Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ach ja, even naar de dokter, tabletje en er was niets aan de hand. Je schijnt ook heel makkelijk over katten allergie heen te groeien.
milo schreef:een vrend van mij is extreem alergisch maar heeft zelf wel twee siamezen! door de korte huid heeft hij er geen last van. Als hij bij mij is heeft hij vaak wel last, rode ogen, snotteren, heel vervelend.
Ga eens informeren zou ik zeggen
siskeh schreef:Daarnaast hoor ik ook van veel mensen wel dat je de allergie snel op kan bouwen.
Dus heb je er eerst weinig last van, dan kan het zo zijn dat je na een aantal weken/maanden een kat in huis te hebben er meer last van krijgt.
Maar je kan er ook overheen groeien, dus het is moeilijk te zeggen.
Hoef mijn puffers nog maar amper in te nemen, tabletten voor allergie neem ik vrijwel niet meer in en doe nu 2 weken zonder mijn oogdrupels en heb nog nergens last van 

Lyonesse schreef:Tja, allergie is voor huidcellen en speekselresten van de kat, niet voor het haar
wat voor mijn zusje goed geholpen heeft.. Ging steeds beter eigenlijk. Nu hebben we twee langharigen en zelfs een hond! (nou, en mijn zusje kon vroeger echt niet langer dan een uur in een huis zitten waar een hond rondloopt).
. 
Kimberly1990 schreef:Ik was enorm allergisch voor paarden, katten, honden en konijnen.. Als kind zijnde echt verschrikkelijk, alles geprobeerd, met mondkapje naar stal, buiten borstelen enz enz.. Maar door het elke dag toch gewoon te doen ben ik er waarschijnlijk overheen gegroeid of imuun voor geworden.. Van paarden heb ik geen last meer, katten en konijnen gaan goed zolang ze maar buiten zijn.. Een kat in huis is voor mij drama..
Denk dus dat als je er elke dag mee in aanraking komt je er wel gewend aan raakt en de allergische reactie steeds minder wordt..
Lyonesse schreef:Mijn ex was allergisch voor katten. Dat bleek toen we samen woonden en al 4 katten haddenAch ja, even naar de dokter, tabletje en er was niets aan de hand. Je schijnt ook heel makkelijk over katten allergie heen te groeien.
Nessah schreef:Mijn zus is allergisch voor katten en als ze bij mij is krijgt ze na ongeveer een uur rode vlekken op haar huid en jeuk.. En als ze blijft slapen dan kan ze de volgende dag alleen maar niezen.
Toen ze jong was was het minder erg..
Persoonlijk vind ik dat als je allergisch bent je er niet aan moet beginnen want als je allergie erger wordt na wat jaren is er weer een kat meer in Nederland zonder baas..