Vinger gebeter door paard nu af en toe schokjes ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Vinger gebeter door paard nu af en toe schokjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 15:37

Hallo :D

2 a 3 weken geleden heeft mijn verzorgpaard in mijn linkerhand wijsvinger gebeten ( Niet expres ik gaf het snoepje verkeerd aan ).
Toen begon het heel dik te worden en heb ik me vinger in de sneeuw geduwt :+
Nu 2-3 weken verder doet hij geen pijn meer maar als ik op sommige plekjes duw krijg ik een soort van 'schock' een kleintje.
weet iemand wat dit is ? Het is behoorlijk irritant als ik er wat mee wil doen.

Talisa

Re: Vinger gebeter door paard nu af en toe schokjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:20

Klinkt alsof er een zenuwtje is beschadigd, dat kan de elektrische prikkel geven. Doe je niets aan denk ik...
Maar als je het zeker wilt weten moet je je HA even vragen!

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:50

Vroeger hadden wij zo'n soort 'spelletje'. Moest je met je hoektanden op de toppen van je pinken bijten. Na een minuutje of zo, de topjes in elkaar haken en dan trekken. Dan kreeg je ook zo'n schokje. Is het zo'n soort gevoel? Heb je het alleen als je er druk mee uit oefent of de hele tijd door? Het klinkt inderdaad alsof het een beschadigd zenuwtje is. Best kans dat het wat meer tijd nodig heeft om te genezen. Wel slim van je om het meteen te koelen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:17

sillyhorse schreef:
Vroeger hadden wij zo'n soort 'spelletje'. Moest je met je hoektanden op de toppen van je pinken bijten. Na een minuutje of zo, de topjes in elkaar haken en dan trekken. Dan kreeg je ook zo'n schokje. Is het zo'n soort gevoel? Heb je het alleen als je er druk mee uit oefent of de hele tijd door? Het klinkt inderdaad alsof het een beschadigd zenuwtje is. Best kans dat het wat meer tijd nodig heeft om te genezen. Wel slim van je om het meteen te koelen.

Ik heb het geprobeert maar ik kreeg geen schokje, het is alleen als ik er druk op uitoefen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:27

zal ws een klein zenuwbeschadiginkje zijn. Zolang je alles nog kunt bewegen en voelt niks ernstigs. Zenuwen herstellen niet zo snel, vandaar dat je het nog steeds voelt.