knieen probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rayo_de_sol

knieen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 23:06

hoi medebokkers :D
ik had al eerder een topic over mijn krakende knieen dat bleef bij kraken maar nu begin ik er echt last van te krijgen.
ze kraken nog steeds hoor :o
ik was ook begonnen met het naar school toe lopen om me knieen te trainen zeg maar.
toen werd het vakantie en nu is het weer dezelfde situatie.
ze gaan pijn doen als ik ren of als ik te lang loop, paardrijden gaat wel gewoon hoor.

het lijkt zeg maar dat er 2 botten in mijn knie tegen elkaar aan komen.
heeft hier iemand ervaring mee?
Groetjes Sophie

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:07

heb je last bij het traplopen? Of als je lang gezeten hebt en daarna weer op staat? Of fietsen?

rayo_de_sol

Re: knieen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 23:09

nee en fietsen ook niet,
ik fiets 2 keer per week 3 kwartier heen en terug naar paard toe.
maar dan heb ik er geen last van alleen bij het lopen of rennen.

rayo_de_sol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 23:13

Oja,
als ik dan loop en ik krijg last van mijn knieen moet ik door mijn hurken gaan.
zodat mijn knieen gaan kraken en dan gaat het weer.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:16

Ik weet niet of het hetzelfde is... Maar ik heb ook last van mijn knieeen, alleen laten die van mij het kraken meestal weg:P,
ik ben ervoor naar de huisarts gegaan, omdat het echt heel erg werd. De afwijking die ik heb heet Retro pattelaire chondropathie (jaaaaa daar heb ik op geoefend) en dat betekend eigelijk alleen maar dat de achterkant van mijn knieschijf ruw is, en niet glad, waardoor er een ontsteking achter mijn knieschijf zit... Het gaat uiteindelijk vanzelf over... ik moet gewoon mijn knieschijven gladschuren :+ ...
Als het dat is kan je het best naar de fysio gaan.. die heeft wel wat tips om er makkelijker mee om te gaan...en anders kan je ook gewoon naar de fysio toegaan, of de huisarts, zodat die kunnen kijken wat er is :D

elisa007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:19

Hoi,
Hier ook een bokker met knieproblemen... :( Ik heb los kraakbeen in mijn linkerknie zitten. Eerst dacht de dokter dat ik een gescheurde meniscus had. Het maakte soms zo n zelfde geluid alsof je je fingers knakt. Dan kon ik mijn been niet strekken en moest het 'even knakken' om weer op de plaats te komen. Een MRI heeft anders uitgewezen, los kraakbeen is dus het probleem.
De dokter deed vrij luchtig over het operen aan de meniscus, maar los kraakbeen... Daar begint hij liever niet aan.
Mijn rechterknie is zo overbelast dat ik na één pas rennen verga van de pijn.
Ik heb wel het geluk dat paardrijden geen probleem is. Het is steeds dezelfde (op- neergaande) beweging.
Gewoon lopen, beetje trainen op de crosstrainer en fietsen kost ook geen moeite. Maar het is vervelend dat ik er wel altijd even rekening mee moet houden. Want door de knie gaan kan soms ook onverwacht voorkomen.

Mijn tip: weet goed wat er precies is. Laat een dokter je onderzoeken en zoek uit wat je mogelijkheden zijn.

Veel succes!

rayo_de_sol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 23:22

oke bedankt:)
toch maar eens naar de huisarts gaan dan.
de vriend van mijn nicht is 2 maanden geleden geopereerd aan zijn knie zijn knie kraakte ook hij kon daardoor ook niet meer voetballen.
ik ben door mijn knie ook gestopt met voetballen.
hij zij dat zolang ik kon lopen niet naar de huisarts moet gaan.
maar nu heb ik al 4 jaar last van mijn knie en wil nu toch wel eens weten wat het is en dat het kan stoppen.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:31

Beter wel naar de huisarts gaan ja:P Zolang je nog kan lopen.. heel leuk, maar al die andere dingen dan?:P

rayo_de_sol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 23:34

oh het is weer laat op de avond ik leid weer aan geheugenverlies.

wat bedoel je met al die andere dingen dan?

rayo_de_sol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 12:31

en als ik op mijn bed lig, op mijn buik zeg maar.
en mijn benen recht gaat het ook niet dan voel ik een druk op mijn knieen en moet ik me knieen buigen.
zodat ik wel op mijn buik kan liggen maar niet op mijn knieschijven lig (begrijp je het nog?)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:49

ik ben heel erg lang en heb altijd al last gehad van mijn knieeen.. Doordat mn banden te lang zijn, krijgt mn kniegewricht te weinig steun waardoor er speling ontstaat.. De uiting hiervan is dat mn knie (ik ben een vrouw, heb dus heupen waardoor je benen niet helemaaaal recht zijn) niet goed door zn gewricht loopt en de kraakbeen laag oa onder mn knieschijf zwaar beschadigd is..

Ik heb heel veel fysio gehad, de beste oplossing was goede schoenen, veel oefeningen doen om de spieren er om heen sterker te maken en de schuine blokjes uit mn stijgbeugels te halen!!! Ik zal er altijd last van houden, zeker met dit weer (ben 24 en heb nooit van mn leven kunnen hardlopen en dat zal ik nooit kunnen doen!) maar dat is accepteren.. Ik weet nu wat ik wel en niet kan doen, wat ik m oet doen als ik last krijg ed.

Als ik jou verhaal zo lees, komt het erg overeen.. Ik zou adviseren om een goede fysio er eens naar te laten kijken en gericht te trainen zodat het verbeterd ipv erger wordt.

rayo_de_sol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:41

hoi Romyv,
bedankt voor je reactie.
de schuine blokjes uit de stijgbeugel halen, ik gebruik ik ook dus als ik het goed begrijp die eruit halen en gewoon van die rechte gebruiken?

de fysio zit een paar huizen verder bij ons dus dat zal goed komen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:49

jaaa idd!! Dat was bij mij een verschil van dag en nacht!!! Doordat je je voeten schuin hebt komt er een hele aparte druk op je knie te staan, als je daarin gaat bewegen (lichtrijden, been geven ed.) zet je onbewust er best veel kracht op terwijl je knie helemaal niet goed in zn gewricht zit! Logisch dat je daar uiteindelijk last van gaat krijgen..

Ik denk dat de pijn zeker voor 70% is afgenomen bij mij sinds ik die blokjes eruit heb gehaald.. moeite waard om het te proberen toch? ;)

rayo_de_sol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:24

dan zal ik het eens gaan proberen dan :+ ...
bedankt allemaal voor jullie reactie :o