Oogafwijking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Oogafwijking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:22

Sinds een poosje merk ik dat ik niet echt meer met mijn rechteroog kijk, maar vooral door me linker
Als ik ook een hand op me rechteroog leg zie ik alleen wat rechts van me staat niet meer, maar verder kan ik alles even goed zien
Als ik een hand op me linkeroog leg, merk ik wel dat ik moeite heb om door me rechteroog te gaan kijken
Misschien een beetje raar uitgelegd, maar waar het op neer komt is dat ik het gevoel heb dat ik mijn rechtoog voor jan joker een beetje heb.....
Zijn hier bokker die dit herkennen?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:25

Ik herken het maar heb ook al me hele leven lang een oogafwijking waar dit soot symptomen bij horen. Misschien een idee om even naar de oogarts te gaan of naar de opticien dit kan namelijk met een bril verholpen zijn.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:27

Ik ben geboren met een oogafwijking (aangeboren staar), en hierdoor heb ik er ook eentje eigenlijk voor niks ;)
Ik denk dat het wel verstandig is om even langs een oogarts te gaan (met doorverwijzing HA?)
Succes!

franka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:31

ja hoor herken het ook. al kijk ik meer met links. heb een "lui"oog. vroeger veel bij de oogarts gelopen en met van die oogpleisters maar mijn rechter oog is niet helemaal bij getrokken. bij mij kan er met een bril niets aan gedaan worden al merk ik wel dat mijn oog meer "mee"doet als ik mijn bril op heb. als het bij jou iets is dat je eerder niet had zou ik even langs de opticien om je ogen te laten meten en even langs de oogarts. kan nooit kwaad om er even naar te laten kijken

corientjuhh

Re: Oogafwijking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 11:32

Ik heb vroeger wel een lui oog gehad, weet niet welke had ook pleisters
volgens mij me linker :P

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:20

Ik heb er ook last van... heel irritant. Mijn vorige opticien heeft me een prismabril aangemeten maar daar is mijn huidige opticien niet zo blij mee :+
Ik ga binnenkort naar de oogarts...

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:53

Ik heb ook een oogafwijking, alleen dan in een beetje andere vorm als jou.
mijn spiertje in mijn linker oog is al vanaf mijn geboorte te veel uitgerekt geweest waardoor ik vroeger vaak heel scheel kon kijken, hier ben ik vroeger aan geopereerd geweest en nu is het minder :) wel heb nog dat ik als ik ga staren of me ergens heel erg op focus of wanneer ik moe ben dat mijn oog nog wegtrekt na de buitenkant. volgens mij heeft ieder mens wel dat ie eigenlijk met één oog kijkt. ik zie als ik vooruit kijk de rechterkant van mijn neus alleen :)

corientjuhh schreef:
Sinds een poosje merk ik dat ik niet echt meer met mijn rechteroog kijk, maar vooral door me linker
Als ik ook een hand op me rechteroog leg zie ik alleen wat rechts van me staat niet meer, maar verder kan ik alles even goed zien
Als ik een hand op me linkeroog leg, merk ik wel dat ik moeite heb om door me rechteroog te gaan kijken
Misschien een beetje raar uitgelegd, maar waar het op neer komt is dat ik het gevoel heb dat ik mijn rechtoog voor jan joker een beetje heb.....
Zijn hier bokker die dit herkennen?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:58

ik heb ook een 'lui' oog.
Als kleuter droeg ik hiervoor pleisters.
In het 6de leerjaar ben ik aan allebij m'n ogen geopereerd.
ik weet ook niet of het daardoor komt maar mijn linker oog werkte niet mee en nu ik geopereerd ben zie ik daar ook minder mee..
Die operatie is nu al 4 jaar geleden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:44

NicoleHorses schreef:
mijn spiertje in mijn linker oog is al vanaf mijn geboorte te veel uitgerekt geweest waardoor ik vroeger vaak heel scheel kon kijken, hier ben ik vroeger aan geopereerd geweest en nu is het minder :) wel heb nog dat ik als ik ga staren of me ergens heel erg op focus of wanneer ik moe ben dat mijn oog nog wegtrekt na de buitenkant. volgens mij heeft ieder mens wel dat ie eigenlijk met één oog kijkt. ik zie als ik vooruit kijk de rechterkant van mijn neus alleen :)

Ik heb naast de staar ook een lui oog, erg vervelend en schaam me er enorm voor :o

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:19

Kytha schreef:
NicoleHorses schreef:

Ik heb naast de staar ook een lui oog, erg vervelend en schaam me er enorm voor :o

Ik heb ook een lui oog en ken het gevoel :+ Als je met iemand zit te praten ofzo, ben ik altijd bang dat ik hem/haar zwaar scheel zit aan te staren :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:22

Mijn rechteroog doet het niet als ik moe ben. Maar met auto rijden kan ik 'm wel weer aanzetten. Ik zou er langs een oogarts mee gaan. Het kan namelijk zo zijn dat je, juist door erop te letten en steeds je slechte oog te dwingen tot scherp zien, de boel verergert.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:35

Ik heb links een bultje op m'n hoornvlies wat een beetje het effect geeft of je door een bol glas kijkt.
Omdat m'n hersenen hier weinig mee kunnen, wordt links eigenlijk genegeerd en rechts neemt het over.
Ik heb een harde lens voor links die dat bultje opheft, maar omdat m'n ogen niet meer kunnen samenwerken, heb ik daar een prisma-bril bij.
Omdat rechts het zwaar heeft kan ik minder goed focussen en heb ik daar een zachte multi-focale lens.
Normaal ben je daar op z'n vroegst rond je 35e aan toe, maar mijn oog heeft het blijkbaar zwaar :Y)