In jezelf praten? Geesten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

In jezelf praten? Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:36

Goeienavond bokkers,

Sinds een paar dagen/weken lijkt het alsof ik tegen mij zelf praat in mijn gedachtes.
Ik bereid gesprekken voor en hoor ze dan ook in mijn hoofd.
Alleen laatst kreeg ik een gedachte in m'n hoofd en die was echt niet van mij!
Het is best wel raar, en eng.
En ik ben nu bang dat ik een tweede persoonlijkheid ga creeëren ofzo.
Of heeft het met geesten te maken?

Ik heb al hard op gepraat, en kreeg geen antwoord terug maar bleef wel doorpraten.
Wat moet ik doen?
Ik word bang van mezelf.

Liefs,
Fira.

Kev

Re: In jezelf praten? Geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:17

Ik ga je niet vertellen wat het is of kan zijn, maar ik wil je wel dringend adviseren even langs de huisarts te gaan en alles te vertellen. Hij moet je verder kunnen helpen.
Hoe oud ben je en heb je de laatste tijd iets heftigs mee gemaakt? (hoef je hier niet neer te zetten hoor)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:26

Hoi,

ik merk wel dat ik ook gesprekken voer in mijn hoofd, vooral als ik ergens mee zit. Ik ben een moeilijke prater en ik wil wel, maar er komt gewoon niets uit. Of soms durf ik iets niet te zeggen en laat ik over me heen lopen. Vooral vlak voor of na zo'n situatie voer ik wel eens gesprekken in mijn hoofd. Ik 'zeg' dan wat ik wil zeggen en bedenk dan wat de ander zou zeggen/ of gezegd heeft en dan mijn reactie daar weer op. Ik schrik dan soms wel eens omdat ik er dan zo druk mee bezig ben en ik op het laatst bang ben dat ik hardop praat of mijn lippen meebeweeg terwijl ik de gesprekken in gedachte voer. En dat laatste daar heb ik me wel eens op betrapt :o . Volgens mij kan dit niet zo veel kwaad.

Maar als je een gedachte o.i.d. in je hoofd hoort die niet van jou is en je je zorgen maakt kun je eens naar de huisarts gaan. Die is er niet alleen voor lichamelijke problemen. Soms lucht het op of geeft het zekerheid om met zo iemand te praten.
Heb je veel last van stress, ben je moe of slaap je slecht?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:30

wat hierboven geschreven staat eb ik zelf ook van OHOH zei ik dat niet hard op :o

maar gedachtes die niet van mij zijn heb ik nog nooit gehad ik lees even mee :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:32

Delphi schreef:
Hoi,

ik merk wel dat ik ook gesprekken voer in mijn hoofd, vooral als ik ergens mee zit. Ik ben een moeilijke prater en ik wil wel, maar er komt gewoon niets uit. Of soms durf ik iets niet te zeggen en laat ik over me heen lopen. Vooral vlak voor of na zo'n situatie voer ik wel eens gesprekken in mijn hoofd. Ik 'zeg' dan wat ik wil zeggen en bedenk dan wat de ander zou zeggen/ of gezegd heeft en dan mijn reactie daar weer op. Ik schrik dan soms wel eens omdat ik er dan zo druk mee bezig ben en ik op het laatst bang ben dat ik hardop praat of mijn lippen meebeweeg terwijl ik de gesprekken in gedachte voer. En dat laatste daar heb ik me wel eens op betrapt :o . Volgens mij kan dit niet zo veel kwaad.

Maar als je een gedachte o.i.d. in je hoofd hoort die niet van jou is en je je zorgen maakt kun je eens naar de huisarts gaan. Die is er niet alleen voor lichamelijke problemen. Soms lucht het op of geeft het zekerheid om met zo iemand te praten.
Heb je veel last van stress, ben je moe of slaap je slecht?

Dit herken ik ook heel sterk, maar heb nooit gedachtes die niet van mij zijn.

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 07:58

Hoe oud ben je? Ik was vroeger namelijk ook bang voor dit soort dingen. Ik ging toen heel erg letten op wat ik denk en of ik iets anders 'hoor'. Als je er juist op let, kan je schrikken natuurlijk.. je innerlijke stem kan verschillende frequenties hebben en kan soms lijken op een 'andere' stem.

Maar als je echt last heb van stemmen die nare dingen zeggen, etc zou ik toch zo snel mogelijk hulp zoeken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:14

Ik heb dit al sinds ik heel klein was. Ik bereid constant gesprekken voor en vaak lijkt het dan of er gedachtes in je hoofd komen die niet van jou zijn. Maar, het zit allemaal in je hoofd, dus het zijn wel JOUW gedachtes, het voelt niet zo, maar het is toch echt zo ;)

Je kunt gedachtes waar je je niet prettig bij voelt door een ander 'personage' laten verwoorden. Dit is niet erg, maar je moet je wel realiseren dat je iets tegen deze gedachte hebt en misschien moet je dat deel van jezelf dan maar vergeven.

Er zijn gewoon delen van ons die we niet zo makkelijk kunnen accepteren, is heel normaal en niet ernstig :) Ik vind het zelf wel belangrijk om deze delen te erkennen en ze een plekje te geven, wat niet betekend dat je het er mee eens bent.

