Alles zwart of wit? Hooguit lichtverschillen (donker/licht)? Ik vind 'niets' zo'n vaag begrip, ik kan me er niets bij voorstellen..
Wie weet het?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wendy schreef:Als je het echt wilt weten en ervaren, dan moet je eens naar het muzieum in Nijmegen gaan. ( http://www.muzieum.nl )
Daar kun je een tocht doen, je gaat als het ware over straat zoals een blinde dat ook doet. Inclusief blindenstok.
Ik vond het een leuke verhelderende ervaring, ondanks dat ik toch al wel een goed idee had, omdat ik zonder lenzen heel weinig zie...
Iris82 schreef:Ze kan wel zien als ze voor me staat dat ik bijvoorbeeld nieuwe kleren heb. Je zou echt niet zeggen dat ze zo weinig ziet als je hoort wat ze nog allemaal doet en kan.

moonsparkle schreef:Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Wij kunnen ons bijvoorbeeld wat inbeelden, fantaseren, kunnen hun dat ook? Zien hun dan wel wat in gedachten of?
_Tivoli_ schreef:Iemand die vroeger wel ziend was,kan denk ik d.m.v fantasie en inbeelding nog dingen zien/voor de geest halen.
Maar dat is het zelfde soort 'zien' als in dromen : je hoofd creëerd beelden,maar je ogen zien ze niet