Ontstoken wondjes op benen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Ontstoken wondjes op benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 11:45

Hallo,

in mijn paardenverleden heb ik het genoegen gehad om hardhandig in aanraking te komen met bomen en bruggen, met als gevolg dat er vrij veel vocht in mijn benen zit en de doorbloeding ook niet al te best is.

Als ik ook maar één wondje heb kan ik er van verzekerd zijn dat deze ook gaat ontsteken en dat mijn hele been vervolgens gevoelig is, (voelt ontstoken aan, gaat om onderbenen btw). Deze wondjes duren ook máánden voordat ze minder zichtbaar worden, meestal blijven er bruine plekken achter.
Ook is mijn huid droog en over het algemeen erg koud.

Ik ben hiervoor al bij de dokter geweest en heb te horen gekregen dat er niets te doen valt aan het teveel aan vocht, echter zou ik graag toch tips krijgen over hoe ik infecties tegen kan gaan, de doorbloeding wat beter kan krijgen en mijn huid wat minder droog kan krijgen (en daarmee hopelijk ook de wondjes sneller kan laten helen).

Alle tips zijn welkom!

Thanks

CM_

Re: Ontstoken wondjes op benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:39

Heb je geen suikerziekte ofzo?

Tegen droge huid helpt Balneum hermal heel goed.
Tegen algemene huidproblemen helpt paardenmelk heel goed, misschien een supplement proberen? Dat werkt van binnen uit.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:45

ben je al eens bij een dermatholoog geweest? deze kan je huid goed onderzoeken en kan je misschien wat tips geven.
verder om in ieder egval te zorgen dat je bloed goed gezond blijfft, geneog uien en knoflook eten. dat is in ieder geval voor de doorbloeding goed. en dorge huid zou ik zo snel niks anders kunnne verzinnen als elke dag sochtends en savonds bodylotiion smeren en dan degen die goed hydrateren, dove heeft vaak wel goede. dat houd in iedergeval de huid goed soepel en stimuleert celvernieuwing.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:35

Diabetes? Niet dat ik weet, zal is naar de symptomen kijken.
Balneum Hermal: Waar kan ik dat krijgen? Homeopatische winkel?

Dermatoloog ben ik niet geweest, ga ik misschien wel doen in de toekomst. Maar thanks voor de tips! ga gelijk rondkijken!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:25

Balneum hermal is niet homeopatisch, is gewoon bij de drogist te krijgen.

En paardenmelkproducten zijn makkelijk via internet te bestellen.