points per dag eten. Dat zijn 3 muffins en 4 hoofdgerechten. :Y)

Kan ergens toch niet kloppen, hij wil net afvallen niet nog bijkomen. :+
In dat boekje staat ook niet echt iets duidelijks en van internet wordt je soms ook niet wijzer.

Dus ik vroeg me af, zijn hier mensen wat dat ''dieet'' ook volgen? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen ermee?
Helpt het of moet hij er niet aan beginnen?

Handig om te weten: Vriendlief heeft abbonement bij de sportschool, gaat 3x per week zeker erheen om wat cardio, beetje krachttraining te doen en te zwemmen, Hij eet ook niet veel. 's ochtends cornflakes of boterham, smiddags broodje of 2 en 's avond avond-eten(niet vettig en niet veel). En toch valt hij niet af.

Bedankt alvast :)

RelarDevi

Re: Ervaringen met Weight Watchers/Pro Points Plan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:54

Misschien eet hij juist te weinig.
Denk het eigenlijk wel, een gemiddelde man hoort 2500 calorieen te eten per dag.

(1 kom cornflakes of) 3 boterhammen en avondeten voor de hele dag...

Snackt hij ook?

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 22:56

Nouja, dat deed hij eerst, als het nu snacken is is het een wortel waar hij op bijt, of als hij dat gevoel krijgt om iets te willen snacken dan pakt hij een boterham.

Hij komt wel aan z'n calorieën als het goed is. Bij de sportschool hebben ze alles van hem opgemeten (vetpercentage enz) en er kwam ook uit dat hij 2150 calorieën per dag nodig heeft.

Wat bedoel je met te weinig eigenlijk? Kan hij daar dan flink van blijven?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:59

Ik weet niet zo veel van voeding maar misschien zou je eens hier kunnen kijken: [VT] De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Misschien zou hij eens met zijn sportschool kunnen kijken waar de schoen wringt? Het lijkt me als ze weten hoeveel calorieen hij binnen moet krijgen, dat ze ook weten wat hij wel of niet kan eten.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 23:03

Oké, bedankt.
Ik laat hem dat topic nu lezen.
Hij gaat vanaf volgende week weer naar de sportschool. Is de afgelopen 2 weken ziek geweest, griep gehad. Dus hij is wel 2,5/3 kilo afgevallen, maarja zo wil je het niet natuurlijk.
En meestal komt het er nu toch snel weer bij, als je weer beter bent.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 07:21

met het punten systeem is het juist belangrijk dat je echt je punten haalt. veel mensen moeten daarom juist meer gaan eten, maar vallen wel af. klinkt heel raar zo maar het is wel zo ;)
Mijn moeder en ik hebben het samen gevolgd vroeger en mijn moeder moest meer eten. De kilo's vlogen er echt vanaf ;)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 07:32

@Happy_Liz: Deed jou moeder daarnaast nog iets aan sport? Of echt enkel en alleen dat ''diëet''?
Oja, en mijn vriend rookt niet :+ Weet niet of dat ook ergens nog mee van doen heeft.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:58

Mijn moeder volgt het programma om af te vallen, ik omdat ik het leuk vind (studeer Voeding & Gezondheid). Ik ga waarschijnlijk mensen tijdens de cursus het programma uitleggen, dus als je meer info zou willen moet je maar even een pb'tje sturen :)

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:04

Ik heb een poosje Diplan gedaan..
moest ik werkelijk waar 6 boterhammen eten, 3 stuks fruit en warme maaltijd. andere dagen bakken vol joghurt ik heb het niet volgehouden want het was me veel te veel.. mijn vader daarin tegen, zelfde dieet, alleen groter en moet dus NOG meer eten valt KILO's af!! zelf heb ik alles geprobeerd..
en nu ben ik aan de modifast geslagen.. was ik 13 kg mee afgevallen, (ik ben een stress eter dus toen mijn vader een hartaanval kreeg ben ik weer gewoon gaan eten en alles zit er weer aan) dus dat raad ik ook niet aan haha..
volgens mij is het beste, om goed te ontbijten..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:06

Weight Watchers is echt een goed programma, en het pro points is geweldig, de resultaten zijn erg goed!
Mijn zus volgt het, en valt het heel goed af en absoluut geen honger.
Je moet idd best veel eten maar dat werkt juist goed! :j

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:09

@tinkerSophia; je MOET nu geen 6 boterhammen eten, je kan heel leuk varieren met dingen :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:17

Ik heb ook een tijdje het WW dieet gedaan, ben niet naar die bijeenkomsten geweest maar kreeg alle info via een collega die wel vaak ging.

Je vriend mag 46 punten per dag. Alles wat hij eet en drinkt heeft punten. Dus ook zijn ontbijt, lunch, avondeten, koffie met suiker, glas jus, koekje, dropje, maar ook boter, bakolie etc. Al deze punten mogen niet hoger komen dan 46 bij elkaar opgeteld. Liefst ook niet lager want hij heeft dat wel nodig om de dag door te komen).

Ik had nog te maken met een ander punten systeem. En mocht er dacht ik 22 per dag. Wat ik deed was dat als gemiddelde nemen. Mocht ik de ene dag wat meer hebben genomen, dan de volgende dag weer wat minder. Een aantal dingen zoals water, sommige groenten, fruit etc. hebben 0 punten, daar mag je dus heel veel van eten.

Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. Ben er zelf ook goed mee afgevallen, ging niet snel maar ongeveer 8 kilo in 6 maanden. Heb er niet echt veel bij gesport in die tijd. Voordeel was wel destijds dat als je sportte je daarvoor weer extra punten mocht eten.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:23

Is hij alleen te zwaar of ook echt te dik?

Kan hij niet eens met een fitness instructeur praten in de sportschool? Die kunnen over het algemeen precies vertellen hoe en wat hij het beste kan eten en vaak maken ze nog een eetschema voor je ook.

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:33

_Kiki_ schreef:
@tinkerSophia; je MOET nu geen 6 boterhammen eten, je kan heel leuk varieren met dingen :j

nu? nee tijdens dat dieet.. maar dat doe ik allang niet meer.. en ik moest dat tijdens het dieet wel, want dat schreef de dietiste voor.. op papier stonden de tijden en wat je mocht

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:34

Nee, het ProPoints plan is dan echt veel makkelijker :j Je krijgt een bepaald aantal points per dag, en die moet je opeten. Natuurlijk het liefst aan 'goede' dingen, maar als jij veel points over hebt en een stukje chocola/koekje/etc. wil, kan dat ook gewoon :j

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:39

Bij propoints moet je je dagtotaal opmaken!!
Je mag dus geen points meer sparen!
Wel krijg je een bepaald aantal points extra; die mag je dus of over de dagen verdelen of bv voor een etentje gebruiken.
Maar je dagelijkse propoints moeten perse op!

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:41

Mijn moeder doet atkins, is nu al 1,7 kg kwijt in een week!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:45

KambiusH schreef:
Mijn moeder doet atkins, is nu al 1,7 kg kwijt in een week!

Heel snel afvallen is niet goed hè? Als je stopt met het dieet komt het er weer net zo hard aan.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:16

@hetbommeke: Bedankt dit is een goede uitleg :) Ik zal het hem doorgeven dat hij echt overal op moet letten hoeveel punten het is, wat hij ook binnenkrijgt en zal hem ook zeggen dat hij zich wel aan die punten moet houden! :)

@Charles: Hij is 1.85 en woo het meest 93 kilo. Het is voornamelijk zijn buik en bovenbenen. Hier wil hij dus vanaf.

@Kytha: Ik las ook iets over gratis 49 points per week? Zijn dat dan bijv. extratjes die je per week mag?

Bedankt voor de reacties!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:18

Je kunt niet specifiek ergens vetverbranden. Je verbrand vet over je hele lichaam en bij de 1 gaat het eerder bij het gezicht eraf, bij de ander weer eerder bij de buik.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:21

Ik heb echt geen verstand van afvallen, maar ik vraag me dan ook af of hij geen buikspieroefeningen kan doen? Dus specifiek trainen op een bepaald deel van je lichaam? Maar hij zegt ook zo werkt dat niet.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:26

Nee je kunt daar wel spieren trainen doormiddel van die oefeningen maar dan groeien die spieren onder het vet zegmaar. Dus dan moet je ook vet verbranden en dat is niet specifiek op een deel van je lichaam. Hij dus het beste oefeningen voor zijn buik en benen doen en daarnaast ook vet verbranding. Op de loopband bijvoorbeeld zitten speciale vet verbrandingsprogramma's. Als hij die doet in combinatie met de oefeningen en zijn eetpatroon aanpast moet het lukken!

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:27

Charles schreef:
Nee je kunt daar wel spieren trainen doormiddel van die oefeningen maar dan groeien die spieren onder het vet zegmaar. Dus dan moet je ook vet verbranden en dat is niet specifiek op een deel van je lichaam. Hij dus het beste oefeningen voor zijn buik en benen doen en daarnaast ook vet verbranding. Op de loopband bijvoorbeeld zitten speciale vet verbrandingsprogramma's. Als hij die doet in combinatie met de oefeningen en zijn eetpatroon aanpast moet het lukken!

Oké ik zal het hem doorgeven :) Bedankt in ieder geval!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:30

Alsjeblieft en wens hem succes ermee!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:15

Er bestaat een site: http://www.wijvallenaf.nl waarop te zien is hoeveel punten hij mag eten, hoeveel alles wat hij eet en drinkt aan punten heeft en ook hoeveel punten hij extra mag eten en drinken als hij een lichamelijke activiteit heeft gedaan.

Het is erg motiverend om een half uurtje hard te lopen of te fitnessen en dan iets lekkers te eten dat het aantal punten heeft dat je getraind hebt. Soort beloning voor jezelf.

Verder ben ik sinds een tijdje aan het hardlopen (en geen WW dieet erbij). Ik ben niet afgevallen maar mijn lijf is wel strakker geworden. Je gaat vet verbranden, spieren komen er voor in de plaats en die wegen zwaarder dan vet.

Dus staar je niet blind op die weegschaal. Ik mag van mezelf wat kopen (rond de 10 euro) als ik weer een gaatje bij moet maken in mijn riem omdat m'n broek afzakt. Misschien suf maar bij mij helpt het uitstekend.