Pijn onder de knie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Pijn onder de knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 22:39

Hoi hoi,

Het viel me deze week op dat ik steeds meer last ga krijgen van een punt net onder mijn knie (linkerbeen).
Van de week had ik hier last van toen ik op mijn knieeën zat (dit was zaterdag) en nu (woensdag) merkte ik het toen ik opstond van de bank, ging traplopen en toen ik door mijn hurken ging.
Het is een flinke pijnscheut zo +/- 5 cm onder de knieschijf.
Als ik in dezelfde houding (bijv. door mijn hurken) blijf zitten houdt de pijn aan en hij is vrij ondragelijk.

Ik heb nooit problemen gehad met mijn knieën, wel met mijn achillespezen en kuitspieren. Geen idee of dit hiermee in verband kan staan.
Heb tevens ook 2 maal een zweepslag (scheurtje in de kuitspier) gehad in mijn linkerbeen waarvan de laatste keer (en tevens ook de 'ergste' keer) deze vrij hoog zat, aan de achter kant van de knie. Dit heeft ook vrij lang geduurd voordat het 'genezen' was, hoewel het een zeer gevoelig punt blijft.

Ik zie niets abnormaals aan mijn knie, in vergelijking met de andere.

Verder doe ik naast paardrijden (wat ik nu weer een beetje op pak) niets aan sport wegens achillespezen en kuitspieren.
Heb sinds enkele weken een achillotrain (een brace voor het ondersteunen en rust geven van je achillespezen) aan beide benen.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Ik ben namelijk niet zo'n heel erg groot fan van mijn huisarts aangezien ik daar toch wel een aantal keer heb moeten 'zeuren' om mijn achillespezen en kuitspieren waar ik al zo'n 10 jaar mee loop te kloten. (lang verhaal)
Tevens mag ik haar ook niet meer zo, aangezien ze alles maar op 1 ding gooit, hoe het ook went of keert.

Limitless

Re: Pijn onder de knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:45

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:33

Dacht ik ook meteen aan Osgood schlatter.

Heb je een bult, stukje aangegroeid kraakbeen onder je knie?
Ik heb dit ook, en het is een lastige ziekte. Komt vaker voor bij jongens dan bij meiden.
Het is eigenlijk een overbelasting aan de pees, die aanhecht bij de groeischijf.
De dokter kan er niet veel mee, maar een sportarts of fisio kan je er beter mee helpen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 17:33

Rody01 schreef:
Dacht ik ook meteen aan Osgood schlatter.

Heb je een bult, stukje aangegroeid kraakbeen onder je knie?
Ik heb dit ook, en het is een lastige ziekte. Komt vaker voor bij jongens dan bij meiden.
Het is eigenlijk een overbelasting aan de pees, die aanhecht bij de groeischijf.
De dokter kan er niet veel mee, maar een sportarts of fisio kan je er beter mee helpen.

Ik heb geen bult.
Mijn knie ziet er - van buiten - normaal uit.

Het zou inderdaad wel overbelasting kunnen zijn.

inge81

Re: Pijn onder de knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:38

ik heb dit ook altijd in de winter, maar zodra het weer (lees temperatuur) weer boven de 5 graden komt gaat t een stuk beter. Ik heb het maar op een winterknie gegooid.