Nou, misschien een beetje wazig, maar als dit is wat er aan de hand is, dan gaat er wel een belletje in je hoofd rinkelen (JOUW belletje ;) )

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:56

ik heb ook vaak hele gesprekken met mezelf, ben nogal een binnenvetter soms.. en dan komen er ook wel eens gedachtes op waar ik het niet helemaal mee eens ben. maar goed, das je onderbewustzijn denk ik dan maar...

als je geesten wilt uitsluiten moet je even een goede paragnost opduiken. of iig iemand die het een beetje kan aanvoelen of er wat in je omgeving rondhangt. een overlijden oid in je omgeving is hier helemaal niet voor 'nodig'', een geest kan gewoon ineens besloten hebben dat jij wel leuk bent om bij in de buurt te hangen, hoeft niks met jou te maken te hebben :P

succes en maak je niet al te druk. probeer anders eens die gesprekken hardop de voeren (als niemand je hoort uiteraard:P) of praat eens met een goede vriendin oid over de dingen die door je hoofd spoken.

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:45

amyz schreef:
ik heb ook vaak hele gesprekken met mezelf, ben nogal een binnenvetter soms.. en dan komen er ook wel eens gedachtes op waar ik het niet helemaal mee eens ben. maar goed, das je onderbewustzijn denk ik dan maar...

als je geesten wilt uitsluiten moet je even een goede paragnost opduiken. of iig iemand die het een beetje kan aanvoelen of er wat in je omgeving rondhangt. een overlijden oid in je omgeving is hier helemaal niet voor 'nodig'', een geest kan gewoon ineens besloten hebben dat jij wel leuk bent om bij in de buurt te hangen, hoeft niks met jou te maken te hebben :P

succes en maak je niet al te druk. probeer anders eens die gesprekken hardop de voeren (als niemand je hoort uiteraard:P) of praat eens met een goede vriendin oid over de dingen die door je hoofd spoken.

Hoe kan je ooit stemmen horen van geesten.. ze hebben toch geen stembanden meer? Sorry hoor, maar je maakt dit meisje alleen maar bang.

Maar zoals ik zei je gedachten kunnen verschillende frequenties hebben en meerdere emoties.. dit kan natuurlijk soms raar zijn. Alsof ze niet van jou zijn. Heb je het maar 1 keer gehoord die 'vreemde' stem of heb je het meerdere malen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:52

heb het ook niet over concrete stemmen... is een beetje lastig te omschrijven, maar ik blijf er sowieso bij dat het waarschijnlijk gewoon heel normaal is, iedereen voert wel eens een gesprek met zichzelf :)
het zoeken van een paragnost is meer voor geruststelling, zodat ts zich dat niet blijft afvragen :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 19:09

Bedankt voor de reacties :)

Ik heb de laatste tijd inderdaad een beetje stress en ben ook moe vanwege school, etc.
Vandaag heb ik extra gelet op mijn gedachtes en dat ha ik juist niet moeten doen :+

Zelf ben ik ook een hele erge binnenvetter dus dat heeft er misschien mee te maken.

Als ik een paar nachten goed slaap dan gaat het denk ik wel weer over. :)
Hoop ik.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:13

Dat heeft iedereen toch? :=

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:13

Nies_ schreef:

Volgensmij wel hoor. :j

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 19:16

Dus iedereen heeft de gedachten die niet van hem/haar zijn?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:19

Angelita schreef:
Nies_ schreef:

Volgensmij wel hoor. :j

En ik maar denken dat ik de enige was :=
Zo kom je nog eens ergens achter :+

Ik heb geen stemmen van anderen.. voer wel gesprekken in mn hoofd :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:21

ik heb t vaak zat hoor, van die gedachten dat je zoiets hebt van; neeeeee, das niks voor mij

voor mij is t iig vrij normaal :P

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 19:22

amyz schreef:
ik heb t vaak zat hoor, van die gedachten dat je zoiets hebt van; neeeeee, das niks voor mij

voor mij is t iig vrij normaal :P

Ben blij dat ik dan niet de enige ben! :)
Stelt me gerust, haha :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:26

Hoe weet je het als een gedachte niet van jou is?

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:28

Zolang die stemmen geen verkeerde dingen gaan zeggen is er weinig aan de hand. Ik heb ze zelf ook. Het helpt mij altijd te relativeren, en soms klinken ze dan inderdaat als iemand anders. Bijboorbeeld mijn beste vriendin die me een schop onder mijn kont geeft, of juist mijn insructrice die dit doet. Maar leer de stemmen inderdaat te herkennen en er ook nee tegen te zeggen.

Mag ik vragen wat deze stemmen bijvoorbeeld tegen je zeggen? Zijn het goede dingen? Anders is het inderdaat misschien handig om je huisarts even in vertrouwen te nemen.

JuliaMaria

Vjestagirl schreef:

Hoe kun je er uberhaupt over speculeren dat een gedachte niet van jou zou zijn?

upperlady

Vjestagirl schreef:

Het lijkt mij dat ze haar eigen stem wel herkent?

amyz

nou ja, niet van jou... t is meer dat er bij mij dan ineens iets bij me opkomt wat niks voor mij is zeg maar.. dat het in me opkomt om bijvoorbeeld iets te doen wat ik nooooit zou doen.. daarom is t ook je onderbewustzijn denk ik :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 19:30

amyz schreef:
nou ja, niet van jou... t is meer dat er bij mij dan ineens iets bij me opkomt wat niks voor mij is zeg maar.. dat het in me opkomt om bijvoorbeeld iets te doen wat ik nooooit zou doen.. daarom is t ook je onderbewustzijn denk ik :)

Precies!
Zo bedoel ik het eigenlijk ook. ;)

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:30

Als ik mezelf hioor denken is het ooke cht in mijn eigen stem.....Ik weet nu niet meer of ik niet spoor hoor!, hahahah :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:46

Oh, dat heb ik ook hoor. Voer ook wel eens gesprekken met 'mezelf'. Lijkt me niet echt iets om je druk over te maken...

(Of we zijn allemaal gek. :D )