Pijnlijke heup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicolevdl

Pijnlijke heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 11:09

Ik heb al jaren een heup die moeilijk doet. Met fietsen en paardrijden schiet hij regelmatig 'uit de kom', ik krijg hem dan zelf wel weer terug. Dat is nog niet zo vervelend, maar hij doet nu steeds vaker pijn, met fietsen, paardrijden, lopen, hardlopen, constant voel ik die ellendige heup. Soms is het zelfs zo erg dat ik overweeg om met een stok te gaan lopen, maar dat is ook weer zo oudbollig. Ik kan er niet goed op staan en hij kan maar beperkt naar voren en naar achteren bewegen. De pijn voel ik voornamelijk aan de zijkant en in m'n lies, soms ook in m'n bil.

Wie kent dit? Ik weet dat beter naar de huisarts kan gaan, maar ik ben niet zo'n fan van doktoren en hoor liever dat het gewoon niets is.

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:12

jep zelfde probleem.
en ik loop er al 7 jaar mee.
ik kan niet paardrijden want de pijn is gewoon te erg.
heb je dit ook als je op de bank zit?
trekkende stekende pijn vanuit je onderug naar je heupen en bilspieren?
ik loop nu weer bij de fisio maar dat pakt niks uit.
dus binnekort worden er toch foto,s gemaakt.
als je uit je bed komt ook veel problemen?

Nicolevdl

Re: Pijnlijke heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 11:16

Op de bank zitten is idd ook pijnlijk. Met slapen heb ik er geen last van, maar ik slaap alleen op m'n rug, dus ik lig ook niet direct op m'n heup.

Het voelt alsof ik de kop in de kom voel schuren, maar misschien is dat een gedachte die ik eraan gekoppeld heb.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:16

Misschien toch eens naar een fysiotherapeut of manueel therapeut gaan... Ik heb ook wel eens last van mijn heup, wel minder dan jij omschrijft. Ik ga ook regelmatig voor mijn rug, en als mijn heup zeer doet behandelt hij dat er meteen bij :)
Tuurlijk hoor je graag dat het niets is, aan de andere kant, als het wel wat is, kunnen ze je er hopelijk (meestal wel) mee helpen en wordt je pijn minder ;)

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:04

Als het zo erg is zou ik als ik jullie was eens langs de huisarts en foto's laten maken. Vorig jaar kreeg ik ook last van mijn heup. Had eigenlijk al 4 jaar af en toe er last van, maar niet ernstig genoeg om ermee naar de docter te gaan. Op de fotos was te zien dat ik een ernstige vorm van aangeboren heupdysplasie had. Ondertussen ben ik 3 operaties verder en gaat het langzaam aan de goede kant op. Omdat ik er zo lang mee hebt gewacht is heb ik al slijtage in mijn li-heup. Hierdoor was de operatie wel mogelijk maar heb ik over 10 jaar wel een nieuwe nodig. Tegen die tijd ben ik nog veelks te jong hiervoor (nu 25 dan 35). Neem je klachten serieus, je hebt ze niet voor niks!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:44

Nicolevdl schreef:
Op de bank zitten is idd ook pijnlijk. Met slapen heb ik er geen last van, maar ik slaap alleen op m'n rug, dus ik lig ook niet direct op m'n heup.

Het voelt alsof ik de kop in de kom voel schuren, maar misschien is dat een gedachte die ik eraan gekoppeld heb.

Dit gevoel had ik ook! Iedereen verklaarde me voor gek, maar achteraf bleek het wel te kloppen. Vooral als ik de hele dag op de been was bijv. met een dagje shoppen had ik last. Ook na het sporten en met paardrijden kwam ik steeds moeilijker met mijn voet in de beugel. Ik slaap altijd op mijn zij, snachts werd ik er regelmatig wakker van.

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:15

bij mij is paardrijden al een poosje not done.
helaas!
als ik afstap heb ik al 5 min nodig om weer normaal te lopen.
het is net alsof de smeerolie op is zeg maar!!
morgen overleggen met de fisio.
toch wil ik graag dat er foto,s gemaakt worden.
begin het aardig zat te worden :(

irene85

Re: Pijnlijke heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:07

Begrijpelijk! Zou het bij de huisarts duidelijk aangeven. Zij moeten je namelijk doorverwijzen voor een rontgenfoto.