Gestopt met de pil, nu knobbel/schijf in borst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Gestopt met de pil, nu knobbel/schijf in borst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 23:30

Hallo,

Jarennnnlang heb ik de pil gebruikt, sinds 3 maanden ben ik hiermee gestopt....1,5 week voor de eerste menstruatie voelde ik aan de buitenkant van mn borst richting mn oksel een knobbel/schijf die behoorlijk pijnlijk was, als ik eenmaal ongesteld was verdween deze plek weer.
Nu merk ik dat ik iedere keer ong een week voordat ik ongesteld moet worden dat deze knobbel/schijf weer opkomt, ook nu weer ik kan niet op mn zij liggen van de pijn en mn bh zit ook niet lekker die drukt op die plek omdat het ook wat opgezet is.
Ik weet bijna zeker als de ongesteldheid ergens volgende week doorkomt dat de plek weer wegtrekt.
Daarom denk ik dat het ook niks ernstigs zal zijn, komt dit vaker voor als je stopt met de pil?

Het is nu door de feestdagen wat lastiger om naar de HA te gaan, maar bij de volgende menstruatie ga ik contact opnemen met de Ha, gewoon voor de zekerheid.

Zelke

Re: Gestopt met de pil, nu knobbel/schijf in borst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:33

ik zou als ik jou was er toch eventjes naar laten kijken bij de huisarts voor controle. als het niks schijnt te zijn ben je zelf ook gerust gesteld. en voor het zelfde geld is er wel iets, dan ben je er wel optijd bij.

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:33

hou dit topic even in de gaten, heb hier ook last van

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 23:47

jUstkiimmiej schreef:
hou dit topic even in de gaten, heb hier ook last van

Mag ik vragen wat bij jou de klachten zijn?
en is dit ook na het stoppen van de pil?

Alvast bedankt en kan overgens ook via Pm, mocht je dat prettiger vinden.

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:21

Ik heb nooit de pil gebruikt, maar als ik dus ongesteld moet worden krijg ik de zelfde klachten als bij jou, altijd aan de zijkant wordt hard en trekt naar de oksel

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:56

waarschijnlijk zijn dit je "melk"klieren omdat je gestopt bent met de pil moeten je hormonen weer een eigen ritme krijgen. dit kan zich uiten dat je lichaam heftiger reageert tijdens de menstruatie

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:58

Herkenbaar, ik heb de pil nooit gebruikt, maar ik heb wel altijd last van een hardere, pijnlijke schijf. Maar ik weet vrij zeker dat het bij mij in ieder geval een melkklier is, zodra ik ongesteld geweest ben is hij weer weg ook.
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 31-12-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:01

Kan bv. ook mastopathie zijn.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:08

cissie schreef:
Hallo,

Jarennnnlang heb ik de pil gebruikt, sinds 3 maanden ben ik hiermee gestopt....1,5 week voor de eerste menstruatie voelde ik aan de buitenkant van mn borst richting mn oksel een knobbel/schijf die behoorlijk pijnlijk was, als ik eenmaal ongesteld was verdween deze plek weer.
Nu merk ik dat ik iedere keer ong een week voordat ik ongesteld moet worden dat deze knobbel/schijf weer opkomt, ook nu weer ik kan niet op mn zij liggen van de pijn en mn bh zit ook niet lekker die drukt op die plek omdat het ook wat opgezet is.
Ik weet bijna zeker als de ongesteldheid ergens volgende week doorkomt dat de plek weer wegtrekt.
Daarom denk ik dat het ook niks ernstigs zal zijn, komt dit vaker voor als je stopt met de pil?

Het is nu door de feestdagen wat lastiger om naar de HA te gaan, maar bij de volgende menstruatie ga ik contact opnemen met de Ha, gewoon voor de zekerheid.

Ik heb het ook gehad en ben ervoor naar de HA geweest. Bij mij was het een onstoken/geïrriteerde melkklier. Dat heeft ook te maken met je cyclus. Maak je geen zorgen, kan verder totaal geen kwaad het is alleen wat vervelend.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:10

Het kan idd een melkklier zijn maar ook een lymfeknoop, die laatste heb ik ook weleens gehad en je schrikt je dood de eerste keer.
Gewoon even langs de HA gaan voor de zekerheid.
Ze hebben bij mij toen wel een foto gemaakt om te checken.

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:16

Pluttersput schreef:
Herkenbaar, ik heb nooit gebruikt, maar ik heb wel altijd last van een hardere, pijnlijke schijf. Maar ik weet vrij zeker dat het bij mij in ieder geval een melkklier is, zodra ik ongesteld geweest ben is hij weer weg ook.

daarom staat melk tussen aanhalingstekens er zitten meerdere klieren en iid lymfeknopen tussen oksel en borst ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:18

Bij mij is geen foto gemaakt. Alleen als ie na mijn menstruatie niet weg zou trekken, maar dat heeft ie braaf gedaan.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:00

Bedankt voor de reacties......ik wacht mijn menstruatie nog even af, als die komt want ik probeer zwanger te worden (dus hoop eigenlijk van niet), mocht de vreemde plek daarna niet weg trekken ga ik naar de HA en ook als ik deze de opvolgende keer weer opmerk.