Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Volgens mij kan dit niet zo veel kwaad.
Delphi schreef:Hoi,
ik merk wel dat ik ook gesprekken voer in mijn hoofd, vooral als ik ergens mee zit. Ik ben een moeilijke prater en ik wil wel, maar er komt gewoon niets uit. Of soms durf ik iets niet te zeggen en laat ik over me heen lopen. Vooral vlak voor of na zo'n situatie voer ik wel eens gesprekken in mijn hoofd. Ik 'zeg' dan wat ik wil zeggen en bedenk dan wat de ander zou zeggen/ of gezegd heeft en dan mijn reactie daar weer op. Ik schrik dan soms wel eens omdat ik er dan zo druk mee bezig ben en ik op het laatst bang ben dat ik hardop praat of mijn lippen meebeweeg terwijl ik de gesprekken in gedachte voer. En dat laatste daar heb ik me wel eens op betrapt. Volgens mij kan dit niet zo veel kwaad.
Maar als je een gedachte o.i.d. in je hoofd hoort die niet van jou is en je je zorgen maakt kun je eens naar de huisarts gaan. Die is er niet alleen voor lichamelijke problemen. Soms lucht het op of geeft het zekerheid om met zo iemand te praten.
Heb je veel last van stress, ben je moe of slaap je slecht?

Ik vind het zelf wel belangrijk om deze delen te erkennen en ze een plekje te geven, wat niet betekend dat je het er mee eens bent.
) 
amyz schreef:ik heb ook vaak hele gesprekken met mezelf, ben nogal een binnenvetter soms.. en dan komen er ook wel eens gedachtes op waar ik het niet helemaal mee eens ben. maar goed, das je onderbewustzijn denk ik dan maar...
als je geesten wilt uitsluiten moet je even een goede paragnost opduiken. of iig iemand die het een beetje kan aanvoelen of er wat in je omgeving rondhangt. een overlijden oid in je omgeving is hier helemaal niet voor 'nodig'', een geest kan gewoon ineens besloten hebben dat jij wel leuk bent om bij in de buurt te hangen, hoeft niks met jou te maken te hebben
succes en maak je niet al te druk. probeer anders eens die gesprekken hardop de voeren (als niemand je hoort uiteraard:P) of praat eens met een goede vriendin oid over de dingen die door je hoofd spoken.

)